Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2015, 23:10
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Miks ei vois nostaa kun itekkin tiedät ettei se mikään valmistajan sallima oo? Mikä lie koukunrimpula ollu rekisteröitileimalla mistä jääny tollanen massa tietoihin. 3500 kg sietävä kuula ja kärsä orkkis koukkurunkoon ja merkkauttamaan 3500 kg otteelle.

Ja eihän niihin yleensä mitään oo otteelle laitettu.
No juu kyllä mä tuota epäilinkin ettei se ole mikään valmistajan rajoitus, mutta minkälainen sen koukun ny sitte tarttis olla ja minkälaisia papereita ja todistuksia vaatii että saa muutoskatsastettua?

Eikös ton ikäseen henkilö tai pakettiautoon saa sen koukun tehdä itte, mutta saako n2 luokan autoon tehdä ja miten sen kestävyys ja sallitut massat tulkitaan?

__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2015, 23:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kaikessa yksinkertaisuudessaan koukku, jossa sen tyyppikilvessä lukee 3500kg. Sillä nyt ainakin menee
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.01.2015, 23:33
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
No juu kyllä mä tuota epäilinkin ettei se ole mikään valmistajan rajoitus, mutta minkälainen sen koukun ny sitte tarttis olla ja minkälaisia papereita ja todistuksia vaatii että saa muutoskatsastettua?

Eikös ton ikäseen henkilö tai pakettiautoon saa sen koukun tehdä itte, mutta saako n2 luokan autoon tehdä ja miten sen kestävyys ja sallitut massat tulkitaan?
Vetokuulan D-luku pitää olla vähintään 25, tuo Teohydraulin kuula on hyvä. Mä olen antanut itseni ymmärtää että sen koukun rungon saa tehdä itse tollaseen vanhaan rotteloon. Mutta kyllähän sen tarttee olla tukevaa tekoa 3,5 tonnin kärrylle kun se kuula on nelikossakin 20-25 senttiä rungon alapuolella.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2015, 10:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Vetokuulan D-luku pitää olla vähintään 25, tuo Teohydraulin kuula on hyvä. Mä olen antanut itseni ymmärtää että sen koukun rungon saa tehdä itse tollaseen vanhaan rotteloon. Mutta kyllähän sen tarttee olla tukevaa tekoa 3,5 tonnin kärrylle kun se kuula on nelikossakin 20-25 senttiä rungon alapuolella.
Minä en jotenkin luota ollenkaan noihin tuontyyppisiin tappikuuliin.. olkoonkin sitten e-hyväksytty tai ei.


Itsellä on jokseenkin tällainen kapistus Jeepin perässä, vetomassa autossa on 3360kg, koukku on hyväksytty 3500kg vetomassalle ja muistaakseni 25kN D- arvo (200kg pystysuora massa).
Brinkin koukku (9077589; saa Kahalta tilattua mm. Motonettiin). Helppo tehdä koukulle kunnollinen runko, ja kiinnitys on tukeva (4kpl. 12mm:n reiät). Tuossa ei tule normaalissa vedossa kauheasti leikkausvoimia koukun kiinnityksen pultteihin, toisin kuin läpitappiversiossa.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2015, 11:30
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Minä en jotenkin luota ollenkaan noihin tuontyyppisiin tappikuuliin.. olkoonkin sitten e-hyväksytty tai ei.


Itsellä on jokseenkin tällainen kapistus Jeepin perässä, vetomassa autossa on 3360kg, koukku on hyväksytty 3500kg vetomassalle ja muistaakseni 25kN D- arvo (200kg pystysuora massa).
Brinkin koukku (9077589; saa Kahalta tilattua mm. Motonettiin). Helppo tehdä koukulle kunnollinen runko, ja kiinnitys on tukeva (4kpl. 12mm:n reiät). Tuossa ei tule normaalissa vedossa kauheasti leikkausvoimia koukun kiinnityksen pultteihin, toisin kuin läpitappiversiossa.


Paljos tollasesta joutuu köyhtymään, kun asennus ainakin ois helppo pulttaa vaan rungon vahvistettuun poikittaispalkkiin kiinni
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.01.2015, 11:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Muistaakseni oli jotain 80-90€ luokkaa kun ostin muutama vuosi sitten. Saattoi olla jopa vähemmänkin. Ei ihan ilmainen, mutta ainakin laadukas ja varmasti vahva
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.01.2015, 12:02
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Muistaakseni oli jotain 80-90€ luokkaa kun ostin muutama vuosi sitten. Saattoi olla jopa vähemmänkin. Ei ihan ilmainen, mutta ainakin laadukas ja varmasti vahva
Ei paha hinta ollenkaan, tuo Teohydraulin kuula on jo 67€.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan dodge ram 2500 temes O/M/V Ajoneuvot 1 01.08.2014 21:53
Myydään / Vaihdetaan dodge ram 2500 f250 O/M/V Ajoneuvot 2 24.02.2013 20:45
Myydään dodge ram 2500 f250 O/M/V Ajoneuvot 3 09.09.2012 14:10
Dodge Ram 2500 Swoop Tekniikka & Jutustelu 4 12.08.2008 19:21
M dodge ram 2500 nivea2 O/M/V Ajoneuvot 0 20.06.2007 18:02


Sivu luotu: 03:00 (GMT +2).