![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
MB 814DA:ssa on säiliö konepellin alla ja hytin takana paineilmasäiliön vieressä hana mistä saa säätää paljonko syöttää Aerolia. Nopeasti ajateltuna mikä vain säiliö kävisi, mutta tuo syöttöhana olisi helpoin ottaa jostain valmiina? Aika pieni määrä Aerolia muuten sulattaa ja varsinkin pitää järjestelmän sulana.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
onko siinä paineilma järjestelmässä minkäänlaista ilmakuivain systeemiä?jos se kaipaisi vain kuivaimen patruunan vaihtoa,yleensä käypi niin kun noita aeroleita tms lotraa niin kaikista järjestelmän venttiileistä ym lähtee voitelurasvat pois ja ne ei pelaa sen jälkeen pakkasilla huonostikkaan.
järjestelmään ois varmaan suht helppo askarrella kuivain kun hakee jostain kuorkki huollosta valmiin paketin(jalka ja suodatinpatruuna) ja kysäsee samalla mihin kohtaan se kanttii laittaa et toimii. mutta jos aeroli linjalla haluaa mennä niin maltillisesti sitä käyttää,ei kannata litroittain työntää järjestelmään. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Nimenomaan tulee työnnettyä mahollisimman paljon aerolia järjestelmään, jotta siinä oleva glykoli voitelee pakkasilla venttiilit ym.
jossei oo valmista tenttupumppua, niin lorauttaa kompuran jälkeiseen ekaan säiliöön reilusti. Hätäensiapuna voipi koittaa juottaa kompuran imupuolelle sitä hissukseen auton käydessä. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Systeemi on iha ite kyhäilty että ei ole mitään kuivainta. Pien kompura jostain englannin moottorista ja sammuttimesta tehty säiliö. Tuolla lisää:
http://forums.offipalsta.com/showpos...1&postcount=22 Mites tuon aerolin kanssa jos renkaaseen ilmaa laittaa? Eihän sitä ainetta nyt tosin järjestelmässä ole kuin pikku tilkka. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Ei ole ainakaan minulla ollut ongelmia, vaikka renkaita täytellyt kuorkin säiliöstä ja vuoden ympäri tuota jäänestoainetta käyttänyt. Ei sitä taida paljon ilman mukana tosiaan liikkua, kun renkaan täyttö vehje tuntuu jäätyvän, jos enempi pakkasta. Kesälläkin pitänyt litkua säiliössä, kun tuntuu ilmat pysyvän paremmin järjestelmässä.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Vanhojen Sisujen (60-70-luvulta siis) oma jarrujen jäänesto oli pelkkää glykolia, ei siis mitää aerolia. Niihin voi kaataa 100% jäähdytinnestettä. Joskus kaadoin A-45:seen aerolia, hetkessä suhisi järjestelmän läpi...
Ex-työpaikalla laitettiin Volvon paineilma säiliöihin puoli litraa aerollia molempiin. Kunhan vaan kuski malttoi olla päästämättä vesiä (aerollia) pois pytyistä, niin hyvin toimi talven läpi.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 16.01.2015 17:57 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Scaniaan pitäis sama homma nyt tehdä
Mites jos aitoa aerolia (vaaleanpunainen shamppanja) laittais sumutin pulloon ja kompuran imuun startissa ja vaikka 2 tunnin pakollisella suihkisi? Kun olisi spraypullo täytin niin pilottikäsipumppujärjestelmät (onks toi ees yhdys-sana) olis arvokkaita kun täyttelisi vanhat mersun pilotti pullot aerolilla ja myis kuluilla offareille. Heps mites bräkleen? Sehän on pääasiassa etanolia ja jotain liukastetta ![]() Sitä, en jaksa muistaa oliko peräti "edit virheellinen tieto pois" ja glykolia jollain seos suhteella sisu kontioon ohjekirja neuvo, mut pelkkää glykolia se ei ollut Ja siinä on se perinteinen aerol pumppu kompuran paineputkessa 30-40cm kompuran jälkeen
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Viimeksi muokannut Nikuzai : 17.01.2015 21:30 Perustelu: Korjausta |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
No se venttiilihän oli tietenkii unohtunu kiinni ![]() Pitänee vaikka kokeeks jostain reijästä syöttää vähän aerolia niin jospa se siintä helpottas. Sitä voi siis antaa kompuran imupuolellekkin? Eikä oo vaaraa mistää ylimmääräsestä työtahdista
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Onhan tuossa näköjään varo eli tuskin tuo räjähtää. Ihan pikkulirua tai sitten suihkepullolla sitä tenua. Mutta paras olisi ettiä se jäätymä vaikka kuumailmapuhaltimella tai toholla.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Ei se siellä imupuolella jäädy... Säiliön tuloliitin on varmaan ensimmäinen mahdollinen jäätymispaikka. Yleensä sen jälkeen paineilmaventtiilit.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Mulla jäätyili yks talvi töissä -98 vuosimallin scanian vaijerivaihtolavalaitteen lukkojen venttiilit sekä ilmajousituksen venttiilit. Yks ammattimies laitto pajalla paineilmasäiliöiden päädyissä olevista korkeista molempien piirien yhteen säiliöön vissii pari litraa(vai desiä, en muista) tenua. Alko vehkeet sen jälkee pelaamaa. Tossa tapauksessa toki oli se ilmankuivuri kuitenkin järjestelmässä ennen noita säiliöitä. Yks tapa yrittää estää jäätymistä on laskea säiliöt tyhjäksi heti käytön jälkeen. Näin paineilmaan sitoutunut kosteus lasketaan järjestelmästä ulos eikä tiivisty sinne sisään lämpötilan/paineen laskiessa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 16.01.2015 17:03 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty paineilma sylintereitä. | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 14.05.2013 20:52 |
| Myyty Paineilma säiliö | Nuhapumppu | O/M/V Muut | 0 | 15.10.2011 22:12 |
| Ostettu Paineilma toimilaite | jkholma | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 01.10.2009 20:38 |
| Ostettu Paineilma iskarit | elhapero | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.05.2008 20:15 |
| M paineilma pönikkä | tonnisata | O/M/V Muut | 0 | 01.11.2007 01:31 |