![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Huoltoautosta henkilöautoksiTarkoittaako tämä sitä että huoltoauton voi muuttaa järkevin kustannuksin takaisin henkilöautoksi? Onko mahdollista että suomessa jokin autoon liittyvä voi muuttua järkevämpään suuntaan ![]() "1. Ajoneuvojen rakennemuutoksen verotus kevenee Vuonna 2015 rakennemuutettua ajoneuvoa verotetaan sen rakennemuutoshetken verotusarvon eikä enää ensiverotushetken verotusarvon mukaisesti. Pääsääntöisesti vanhojen autojen ja mopojen rakennemuutosten verotus siis kevenee, mutta uudistus ei koske esimerkiksi takseja tai muita vastaavia ajoneuvoja, joilla on jo verovapautta. " http://www.iltalehti.fi/autot/2014123018962884_au.shtml
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
siis tarkoitatko että sitten ilman 8000e veroseuraamusta saisi muuttaa auton isompi veroiseksi ja täten maksaa enempi veroa valtiolle? voisiko valtio olla niin fiksu? ei saatana voi olla.
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Käykää joku kysymässä konttorilta heti ekana arkipäivänä, onhan tää nyt aika poikkeuksellista. Tosin kylhä ne taas hilaa lähes kaikkien perushyödykkeiden veroastetta ylöspäin vastapainoksi...
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuttu oli kysellyt et jos pakusta henkilöautoa, niin oli katsuri sanonut että, et ensimmäisenä kokeile, mutta katellaan josko se nyt sit muuttuisi
Paljos muuten nykyään on 2h pakun-maasturin vero verraten vaikka 5h henkilö maasturiin?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
HJ:lla käyttömaksu+käyttövoimavero yhteensä 970e henkilöautona, pakuna tai huoltoautona noin puolet tuosta. HDJ100, henkilöautona 1150e, pakuna taisi olla 400e nurkilla, ennen 2001 valmistettu auto. HDJ on kaverin joten ei ihan tarkkaa muistikuvaa.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
12.12.2014 on vahvistettu uusi laki: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2014/20141073 Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eli mätä huoltoauto HJ joka on saman arvoinen kuin mätä henkilöauto HJ muuttuu arvonsa sisältämä vero osuus maksamalla henkkariks ??
Eli ei montaa sataa ?? Vai sikskö niiden pyynnöt on nyt taas tapissaan
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
mikäs buumi on nyt tullu, ku siirretään takasi henkilö autoiks?
onko hoksattu, että ne paikat sielä autossa on monesti hintansa väärttejä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#10
|
|||
|
|||
![]() Hyvä hymy naama tuossa viestisi lopussa....Lainaus:
Samalla muuttuu muutama muu asiakin, vaikka et PENKITÄ entiselleen, siis jätät sen mahdollisen perhonsidonta ruuvi-PENKIN siihen (perhopakin/) "työkalulaatikoston" viereen. Siis jos vanhassa 2 henkilön maasturipakussa olisi nopeutta ohituksessa vaikka 155+ km/h 120 km/h rajoituksella niin sankiot on aika lailla erit, kuin aikaisemman rekisteriotteen aikana 8 hengen henkilöautossa (2 hlöä -> kortti pois, 8 hlöä -> rikesakko ![]() No, asiaan; Taas tuntuu siltä, että tuo verokarhun pitkä käsi (lue jalka) taas muisti minua... ( siis potki puukengällä päähän! Siis pidin tuon meikäläisen hodarin henkilöautona, että kun kaikki muut reisteröi hodarit (viimeinen ilman tietokonetta oleva maastoauto?) huoltoautoksi, niin joku, esim. EI perseaukinen metsästäjä, haluaisi maksaa tulevaisuudessa tuosta huomattavasti enemmän, kuin 2 hlö pakusta.... P.S Parhaimmillaan on ollut 4+ kuski (minä), ja hodarin omistusaikana ei ole noita 120 km/h rajoituksia löytynyt muutan sadan kilometrin etäisyydeltä kotoa... ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Pakkohan sinne on ne penkit laittaa, tai ainakin sen käsityksen oon noista matin kirjoituksista saanu, että henkilöautossa pitää kantavuudesta olla suurempi osa henkilöiden kuljetukseen kun tavaroiden kuljetukseen.
Mut mites sitten muuten M1 luokan matkailuautot, jotka on tehty vanhasta linja-autosta? Dieselverohan niissä taitaa mennä kuorma-auton mukaan? mut 1+8 henkilömäärän jälkeen jää vielä aika paljon kantavuutta tavaroille? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
onko joku muuttanut jo huoltoauton henkilöautoks?
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Mites muuten uusi laki suhtautuu sellaisiin tapauksiin, jotka on tuotu autoverottomasti käytettynä Suomeen kun on rekattu suoraan huoltoautoksi? Tarviiko niistä maksaa enemmän veroja huoltoauto->hlöautomuutoksessa kuin niistä uutena Suomeen tuoduista, jotka on muutettu vanhemmiten hlöautosta huoltoautoksi ja nyt taas hlöautoksi?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
huoltoautosta-->henkilö autoksi? | mika.p | Tekniikka & Jutustelu | 96 | 02.05.2019 17:10 |
Pakettiauton muuttaminen henkilöautoksi? | Unski | Chit-Chat | 11 | 06.06.2012 16:59 |
Pakettiauton muuttaminen henkilöautoksi | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.01.2011 19:44 |
Huoltoauto takaisin henkilöautoksi | lami_ | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 29.08.2007 09:31 |
käyttökokemuksia huoltoautosta?? | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 19.06.2005 07:22 |