Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2014, 22:31
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Syy tuohon 12v järjestelmään on se, että haluan erottaa kaikki muut paitsi ajamiseen tarvittavat sähköt omaan järjestelmäänsä. Ja aika paljon alkaa jo olemaan nurkissa tuolla 12v jännitteellä toimivia varusteita. Tällä tavalla auto säilyy ajokelpoisena, vaikka minkälainen oikosulku pimentäisi kaikki lisälaitteet ja varusteet. Eli ns. henkivakuutus kun ollaan periferiassa, missä ei Sonera tai Elisa kuulu...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2014, 22:56
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Michelin XML ??

Porin suunnillahan kaupiteltiin taannoin mokomia 38.5 / 13 - 16 kokoisina
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2014, 23:25
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pata Näytä viesti
Syy tuohon 12v järjestelmään on se, että haluan erottaa kaikki muut paitsi ajamiseen tarvittavat sähköt omaan järjestelmäänsä. Ja aika paljon alkaa jo olemaan nurkissa tuolla 12v jännitteellä toimivia varusteita. Tällä tavalla auto säilyy ajokelpoisena, vaikka minkälainen oikosulku pimentäisi kaikki lisälaitteet ja varusteet. Eli ns. henkivakuutus kun ollaan periferiassa, missä ei Sonera tai Elisa kuulu...

tohon on kyllä helpoin vaihtoehto esikammio diesel mekaanisella syöttöpumpulla, vaikka se SD33T vaijerisammutuksella

auttaa moneen muuhunkinasiaan.

varaosien saannin kannalta ehkä joku OM moottori? mutta ovat kehitysmaissa kalliita vanhoinakin mutta risteytettävissä 4,5 ja 6 mukisista keskenään osat, ainakin w124 korista.. 3b moottoria joskus suunnittelin. osat afganistanissa?


toki jos joku perus kunnostettu patrollin pata, ja vakio setupissa, ajanee riittävästi?
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.12.2014, 01:01
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Empä tiiä, liekkö se heikoin lenkki tuo volvon isoruokanen bensakone. Itellä ei enää oo kauhee luotto volvon voimansiirron kestoon. Safareilla tuntuu mäyriksissä olevan akselimurheita, ja tuossa taannoin ihmettelin omaa jumittelevaa kytkintä, niin kytkinkopasta lorahti pihalle puoli litraa metallinhohtoista vaihteistoöljyä pohjaropusta. -93 vaihdettu laatikko kuitenkin ja 3000km ajettu...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.12.2014, 08:47
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Polttoaineen kulutuksella ei sinänsä noissa maissa ole merkitystä. Litrahinta kun on murto-osa siitä mitä täällä. Tietysti toimintasäde olisi hyvä pysyä noin 500km luokassa, mutta siihen voi aina varautua kanistereilla tai lisätankilla.

Dieselöinti on yksi vaihtoehto, mutta sen saatavuus on monessa paikassa huonompi kuin bensan. Toki toimintasäde kasvaa ja kulutuskin on ehkä aavistuksen maltilisempi. Kotopuolen käyttövoimavero ei vaan houkuttele. Tosin auto on poistettu liikennekäytöstä suurimman osan vuotta, niin ei tuokaan nyt ihan mahdotonta kustannusta näyttele. Laitetaan mietintämyssyyn.

Voimansiirto pitää käydä läpi, ennenkuin reissuun mennään. Ja suurin osa kilometreistä kertyy kuitenkin kohtuullisen hyväkuntoisilla (jonkunlaisilla) tieurilla. Ja tuolla kaukana pitää olla itsellä sen verran malttia, ettei autoa rikota. Edes vahingossa. Jos edes näyttää siltä, että tuossa saattaa jumittaa, mietitään vaihtoehtoa ajolinjalle pariinkin kertaan. Ja jos ei vaihtoehtoa löydy mennään niin varovasti, että mitään ei hajoa.

Lähtökohtaisesti moottoreille tehdään tuolla kolmansissa maissa ihmeitä. Kirgisiassa tehtiin Suzukiin 2kpl uusia mäntiä sovittamalla GM tuotteen männistä. Homma otti noin 48h startista maaliin ja kustannus noin 200€... =)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.01.2015, 14:58
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Jotain on saatu uudenvuoden vaihteessa aikaiseksi. Uusia alipaineletkuja tuli vaihdettua ja rempattua kaasarit. Tukehtumis ongelma ratkesi tuolla tavoin ja nyt on päässyt hieman jo ajelemaankin. Seuraavaksi pitäisi vaihdella öljyt joka paikkaan. Onko porukalla antaa öljy suosituksia? Myös jarrujen läpikäynti on seuraavaksi listalla. Varmaat DOT 4 neste kelpaa, vaikka ohjekirja suosittelee DOT 3:sta?

Vinssi ja työvaloja on hankittu, enää asennusta vaille.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2015, 22:47
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pata Näytä viesti
Jotain on saatu uudenvuoden vaihteessa aikaiseksi. Uusia alipaineletkuja tuli vaihdettua ja rempattua kaasarit. Tukehtumis ongelma ratkesi tuolla tavoin ja nyt on päässyt hieman jo ajelemaankin. Seuraavaksi pitäisi vaihdella öljyt joka paikkaan. Onko porukalla antaa öljy suosituksia? Myös jarrujen läpikäynti on seuraavaksi listalla. Varmaat DOT 4 neste kelpaa, vaikka ohjekirja suosittelee DOT 3:sta?

Vinssi ja työvaloja on hankittu, enää asennusta vaille.
Itse käyttänyt jo vuosia mobilube 80w90 gl 5 lähes kaikkiin missä rattaat hieroo toisiinsa mm.veneet,autot, ja nje....
Ja delvac:kia moottoreihin.
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.01.2015, 21:00
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Pohjolan tallin puuhastelut jatkuu. Käytin anturin jarruista auki ja takaisin, nyt toimii jarrut niinkuin pitääkin. Eli ei pala varoitusvalot kojelaudassa. Jarrunestesäiliöden korkit on joku runnonut liian kireälle, eli halki ovat molemmat. Pikaliimalla kasaan ja uudet hankitaan. Eli jos jollain on, niin saa tarjota ehjiä.

Purin verkkoseinän ohjaamon ja miehistötilan välistä pois ja jopas tuli avaraa.



Ohjaamon osalta tuli purettua pinkopahvit ja vuorivillat pois. Seuraavaksi sitten vetästään Armaflexiä ja verhoiluhuopaa päälle.



Kattokonsoli on piirretty paperille ja sitä pitäisi sitten alkaa jossain vaiheessa puuhastelemaan.



Ja pakolliset venyttelyt vielä loppuun.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan C303 alottelija O/M/V Ajoneuvot 0 11.05.2014 21:02
c303 kytkin Tgb11 Tekniikka & Jutustelu 0 12.12.2012 13:48
Myydään volvo c303 mobil2 O/M/V Ajoneuvot 7 22.12.2010 18:08
Myyty C303 Jouni_S O/M/V Ajoneuvot 11 08.12.2010 20:04
Ohjaustehostin C303:seen? Väiski Tekniikka & Jutustelu 5 09.08.2007 15:03


Sivu luotu: 02:22 (GMT +2).