![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() nii, verrataa vaikka toho mun rattoriin ku tuli jo siitä mainittua... saattaapi olla että siinä vähä tehokkaampi laturi ku näissä autoissa ja silti pelaa ilman kytkytintä. hihnan kiristin on sellanen jousikuormitteinen. ja heppojahan suunnilleen sitä luokkaa ku tämän päivän keskitason autossa. musta tuntuu että joku viisas insinööri on saanu hyvän idean ja muut viisaat insinöörit on sitte kopioinu sen ku luulevat että sen täytyy olla v:n hyvä ku eivät ymmärrä mitä sillä saavutetaan, muuta ku varaosakauppaa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sen vapaakytkinhihnapyörän idea on moottoria ryntäytettäessä antaa laturin kierrosnopeuden laskea hitaammin.
Traktorin kierrosherkkyys ei liene samaa luokkaa; pyörivät massat ovat hiukka isommat. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
kylläpä se vapaakytkytin löytyy rattorin latureistakin aivan samalla lailla ku autojenki
vakiokierros moottoreissa ei vapaakytkimiä välttämättä ole mutta normikäytössä aika tavallinen kampe se 150A laturi alkaa oleen aika tavanomaisen kokoinen joka paikassa ainakin keskiraskaassa kalustossa sekä "isoissa" hlö autoissa eri asia nämä luukkaan 50A laturint niissä nyt ei mitään vapaa kytkimiä ole ![]()
__________________
Simply put klever ![]() Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän monessa neloskoneisista, Esim CDI moottorisista mersuissa kuulee jo käyntiäänestä että onko laturin vapaakytkin kunnossa vai jumissa.
![]() Hihna pitää melkosta räminää ja pärinää tyhjäkäynnillä kun vajaapyttysen koneen pyörintä ei ole tasaista ja hihna pyörittää parisataa ampeerista laturia. Kuullostaa ihan siltä ettei tuo keksintö pysy kauaa nipussa. Tyhjäkäynnillä tuosta vapaakytkimestä on suurin hyöty. Kuten yllä jo joku mainitsi. Se antaa laturin pyöriä tasaista nopeutta siinä missä moottorin kampiakselin pyörintä ei ole tasaista johtuen puristus/työtahdeista. Raktoreissa ihan eriasia kun koneet on isoja ja usein 6sylinterisiä ja pyörivät massat on varsin suuria. Viimeksi muokannut Mika_T : 11.01.2015 11:31 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vesipumpun hihnapyörää kevennettuiin joskus, kun sammutettaessa sen pyörimisvoima löi moniura hihnan kiristimen hajalle.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
rellun kuormurissa on vesipumpussa vapaakytkin
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Laturin vaihto | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.08.2011 07:59 |
Myyty raptor 660r -05 startin vapaakytkin+ratas | mäksä | O/M/V Muut | 25 | 06.06.2011 23:21 |
Laturin käämitys | myllis | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 10.09.2010 18:19 |
Laturin säätimistä | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.11.2009 23:30 |
Laturin sivuääni | yama43 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 26.11.2006 15:05 |