![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Asensin tiivisteineenTilasin myös magneetillisen öljytulpan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No mie olisin ottanu öljytilan puolelta suojan pois.
Öljy toki pääsee laakeriin ajan myötä,vaikka suojat olis paikoillaan,mutta laakerista kulumisen myötä irtoava metalli ei pääse huuhtoutumaan öljyn mukana pois,vaan pyörii jatkuvasti laakerin sisällä ja nopeuttaa kulumista. Normaalisti suurin osa laakereista ja rattaista irtoavasta metallista poistuu esim.vaihteistosta öljynvaihdon yhteydessä,paitsi nyt tuosta kyseisestä laakerista. Ei toki tässä tapauksessa juurikaan vaikuta laitteen käyttöikään,koska eihän nykyautojen vaihtestoöljyjä ole monessakaan merkissä tarkoitettu vaihdettaviksi. Samat öljyt menettelee koko auton laskennallisen käyttöiän. Ei vaan välttämättä toimi meikäläisittäin,ku autojen käyttöikä on hiukan jotain muuta mitä valmistaja on kaavaillu.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pölysuoja pois vaan sisäpuolelta, jotta öljy pääsee sisälle.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ehkä turhaan. Laatikossa lienee jossainpäin sisällä pultattuna magneetti kiinni, jos orkkispropussa ei magneettia ole.
Mikäs laakeri se tuo porsinut oli? Olitko vaihtanu lootaöljyjä koskaan? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Kuvan alempi laakeri
Vaihdoin samalla myös ylemmän vaikka ei välystä ollutkaan. Tosiaan öljy on laakerin molemmilla puolilla. Tiiviste on vielä helppo poistaa ulkopuolelta, josta alkuperäinenkin laakeri oli avoin. Kuva tämän hetken tilanteesta. Mitään muuta oiretta ei ollut kun kevyessä vedätyksessä ja moottorijarrutuksessa ylimääräinen ääni, jota esim. vaimo ei kuullut vaikka käskin kuunnella. Ääni kuului n. 2000 km ajan hieman voimistuen. Öljyt vaihdoin vasta 120tkm huollossa, koska huolto-ohjelman mukaan ei tarvitse vaihtaa ollenkaan. Kun olin lukenut nämä jutut http://www.frasersoft.net/toyota/ toinen vastaava http://keskustelu.suomi24.fi/node/11311909 Kuva edellisestä http://kuvapilvi.fi/k/YbOV.jpg alkoi pelottaa että laatikko menee jumiin. Kiva yllätys varsinkin talvikelillä jos vastaan tulija sopivasti. Vaihdelaatikonpääty helppo irroittaa ja kokeilla onko alemmassa akselissa välystä. Minulla välys oli selvästi havaittava. Laakeritkin löytyi toyota liikkeen hyllystä, joten ilmeisesti yleinen vaiva. Tuossa suomi24 jutussa epäiltiin että muovinen kuulien pidike särkyy ja rikkoo laakerin. Omasta tapauksesta päättelisin että väljä laakeri rikkoo muovisen kuulien pidäkkeen, koska laakeri hieman väljä ja muovi vasta yhdestä kohtaa poikki ja kuulat vielä paikoillaan. Toivotaan että ylimääräinen ääni häviää laakerien vaihdolla.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron laatikon häntäpään laakerista | rewas | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 11.06.2014 21:37 |
suuttimen tiivisteen irrotus ongelma | hopeahuoli | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 27.01.2014 22:41 |
Toyotan vaihdelaatikon tunnistusta | pjtk | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 01.07.2013 13:03 |
Suzukin taka-akselin laakerista | sako | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.03.2009 13:27 |
samurain kingpin laakerista? | -teemu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.05.2005 20:24 |