Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Suzuki "Sätkäkone" Samurai...LEIMA! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=112498)

vturpeinen 06.07.2013 19:54

Suzuki "Sätkäkone" Samurai...LEIMA!
 
4 Liiteet
Moro!

Mitenkähän sitä alkais sydäntään teille purkamaan. Kokeillaan kuitenkin.
Viime talvena tuli hankittua jahti autokseen tommonen highroof suikka. Eikä ollut takoitus sitä sen kummemmin laitella, olis riittänyt, kun tuon pystärin ja baikalin ois kyytiin saanut sovitettua syksyllä :)
Kuinka ollakkaan, eräs kylän tuttava mainitsi että hänellä olisi asialliset 8,5" leveät vanteet (reilulla ET:llä ja olikohan malli lähellä american racing outlaw 2:sta) miun suikkaan. Kokeiltuani niitä vanteita totesin, että levitystä pitäis kaariin saada reippaasti lisää, mutta kaupat tehtiin, kun oli niin kyrväkkäät vanteet ja samalla saisin korjata ruostevaurioita suitsasta.
Vakiolevikkeitä kun revin pois niin sieltäpä sitte löytyikin sitä itseään ja helmatkin oli aivan mädät. Eihän tässä muuten mitään hätää vaan kun nuo auton peltityöt itsellä oli aivan tuntematon käsite, isäukko lupasi onneksi jelppailla omien hommiensa ohella alkuun. :rolleyes:

Tässä vaiheessa alkoikin tuntua että pysyyköhän tämä mopo enää lapasissa ja eihän se oikein tainnut pysyä ja sillä tässä nyt yritetään jakaa tuskaa teidän kanssanne :D

vturpeinen 06.07.2013 20:03

Kaarien korjailua
 
4 Liiteet
Isäukko tekaisikin kaaret taakse, jotka se lupaili laittaa paikoilleen (olikohan seuraavana päivänä), itse taas muistelin migillä hitsaamisen alkeilta ja turasin takakontin puolella onnettomia paikkoja. Seuraavana yönä kuitenkin ei nukuttanut, kun vaivasi juuri se, jos isäukolla hitsuutan tätä niin eihän sitä peiliin ilkeä kattoa. Niinpä aamulla kukonlaulun aikaan suoraan tallille ja eikun kaaria täppäilemään ja ihan minä ite. Siltä ne kyllä näyttävätkin, mutta harjoitus tekee...... :)

vturpeinen 06.07.2013 20:15

ja jatkuu...
 
4 Liiteet
Sitten alkoikin jo enin ujous olla poikessaan ja rälläkällä ensimmäisen helman kimppuun. Isäukko pelasti tilanteen, kun tontin nurkalta löytyi vanhan sähkölinjan palkkiorsi, mistä helma saakin luvan muotoutua :D Palkin yhden sivun leikkasin auki ja tein sinne sisälle väliin "tukipaloja", ettei tule nk.pelti peltiä vasten ja ala heti uudestaan mädäntymään,päinvastoin siellä pääsee sitten öljymassa mukavasti joka hiton väliin ja pitäisi sitten olla tukevakin. :confused:

kellukka 06.07.2013 20:25

Samallahan sitä jo korotusta ja isompia pyörän aukkoja tulevaa tarvetta varten ja vinssi petiä yms. muuta pientä kun kerran hitsikoneen ääressä:D

vturpeinen 06.07.2013 20:26

5 Liiteet
Tuon ekan helman kun olin saanut valmiiksi niin seuraavana päivänä oli tarkoitus aloittaa seuraava puoli, mutta sätkä suussa siinä auton ympärillä pyöriessä tuli sellainen tunne niiden takakaarien osalta, että nämä on aivan paskat ja epäsymmetriset. Otinpa sittä rälläkän käteen ja ne topakasti kasassa olleen kaaret lähti mäkeen ja tilalle jäi iso aukko :D. Siinä pitäis sittä mahtuu vaikka isommanki rinkulan pyörimmään. Seuraava versio tulikin sitten ihan suht. kivuttomasti ja tekijään nähen yllättävän siististi...arvelin vielä ulkopuolen karkeasti tasoittaa koritinalla niin tilkihtee enimmät pikkuraot...

vturpeinen 06.07.2013 20:31

korotustakin on jo mietitty, joko itse tehdään ja paljon säästetään tai sittä calminia jos millon ei oo ruotsin serkku kylässä (inga pengar) :D

smgt 06.07.2013 20:36

tämähän näyttää just siltä että homma on hallitun ja karkaamisen välimaastossa :D

vturpeinen 06.07.2013 20:45

seuraavaksi sittä otetaan toinen helma työnalle ja siirrytään purkamaan etupäätä. Eli loksut irti ja kaaret uusiksi niihenki. Tässä vaiheessa voisinkin kysyä valmiiksi jos joku suikka tietäjä osaisi kertoa mistä kaikkialta nuo etulokarit on pultattu kiinni?
Niiin ja unohtui kertoa, että tulihan suikkaan jonkin sortin konerikkokin. Ajelin eräällä 70km/h tieosuudella kevyttä kahdeksaakymppiä ja joku hiluxi kuski pyrki vielä ohi niin julmettu ky*pä kasvoi otsaan ja annoin rottelolle kevyttä venttiilijumppaa, mittarin näyttäessä vajaata 140km/h ja suzukin ollessa niillä ja rajoilla karkaako peli suoralta vatukkoon. Otettuani arkkivihollisestani erävoiton ja ajettuani parkkiin totesin, että koneestaa kuuluu ylimääräistä kolketusta ja putkesta tulee melko paksua savua.
Eli silloin totesin, että hyvä aloittaa ruosteiden korjaukset ja mahdollisesti aloittaa elimenluovuttajan metsästys. :D

kellukka 06.07.2013 21:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 1021553)
tämähän näyttää just siltä että homma on hallitun ja karkaamisen välimaastossa :D

mulla ainakin tuossa pikku ojassa ryvettyäni rupes jo koko auton myynti käymään mielessä.. isompaa ja järeämpää mieli tekis.. eli taitaa karata käsistä.. eli rakentele vaan kaikki vähän yli suureks kun kerran aloitit..:D

vturpeinen 06.07.2013 21:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kellukka (Viesti 1021576)
mulla ainakin tuossa pikku ojassa ryvettyäni rupes jo koko auton myynti käymään mielessä.. isompaa ja järeämpää mieli tekis.. eli taitaa karata käsistä.. eli rakentele vaan kaikki vähän yli suureks kun kerran aloitit..:D

juu näin oli tarkoitus. Jos on vähäänkään samaa verta kun tuon moottoripyörän kanssa niin voi olla, että pikku poika heräilee ja on pakko kokeilla rajoja :D se hyvä puoli näissä on, kun vrt. kaksipyöräisiin niin vauhti on vain murtoosan niistä, eikä olla yleisillä teillä...

kellukka 06.07.2013 21:37

aika kaukana on vielä minunkin susuki kun oli tänään nuo Isoryn ajot Paukkajalla.. ihan jumalattomia vehkeitä.. hävettää vieläkin susukin puolesta...:D

vturpeinen 06.07.2013 21:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kellukka (Viesti 1021581)
aika kaukana on vielä minunkin susuki kun oli tänään nuo Isoryn ajot Paukkajalla.. ihan jumalattomia vehkeitä.. hävettää vieläkin susukin puolesta...:D

pitäs siun käydä näyttämässä se paukkajan rata, kun ei oo ennen siellä käyny.

cybress 06.07.2013 22:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vturpeinen (Viesti 1021556)
seuraavaksi sittä otetaan toinen helma työnalle ja siirrytään purkamaan etupäätä. Eli loksut irti ja kaaret uusiksi niihenki. Tässä vaiheessa voisinkin kysyä valmiiksi jos joku suikka tietäjä osaisi kertoa mistä kaikkialta nuo etulokarit on pultattu kiinni?
Niiin ja unohtui kertoa, että tulihan suikkaan jonkin sortin konerikkokin. Ajelin eräällä 70km/h tieosuudella kevyttä kahdeksaakymppiä ja joku hiluxi kuski pyrki vielä ohi niin julmettu ky*pä kasvoi otsaan ja annoin rottelolle kevyttä venttiilijumppaa, mittarin näyttäessä vajaata 140km/h ja suzukin ollessa niillä ja rajoilla karkaako peli suoralta vatukkoon. Otettuani arkkivihollisestani erävoiton ja ajettuani parkkiin totesin, että koneestaa kuuluu ylimääräistä kolketusta ja putkesta tulee melko paksua savua.
Eli silloin totesin, että hyvä aloittaa ruosteiden korjaukset ja mahdollisesti aloittaa elimenluovuttajan metsästys. :D




Se keula lähtee kokonaisuudessan irti, loksut ja se naamapelti jää yhteen könttiin, itte tein sillai että väkertelin uudet etu-kaaret paikallaan kiinni.mahtaa olla helpoin tapa tehdä se, jos en kovin väärin muista niin 10 cm leveä soiro ja 1 metrin pitkä passaa siihen kaareen...kannattaa kuitenkin mitata se vielä.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105274 tuolta näät sen etu-kaari homman. ja muitakin juttuja...

vturpeinen 06.07.2013 22:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 1021591)
Se keula lähtee kokonaisuudessan irti, loksut ja se naamapelti jää yhteen könttiin, itte tein sillai että väkertelin uudet etu-kaaret paikallaan kiinni.mahtaa olla helpoin tapa tehdä se, jos en kovin väärin muista niin 10 cm leveä soiro ja 1 metrin pitkä passaa siihen kaareen...kannattaa kuitenkin mitata se vielä.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105274 tuolta näät sen etu-kaari homman. ja muitakin juttuja...

Joo tätä rojektia onkin tullut katottua jonkin verran aikaisemminkin :D

GaryRock 07.07.2013 06:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vturpeinen (Viesti 1021577)
juu näin oli tarkoitus. Jos on vähäänkään samaa verta kun tuon moottoripyörän kanssa niin voi olla, että pikku poika heräilee ja on pakko kokeilla rajoja :D se hyvä puoli näissä on, kun vrt. kaksipyöräisiin niin vauhti on vain murtoosan niistä, eikä olla yleisillä teillä...

Samaa mieltä. Jos olisin ollu omalla samurailla liikenteessä pari viikkoa sitten Ducatin sijaan, niin olis kortti vielä tallella :p

Teme74 07.07.2013 07:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vturpeinen (Viesti 1021532)
Isäukko tekaisikin kaaret taakse, jotka se lupaili laittaa paikoilleen (olikohan seuraavana päivänä), itse taas muistelin migillä hitsaamisen alkeilta ja turasin takakontin puolella onnettomia paikkoja. Seuraavana yönä kuitenkin ei nukuttanut, kun vaivasi juuri se, jos isäukolla hitsuutan tätä niin eihän sitä peiliin ilkeä kattoa. Niinpä aamulla kukonlaulun aikaan suoraan tallille ja eikun kaaria täppäilemään ja ihan minä ite. Siltä ne kyllä näyttävätkin, mutta harjoitus tekee...... :)

Ihan hyvän näköistä jälkeä sä teet. Jos hitsausauma ei miellytä, niin aina voi rälläkällä siistiä sitä:D;)

vturpeinen 07.07.2013 08:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Teme74 (Viesti 1021653)
Ihan hyvän näköistä jälkeä sä teet. Jos hitsausauma ei miellytä, niin aina voi rälläkällä siistiä sitä:D;)

kiitosta vaan, joskus meinaa vaan turhauttaa, kun on niin pirun hidasta tämä nyprääminen meikäläisellä, mutta kaippa se kuuluu asiaan kun ensimmäinen projekti kyseessä :cool:

tuli tuossa tilattua jo kaarilevikkeet, otin vaan 4" leveät, kun nuo 5" leveät ois mennyt himpun liian leveäksi ja katsurihan ei varmaan siitä olisi tykännyt...
http://www.ebay.de/itm/Fender-Flares...vip=true&rt=nc

vturpeinen 07.07.2013 20:13

5 Liiteet
Tänä päivänä ei näkyvämpää saanut aikaan. Vahvistelin kemppiliimalla tuon oikean helman lopullisesti, sekä tuon oikean puolen takalokarin saumasin ulkopuolelta. Arvelin että olisin verrexit laittanut suojaksi vaan tunnin etsinnän jälkeen totesin, että on taas Alfred Nussi käyny kylässä ja verrexit on varmassa tallessa :). Sittä kuitenki purkasin nuo etukaari levikkeet pois ja sieltähän löytyi taas sitä itseään. Noh oikeaa puolta jo laikkasin huomista varten auki. Sieltä löytyy sittä sovellettavaa, kun pitää jalkatilan peltejä hieman muokata tulevan kaaren tieltä pois. Niin ja Ripeksihän se tuossa vodaakin niin piti sadesuojaa rakennella :D....
Hmm...Kun kerran ollaan tässä pisteessä niin pitäisiköhän ruveta "varalle" miettimään tulevan vinssipuskurin mallia :D

kellukka 07.07.2013 22:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vturpeinen (Viesti 1021824)
Tänä päivänä ei näkyvämpää saanut aikaan. Vahvistelin kemppiliimalla tuon oikean helman lopullisesti, sekä tuon oikean puolen takalokarin saumasin ulkopuolelta. Arvelin että olisin verrexit laittanut suojaksi vaan tunnin etsinnän jälkeen totesin, että on taas Alfred Nussi käyny kylässä ja verrexit on varmassa tallessa :). Sittä kuitenki purkasin nuo etukaari levikkeet pois ja sieltähän löytyi taas sitä itseään. Noh oikeaa puolta jo laikkasin huomista varten auki. Sieltä löytyy sittä sovellettavaa, kun pitää jalkatilan peltejä hieman muokata tulevan kaaren tieltä pois. Niin ja Ripeksihän se tuossa vodaakin niin piti sadesuojaa rakennella :D....
Hmm...Kun kerran ollaan tässä pisteessä niin pitäisiköhän ruveta "varalle" miettimään tulevan vinssipuskurin mallia :D

Joo,ilman muuta vinssipetiä suunittelemaan.. mieki jo revin puskurit irti ja karjaraudan.. vinssi pitää saada.. ei tuolla muuten näkojään pääse minnekkään:mad:

vturpeinen 08.07.2013 15:23

3 Liiteet
Tuli värkättyä tilaa uudelle kaarelle. En tiiä tuliko vaikeemman kautta sovellettua, mutta ainakin saa hieman sitä tilaa. :)

vturpeinen 11.07.2013 17:15

2 Liiteet
Eilen kusti toi levikkeet ja väkertelin sitten oikean etulokarin valmiiksi. Oikea puoli olikin sittä valmis verrexi käsittelylle :D Just ku pääs fiilikseen niin eikös sitä suana hanskat lyyä tiskiin, kun piti koiraa lähtee lekurille viemään, PRKL:mad: Tosin olipahan hyvä syy käydä ostamassa lisää parineliötä peltiä, kun edelliset pari neliötä menny tässä harjotellessa...
Olis vaan perhana kiva päästä mallailemaan jotain renkaita. Tai noh, kokoa lähinnä arvotaan, 235/75/15 tahi sitte ne 31".
Korotus varmaan tuleekin sitten mallia "itse tein-paljon säästin" :) eli motonetin peräkärryn lehdyköistä riisutaan suikkaan tavaraa ja riippua jne...Sais sen kolmen tuuman kieppeille nousemaan niin riitäis...:rolleyes:

kellukka 12.07.2013 11:22

Mullahan olis tuossa 235 75 15 ja 31 10.5 15 suikan vanteilla niin voitas joskus mallailla että miten istuu.

vturpeinen 12.07.2013 18:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kellukka (Viesti 1022976)
Mullahan olis tuossa 235 75 15 ja 31 10.5 15 suikan vanteilla niin voitas joskus mallailla että miten istuu.

Oukkei, mie vaikka soitallan kunhan saan tuon viimeisen kaaren tehtyä niin vois kokeilla gummeja. :eek:

vturpeinen 20.07.2013 11:20

Elikkäs nyt on ollut aikaa nörtteillä ja en keksiny muuta keinoa isojen kuvien lisäykseen kun laittaa kuvat oman profiilin albumiin ja sieltä kokeillaan liittää. Ei oikein nämä tietokoneet ole minun ystäviä :mad:

Mutta nyt on siis saatu ulkopuolelta peltityöt miltei tehtyä ja seuraavana pitäisi porailla levikkeille reijät oikeisiin paikkoihin, jonka jälkeen siistitään vielä jälkiä koritinalla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134806

Ja täällä alkoi näkyy sadekausi, joten laitoin Suikan renkailleen pitkästä aikaa ja nykäisin sen odottamaan siirtoa sisätiloihin :) Edessä näkyy tuleva motti, eli ruisku asennukseen pääsee tutustumaan :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134804

Tulipahan moottorin lisäksi hankittua Dobinsonin 3"? korottava lehdykkä sarja ja skyjackerin kaasut. Joutuu varmaan taikinoimaan iskarin yläpään kiinnitykset uusiksi...Ja sitten se pudottava ohjausvarsi mietinnän alle, eli ostanko jostain valmiin vai teenkö itse ja säästän :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134803

Mutta takapakkiakin meinaa tehdä.Kun muutamapäivä sitten rälläköidessä kipinä etsi reitin suojalasien välistä, sitten alkoi silmässä toissa päivänä olla ihan kohtuullinen punoitus että oli pakko nöyrtyä lekurille. Noh roska saatiin raaputeltua irti, mutta sainpa sitte saikkua ja silmälapun :mad: Pitänee varmaan YRITTÄÄ pysytellä poissa tallista saikun ajan :rolleyes:

vturpeinen 22.07.2013 20:52

Neuvokaahan kokeneemmat!!
Kunhan joskus pääsee hitsailemaan noita iskarin kiinnityksiä, niin onko mitä kaikkea otettava huomioon? Vai iskenkö yläpään kiinnityksen jotakuinkin samaan missä vakiokiinnityksen yläpää oli kiinni...
Sairaslomakin jatkui, kun ei vieläkään kaikki kipinän rippeet lähteneet silmästä ja silmässä jonkin sortin tulehdus. Noh, ainakaan en itkeny (paljoa) lekurissa niin palkitsin itseni gt radialin 31" renkailla :D. Jospa nää ees tois hieman motivaatiota, kun potkaisin suikan tuulilasin irti niin siellä odotti melko hyvä mätäkasa. Yöllä kun tapansa mukaan pyöritteli ajatuksi niin sen verran tuli ajatusta ja nyt onkin tuttavalle pistetty tilaukseen peltiä pokattavaksi. :D jospa se uusi tuulilasin alareuna sieltä muodostuisi...
Kuvia ottaa kunhan on päässyt tekemään tulosta....


Sivu luotu: 17:09 (GMT +2).