![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#3
|
|||
|
|||
Vinssiä paikoilleen
Vinssi saapui matkahuoltoon ja tuli jonkun päivän päästä se revittyä auki niin siellä oli yllätykseksi väärä vinssi. Tilasin 9500:n powermaxin ja tilalle tuli 12000lbs vastaava merkki. Noh, soitin varulta myyjälle ja sovittiin erehdys ja onpahan ihan topakan tehonen vinssi suitsaan.
![]() Vaan rupesin tuota "evo I vinssipuskuria" katsomaan ja mietin hetken, että mitähän on tullut ajateltua ja mitenkä syvällä pää ollu perseessä, kun tuota oon tehny ja suunnitellu Noh, eikun laikkaamaan puskuria ja suitsan keulaa. Tuosta runkopalkkien välistä laikkasin tuon putken puoliksi ja päälle istutin 10mm lattaraudan pätkän ja hitsuuttelin siihen päädytkin samasta tavarasta. Lisäks runkopalkin päihen tuohon reikien väliin liimasin parin millin seinämällä olevaa putkea vahvikkeeksi, mikä kylläkin oli jo aikasemmin suunnitelmissa...Lisäksi porailin muutaman reijän tuohon lattaan niin saa vinssipetiä ankkuroitua tuohon sitten kiinni. Vinssille alunen tulee 8mm levystä... Vinssille leikattu lisää tilaa. ![]() Jotensakki tuohon pitäsi varmaan heppailla kiinni. Kuvauksen ajaksi sai pönkitettyä luotettavasti vaahtosammuttimella tuon vinssin tuohon asentoon ![]() Sivusta kuvaa niin ei se pahasti sieltä hypi silmille ![]() Tällä hetkellä Vinssin alunen on kempattu kiinni puskuriin ja pitää vielä jokunen reikä porata ja pikkuisen maalaus-/peltitöitä tiedossa. Mitähän kaikkea sitä vielä keksii kaikkea ylimääräistä, että varmasti katastukseen meno viivästyy
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Oot tainnu jo aloittaa ilman minuu tuon ressi lääkkeen oton ku Karjala tölkki köllöttää tuolla vinssin takana
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Eli oikeestaan ei ollu vielä sitä "tressiliäkettä" ![]() Sittä tännään mänin tallille niin lauhan kelin käytin hyödyksi ja tallin tyhjensin Suitsasta ja muusta romusta. Tuli siivottua antaumuksella muutama tunti niin on hyvä ruveta uudestaan sotkemaan
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Pikkasen on tääkin menny eteenpäin ja karkaillu käsistä
![]() .Eteen väkersin ja hitsata mupelsin vetopisteet, niin suap nykkii irti, kun jäää jumiin. Noita lenkkejä oli pyöriny vuosia kotopihan varaston nurkissa, joten lipastin niitä pari tähän käyttöön. Tuossa mallailua ennen maalien raaputtamista ja hitsaamista. Ja tuossapa nuo ois paikoillaan ja autossa lisäväriäkin näkyy. parissa kohti ![]() Vinssipuskurista istuvuus ongelmia korjailtu, sekä maalattu ja naulattu vinssin kanssa keulalle. Nopeasti keksitty samalla tuo kidan kiinnitys hässäkkä 4mm paksuisesta tavarasta. Tarkat oli toleranssit, kun piti vaihtaa kuusiokolopultteihin, että sai vinssin takimmaiset kiinnitys pultit kirrattua paikoilleen tuon edellisessä näkyvän putken puolikkaan taakse. Vaan siellä lepää lopultaan ![]() ![]() ![]() Sitten pitäisi jossain vaiheessa miettiä loppuun nuo alan hommat, eli piuhojen veto vinssille, viritellä pääkytkin ja hankkia laturi. Pääkytkimen tilasin ja luulis riittävän tähän käyttöön, kun valitsin hieman ylimitoitetun. Pitäs kestää 12V/500A tai 24V/250A jatkuvaa. Hetkellistä kestoa oli merkattu 2500A/5.sek. Sittä ehti vielä ropostella ennen vapaiden loppumista nuo roiskeläpät eteen ja sittä taaksekki on käikäleet tehty ja toiselle puolelle mallinvuoksi kasattu. Eipähän tule kivitettyä takana ajavia... ![]() Ja sitten hankin lisää herkkuja, ettei tarvii autoa vielä ulos ajella. Tuli tapettua kelkkakuumetta ja Heinosen Jussilta ostin toisen jakiksen. Tässä on sisällä trail-gearin 6.5 ratakset niin eipähän suzuki ryntäile äkkinäisen käsissä. Toverille vein alumiinitankoa pätkän ja oottelen, että sorvailis topakammat kiinnikkeet vakio kumisten tilalle. Samalla tuleepahan tuokin tehtyä, kun laatikko on työnalla. Tulihan tuon mukana kardaani käsijarrukin. Purkasin sen samalla, että saan osien kunnon katsottua ja tavarat löpökylpyyn. Samalla voi vähän koputella suoremmaksi tuota jarrukilpeä, kun on pikkasen damagea ottanut. Vai tointaako noita ehjätä, eli suapiko uutena mistään? ![]() |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Onko toi ulos oton möykky feikkinä tossa laatikossa kii? 6.5 välityssarjassa ei mene akseli tolle ulosoton möykylle asti??
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| suzuki samurai | susuki | Maasturiprojektit | 23 | 01.05.2014 21:35 |
| Myyty Suzuki Samurai | ailu-petteri | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 17.07.2011 21:39 |
| suzuki samurai | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.09.2010 05:39 |
| Ostetaan suzuki samurai | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 13.08.2010 16:10 |
| M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |