Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.01.2015, 21:38
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karisa Näytä viesti
Nyt on piirrelty, pitäisi vielä leikkaa, liimaa ja askarrella tuo kasaan.
Minulla oli tuollainen yksipalkkinen aisa eka versiossa (60*60*3mm) ja se meni mutkalle kahteenkin suuntaan. Suoraan työntäessä taipuu maata vasten ja kun työntää auran laidalla vähän riskimmin taipui sivuttainkin.

Toisen version tein kahdesta samanlaisesta palkista tikapuu rakenteen. Se on kestänyt.

__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.01.2015, 02:19
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus



Sunnuntaina oli tuolla uuela aurala näytön paikka, mutta niin se vaan aukes huonolle mallile päässy jääratakin. Loskaa ja vettä riitti. Profiilissa lissää kuvia.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.01.2015, 01:45
t0ny:n Avatar
t0ny t0ny ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 20.10.13
Sijainti: Iitti
Viestit: 634
Perusasetus

Hyviä aurakuvia, itekkin tein muutama vuos sitten pusku/auralevyn, mutta tuolla se on ollu vaiheessa tallin nurkalla...
Jos sitä kohta sais inspiraation tehdä sen valmiiks...
(kun tää kolaaminen, lumikolalla ei yhtään harmita.)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.01.2015, 12:12
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Onkos kukaan soveltanut kauhaa tuohon auran tilalle?? Ajattelin tehdä sellaisen vanhasta mekaanisesti kipattavasta traktorin kauhasta.
Olis helppo siirrellä katolta tippuneita lumia poijes ja tekishän sillä paljon muutakin.
Joku tällainen systeemi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2015, 18:11
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

nyt ois auraa tarjolla järki hintaan

http://www.nettikone.com/kubota/lumiauroja/1360491
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2015, 19:39
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Tollasella virityksellä tuli jäärataa tuupattua.
Hiukka matala tuo siipi ja heitto-ominaisuus puuttuu tyystin,mut nippa nappa onnistuu tämänhetkisellä lumimäärällä.

__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.02.2015, 21:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

[QUOTE=Ponssekuski;1197146]Onkos kukaan soveltanut kauhaa tuohon auran tilalle?? Ajattelin tehdä sellaisen vanhasta mekaanisesti kipattavasta traktorin kauhasta.
Olis helppo siirrellä katolta tippuneita lumia poijes ja tekishän sillä paljon muutakin.
Joku tällainen systeemi.

En ole tehyt, suunnitellut monestikkin... Mutta ongelmana tuossa on se, että maasturin etupäätä ei hirveä kuormittaa kovinkaan paljon. Siis tuohon kauhaan, ja sen painovoimaiseen kippaamiseen pitää laittaa semmoiset varret, että kauhaa saa nostettua ainakin puolimetriä ylöspäin, jos meinaa kipata kasaan, niin vähintään tuplat. ja kun tuo kauha tulee puskulevyyn verrattuna kokonaan levyn etupuolelle, niin myös lumikuorma on kaukana, siis noin 1,5-2 metriä etuakselista, ja jos kauha painaa esim. 50 kg enemmän kuin puskulevy, ja siihen mahtuu 100 kg lunta, niin lisäpainoa on jo 150 kg, ja se on puskulevyä kauempana edessä. siis etuakselille painoa aika paljon lisää...
Jos etuakseli/runko/jouset kestää, niin mikä ettei, varsinkin jos tavotellaan kolaa pikkaisen tehokkaampaa...
Mulla on n. 3500 kg takavetotraktorissa hydraulinen takakuormaaja ("renki-" merkkinen) ja siinä n.2 metriä leveä, n. 50cm syvä ja korkea peltinen kauha, ja kun ottaa raskasta lunta kauhan täyteen, ja työntää taakse kippausta odottamaan, niin etuakselilta vähenee paino niin paljon, että kääntöjarruilla joutuu avittamaan peruutettaessa penkkaan... ja siis normi maatilarenkailla, ei ketjuja eikä nastoja.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.02.2015, 22:52
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Täällä varmaan olis jollain idea mikä olis mahdollisimman kevyttä mutta kulutusta kestävää huulilevymatskua? Nykyinen on tehty jostain teollisuuskumista paksusta ja alkaa olemaan vaihtoa vaille.

Tässä projektissa painon säästö on etusijalla.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.02.2015, 23:02
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Leikkele jostain autonrenkaasta kumihuuli siihen. Halpa,kestävä ja kevyt. Toki karhenna ei mutta jossain ihan ok.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.02.2015, 00:56
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
Täällä varmaan olis jollain idea mikä olis mahdollisimman kevyttä mutta kulutusta kestävää huulilevymatskua? Nykyinen on tehty jostain teollisuuskumista paksusta ja alkaa olemaan vaihtoa vaille.

Tässä projektissa painon säästö on etusijalla.
Normi 8 vai 10 mm verkkoterä. On varmaan judt niin kevyttä kuin tarvii. On vaan melko ottavaa mutta hetken kun työntelee asvaltilla niin mukautuu kyllä. Mikä vehje?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.02.2015, 23:20
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

En ole tehyt, suunnitellut monestikkin... Mutta ongelmana tuossa on se, että maasturin etupäätä ei hirveä kuormittaa kovinkaan paljon. Siis tuohon kauhaan, ja sen painovoimaiseen kippaamiseen pitää laittaa semmoiset varret, että kauhaa saa nostettua ainakin puolimetriä ylöspäin, jos meinaa kipata kasaan, niin vähintään tuplat. ja kun tuo kauha tulee puskulevyyn verrattuna kokonaan levyn etupuolelle, niin myös lumikuorma on kaukana, siis noin 1,5-2 metriä etuakselista, ja jos kauha painaa esim. 50 kg enemmän kuin puskulevy, ja siihen mahtuu 100 kg lunta, niin lisäpainoa on jo 150 kg, ja se on puskulevyä kauempana edessä. siis etuakselille painoa aika paljon lisää...
Jos etuakseli/runko/jouset kestää, niin mikä ettei, varsinkin jos tavotellaan kolaa pikkaisen tehokkaampaa...
Mulla on n. 3500 kg takavetotraktorissa hydraulinen takakuormaaja ("renki-" merkkinen) ja siinä n.2 metriä leveä, n. 50cm syvä ja korkea peltinen kauha, ja kun ottaa raskasta lunta kauhan täyteen, ja työntää taakse kippausta odottamaan, niin etuakselilta vähenee paino niin paljon, että kääntöjarruilla joutuu avittamaan peruutettaessa penkkaan... ja siis normi maatilarenkailla, ei ketjuja eikä nastoja.[/QUOTE]

Tuo aura on aika tarkalleen 1.5m pitkä varsineen ja levyn huuli nousee n. 165cm:iin. Tarkoitus olisi saada kauhaa ainakin se puoli metriä enemmän keulaan päin kuin tuo aura, juurikin tuon etuakselille tulevan painon takia.
Tuon auran + varret saa irti tuosta nostokehikkohärvelistä, eli kauhalle tulee kokonaan uudet varret.. en oo tarkkaan laskenut vielä kuinka korkealle sen sitten saa nousemaa, mut pitää viel mallailla. Rullan alareuna tuos kehikossa on reilussa 110cm:ssä.. siittä sit laskemaan nostokorkeuksia jos intoa löytyy
Se riittää et saa tasaisella maalla kipattua ja siirreltyä romua, maata, lunta jne. Ja jos oikeen innostuu rakentelemaan, niin voihan tuohon kehikon alle tehdä apupyörän jelppaamaa jousia, mut se alkaa jo sitten lähennellä pelle pelottoman touhua
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.02.2015, 00:12
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.194
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
Ja jos oikeen innostuu rakentelemaan, niin voihan tuohon kehikon alle tehdä apupyörän jelppaamaa jousia, mut se alkaa jo sitten lähennellä pelle pelottoman touhua
Tai sitten teet akselin ja rungon väliin jostain isosta ruuvista palikan jolla saa jäykäksi etupään.

Intin korjaamo zileissä oli semmoset joita käytettiin kun pistetiin se nosturi viritys keulaan vinssille.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
aura, diy, maasturi, puskulevy


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 17 (0 jäsentä and 17 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä HiluMiks Chit-Chat 30 20.09.2014 22:44
Myydään kylpyhuoneeseen altaita ym. kuvia osatauno O/M/V Muut 9 25.08.2011 12:23
Kokemuksia palalukoista Aussie ym.. Nalle Tekniikka & Jutustelu 3 01.11.2009 10:55
kuinka profiiliin kuvia ym? T.T.T Chit-Chat 10 29.05.2006 15:52
Truckworld, tekniikkaa, kuvia ym... HEKULIINI Linkit 4 02.08.2004 17:31


Sivu luotu: 01:09 (GMT +2).