![]() |
|
Suzuki "Sätkäkone" Samurai...LEIMA!
4 Liiteet
Moro!
Mitenkähän sitä alkais sydäntään teille purkamaan. Kokeillaan kuitenkin. Viime talvena tuli hankittua jahti autokseen tommonen highroof suikka. Eikä ollut takoitus sitä sen kummemmin laitella, olis riittänyt, kun tuon pystärin ja baikalin ois kyytiin saanut sovitettua syksyllä :) Kuinka ollakkaan, eräs kylän tuttava mainitsi että hänellä olisi asialliset 8,5" leveät vanteet (reilulla ET:llä ja olikohan malli lähellä american racing outlaw 2:sta) miun suikkaan. Kokeiltuani niitä vanteita totesin, että levitystä pitäis kaariin saada reippaasti lisää, mutta kaupat tehtiin, kun oli niin kyrväkkäät vanteet ja samalla saisin korjata ruostevaurioita suitsasta. Vakiolevikkeitä kun revin pois niin sieltäpä sitte löytyikin sitä itseään ja helmatkin oli aivan mädät. Eihän tässä muuten mitään hätää vaan kun nuo auton peltityöt itsellä oli aivan tuntematon käsite, isäukko lupasi onneksi jelppailla omien hommiensa ohella alkuun. :rolleyes: Tässä vaiheessa alkoikin tuntua että pysyyköhän tämä mopo enää lapasissa ja eihän se oikein tainnut pysyä ja sillä tässä nyt yritetään jakaa tuskaa teidän kanssanne :D |
Kaarien korjailua
4 Liiteet
Isäukko tekaisikin kaaret taakse, jotka se lupaili laittaa paikoilleen (olikohan seuraavana päivänä), itse taas muistelin migillä hitsaamisen alkeilta ja turasin takakontin puolella onnettomia paikkoja. Seuraavana yönä kuitenkin ei nukuttanut, kun vaivasi juuri se, jos isäukolla hitsuutan tätä niin eihän sitä peiliin ilkeä kattoa. Niinpä aamulla kukonlaulun aikaan suoraan tallille ja eikun kaaria täppäilemään ja ihan minä ite. Siltä ne kyllä näyttävätkin, mutta harjoitus tekee...... :)
|
ja jatkuu...
4 Liiteet
Sitten alkoikin jo enin ujous olla poikessaan ja rälläkällä ensimmäisen helman kimppuun. Isäukko pelasti tilanteen, kun tontin nurkalta löytyi vanhan sähkölinjan palkkiorsi, mistä helma saakin luvan muotoutua :D Palkin yhden sivun leikkasin auki ja tein sinne sisälle väliin "tukipaloja", ettei tule nk.pelti peltiä vasten ja ala heti uudestaan mädäntymään,päinvastoin siellä pääsee sitten öljymassa mukavasti joka hiton väliin ja pitäisi sitten olla tukevakin. :confused:
|
Samallahan sitä jo korotusta ja isompia pyörän aukkoja tulevaa tarvetta varten ja vinssi petiä yms. muuta pientä kun kerran hitsikoneen ääressä:D
|
5 Liiteet
Tuon ekan helman kun olin saanut valmiiksi niin seuraavana päivänä oli tarkoitus aloittaa seuraava puoli, mutta sätkä suussa siinä auton ympärillä pyöriessä tuli sellainen tunne niiden takakaarien osalta, että nämä on aivan paskat ja epäsymmetriset. Otinpa sittä rälläkän käteen ja ne topakasti kasassa olleen kaaret lähti mäkeen ja tilalle jäi iso aukko :D. Siinä pitäis sittä mahtuu vaikka isommanki rinkulan pyörimmään. Seuraava versio tulikin sitten ihan suht. kivuttomasti ja tekijään nähen yllättävän siististi...arvelin vielä ulkopuolen karkeasti tasoittaa koritinalla niin tilkihtee enimmät pikkuraot...
|
korotustakin on jo mietitty, joko itse tehdään ja paljon säästetään tai sittä calminia jos millon ei oo ruotsin serkku kylässä (inga pengar) :D
|
tämähän näyttää just siltä että homma on hallitun ja karkaamisen välimaastossa :D
|
seuraavaksi sittä otetaan toinen helma työnalle ja siirrytään purkamaan etupäätä. Eli loksut irti ja kaaret uusiksi niihenki. Tässä vaiheessa voisinkin kysyä valmiiksi jos joku suikka tietäjä osaisi kertoa mistä kaikkialta nuo etulokarit on pultattu kiinni?
Niiin ja unohtui kertoa, että tulihan suikkaan jonkin sortin konerikkokin. Ajelin eräällä 70km/h tieosuudella kevyttä kahdeksaakymppiä ja joku hiluxi kuski pyrki vielä ohi niin julmettu ky*pä kasvoi otsaan ja annoin rottelolle kevyttä venttiilijumppaa, mittarin näyttäessä vajaata 140km/h ja suzukin ollessa niillä ja rajoilla karkaako peli suoralta vatukkoon. Otettuani arkkivihollisestani erävoiton ja ajettuani parkkiin totesin, että koneestaa kuuluu ylimääräistä kolketusta ja putkesta tulee melko paksua savua. Eli silloin totesin, että hyvä aloittaa ruosteiden korjaukset ja mahdollisesti aloittaa elimenluovuttajan metsästys. :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
aika kaukana on vielä minunkin susuki kun oli tänään nuo Isoryn ajot Paukkajalla.. ihan jumalattomia vehkeitä.. hävettää vieläkin susukin puolesta...:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Se keula lähtee kokonaisuudessan irti, loksut ja se naamapelti jää yhteen könttiin, itte tein sillai että väkertelin uudet etu-kaaret paikallaan kiinni.mahtaa olla helpoin tapa tehdä se, jos en kovin väärin muista niin 10 cm leveä soiro ja 1 metrin pitkä passaa siihen kaareen...kannattaa kuitenkin mitata se vielä. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105274 tuolta näät sen etu-kaari homman. ja muitakin juttuja... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
tuli tuossa tilattua jo kaarilevikkeet, otin vaan 4" leveät, kun nuo 5" leveät ois mennyt himpun liian leveäksi ja katsurihan ei varmaan siitä olisi tykännyt... http://www.ebay.de/itm/Fender-Flares...vip=true&rt=nc |
5 Liiteet
Tänä päivänä ei näkyvämpää saanut aikaan. Vahvistelin kemppiliimalla tuon oikean helman lopullisesti, sekä tuon oikean puolen takalokarin saumasin ulkopuolelta. Arvelin että olisin verrexit laittanut suojaksi vaan tunnin etsinnän jälkeen totesin, että on taas Alfred Nussi käyny kylässä ja verrexit on varmassa tallessa :). Sittä kuitenki purkasin nuo etukaari levikkeet pois ja sieltähän löytyi taas sitä itseään. Noh oikeaa puolta jo laikkasin huomista varten auki. Sieltä löytyy sittä sovellettavaa, kun pitää jalkatilan peltejä hieman muokata tulevan kaaren tieltä pois. Niin ja Ripeksihän se tuossa vodaakin niin piti sadesuojaa rakennella :D....
Hmm...Kun kerran ollaan tässä pisteessä niin pitäisiköhän ruveta "varalle" miettimään tulevan vinssipuskurin mallia :D |
Lainaus:
|
3 Liiteet
Tuli värkättyä tilaa uudelle kaarelle. En tiiä tuliko vaikeemman kautta sovellettua, mutta ainakin saa hieman sitä tilaa. :)
|
2 Liiteet
Eilen kusti toi levikkeet ja väkertelin sitten oikean etulokarin valmiiksi. Oikea puoli olikin sittä valmis verrexi käsittelylle :D Just ku pääs fiilikseen niin eikös sitä suana hanskat lyyä tiskiin, kun piti koiraa lähtee lekurille viemään, PRKL:mad: Tosin olipahan hyvä syy käydä ostamassa lisää parineliötä peltiä, kun edelliset pari neliötä menny tässä harjotellessa...
Olis vaan perhana kiva päästä mallailemaan jotain renkaita. Tai noh, kokoa lähinnä arvotaan, 235/75/15 tahi sitte ne 31". Korotus varmaan tuleekin sitten mallia "itse tein-paljon säästin" :) eli motonetin peräkärryn lehdyköistä riisutaan suikkaan tavaraa ja riippua jne...Sais sen kolmen tuuman kieppeille nousemaan niin riitäis...:rolleyes: |
Mullahan olis tuossa 235 75 15 ja 31 10.5 15 suikan vanteilla niin voitas joskus mallailla että miten istuu.
|
Lainaus:
|
Elikkäs nyt on ollut aikaa nörtteillä ja en keksiny muuta keinoa isojen kuvien lisäykseen kun laittaa kuvat oman profiilin albumiin ja sieltä kokeillaan liittää. Ei oikein nämä tietokoneet ole minun ystäviä :mad:
Mutta nyt on siis saatu ulkopuolelta peltityöt miltei tehtyä ja seuraavana pitäisi porailla levikkeille reijät oikeisiin paikkoihin, jonka jälkeen siistitään vielä jälkiä koritinalla. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134806 Ja täällä alkoi näkyy sadekausi, joten laitoin Suikan renkailleen pitkästä aikaa ja nykäisin sen odottamaan siirtoa sisätiloihin :) Edessä näkyy tuleva motti, eli ruisku asennukseen pääsee tutustumaan :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134804 Tulipahan moottorin lisäksi hankittua Dobinsonin 3"? korottava lehdykkä sarja ja skyjackerin kaasut. Joutuu varmaan taikinoimaan iskarin yläpään kiinnitykset uusiksi...Ja sitten se pudottava ohjausvarsi mietinnän alle, eli ostanko jostain valmiin vai teenkö itse ja säästän :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134803 Mutta takapakkiakin meinaa tehdä.Kun muutamapäivä sitten rälläköidessä kipinä etsi reitin suojalasien välistä, sitten alkoi silmässä toissa päivänä olla ihan kohtuullinen punoitus että oli pakko nöyrtyä lekurille. Noh roska saatiin raaputeltua irti, mutta sainpa sitte saikkua ja silmälapun :mad: Pitänee varmaan YRITTÄÄ pysytellä poissa tallista saikun ajan :rolleyes: |
Neuvokaahan kokeneemmat!!
Kunhan joskus pääsee hitsailemaan noita iskarin kiinnityksiä, niin onko mitä kaikkea otettava huomioon? Vai iskenkö yläpään kiinnityksen jotakuinkin samaan missä vakiokiinnityksen yläpää oli kiinni... Sairaslomakin jatkui, kun ei vieläkään kaikki kipinän rippeet lähteneet silmästä ja silmässä jonkin sortin tulehdus. Noh, ainakaan en itkeny (paljoa) lekurissa niin palkitsin itseni gt radialin 31" renkailla :D. Jospa nää ees tois hieman motivaatiota, kun potkaisin suikan tuulilasin irti niin siellä odotti melko hyvä mätäkasa. Yöllä kun tapansa mukaan pyöritteli ajatuksi niin sen verran tuli ajatusta ja nyt onkin tuttavalle pistetty tilaukseen peltiä pokattavaksi. :D jospa se uusi tuulilasin alareuna sieltä muodostuisi... Kuvia ottaa kunhan on päässyt tekemään tulosta.... |
Sivu luotu: 17:09 (GMT +2). |
|