![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Toimiiko etuveto varmasti? Kytkeekö vapaanavat vissi molemmin puolin? Onnittelut hankinnasta!
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. Viimeksi muokannut A-P : 01.01.2015 14:13 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Korotettu?
Jos se liuku ollut totaalisen jumissa,Niin voisko rasittaa pinionin tai jakolaatikon lähdön laakereita? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuo ääni kuullostaa tutulta. Just samat oireet tuli 2"korotuksen jälkeen. Säikäytti aikas paljon ensimmäisellä kerralla kun kuuli.
Kardaani oli käytännössä välyksien suhteen uudenveroinen. Aloin katselemaan etukardaanin kulmia, jotka muuttui jakolaatikon puolella väärään kulmaan suhteessa etuperän puolimmaiseen korotuksen jälkeen. Laitoin tuplanivel kardaanin. (5vaihteisesta hj60:sestä, ennen 11/1984 valmistetusta) Etummaisen osan tosin jätin tästä alkuperäisestä, ettei tarvinnut vasta huollettua etuperää alkaa aukomaan, tuon erijakoisen laipan vaihtamiseksi(boorit on samat ja n.1cm muistaakseni piti lyhentää booriosaa, kun on pidempi). Jakolaatikkoon laippa pitää vaihtaa ennen 11/1984 valmistetusta, tuon laipanjaon takia. (4 tai 5vaihteisesta käy laippa) 1 uusi ristinivel tuli tuohon tuplanivel kardaaniin laitettua. Ja nyt saa ajaa nelivedolla äänettömästi niin lujaa kun haluaa ja moottorijarruttaa. Tuossa kuva mitä kulmilla tarkoitan. Etuperässä korotuksen jälkeen kulma oikeastaan ihan suorassa, niinpä vaatii tuplanivelen värinättömästi toimiakseen. http://i51.tinypic.com/30cowmc.jpg Jospa tästä kirjoituksesta joku saa selvän mitä tarkoitan ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Laitan panokseni likoon pinjonin mutterin löysyydelle eli laakerissa klappia. Ja jos kardaani on seissy niin ristikot on varmaan vainaat. Ensiapuna voi kokeilla rasvausta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mites jos vika ei ekan viestin mukaan tule edes kolmosvaihteella, niin voiko vika silloin olla kardaanissa?
Kardaanin liukuun ei sitten kannata laittaa kuin ihan vähän rasvaa, muuten se liuku ei liu'u vaan on ihan tönkkönä, jolloin se ei toimi kuten pitäisi. Ajoitusmerkkejä ei kardaanissa ole, mutta ristikoiden päät pitää olla samassa asennossa ja linjassa kummassakin päässä kardaania kuten kuvassa http://i00.i.aliimg.com/img/pb/440/2...206440_621.jpg Jos unohtui merkata purkaessa, niin 180 asteen kääntöä kannattaa kokeilla. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sama homma mulla, että ei äännellyt kuin yli 80 vauhdissa moottorijarrutuksella. Kardaanin vaihto tuplanivel malliin poisti "värinän/äänen". Alkuperäisessä kardaanissa oli myös tuo "haarukoiden" asento oikein ja ristikot ja booritus hyvät. Tietty ääni voi tulla tuossa kysyjän hj:ssa muualtakin, mutta tässä yksi vaihtoehto.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään HJ 60 vm-89 | Team Lypsikki | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 06.11.2010 20:30 |
Myyty M:Toyota Hilux 2.4 -89 | H@nde | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 23.08.2009 21:16 |
Myyty Toyota liteace 2.0-89 | akp | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.08.2008 11:12 |
M: Toyota Corolla '89 | makkepuu | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 27.01.2008 00:44 |
Hj 60 -80 ja -89 mallien jousituksen erot | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.08.2005 20:57 |