![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() varmasti on nuo kumet kappaleina jokahinen kun tällon höylätty vaatimattomat 495tkm ja tuskin on korotuksen jälkeen kukaan kulmia mittaillu, mut jos menee leimasta heittämällä läpite konttorilla joka OIKEESTI katsastaa autot, niin ei nuo laakerit ja navat ainakaan voi olla pahasti rikki ![]() ![]() huomasin eilen illalla, että tuo jeepin kardaanisysteemi on muuten aivan paska, toiseen suuntaan elintilaa on se 45 astetta ja toiseen hyvä jos puolet.. eihän nyt perkele niveliä voi tuolleensa rakentaa.. nyt sitä kinkkua ahmimaan, pittää laittoo tän päivän tunaroinneista pari kuvaa kuhan ny emo päästää koneelle ![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 25.12.2014 00:14 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ekanakin näissä on kiinnitys väärinpäin, eli joudut irrottamaan etukardaanin lukkosysteemin lenkkiavaimella "sisältä päin" joka on pikakorjauksessa aivan vitusta vs laippakiinnitys jonka voi avata räikällä tai pulttimopolla. Tämmösen homovirityksen tekijää pitäs ampua päähän, vähän kun ranskalaiset autot.. sitten patrollin kardaani "taipuu" symmetrisesti, toisin kun nää lelutikut. Niissä on myös kaikki pinnat pyöristetty, toisin kun tässä himmelissä. Ja miulla on etukardaani jyrkemmässä kulmassa tuossa kun tässä, lisäksi molemmat kardaanit on myös lievästi vinokulmassa, koska akselit ei ole keskellä ja voimansiirto on hiljainen myös maantiellä.. miun on aika helppo kritisoida avoimesti molempia, koska verrokit löytyy pihalta ja molempia joutuu sepittämään itse
![]() ![]() Tukikumit on huonot, kuulen kyllä sen resonanssin kun auto on esmes valoissa tyhjäkäynnillä, mutta voiko se aiheuttaa tuollasen rumisevan äänen, sitä mie en tiiä ja se äänihän täs huolettaakin. Muuten tuntus hervottoman hauskalta kun eilisen sykkimiset tuli ajeltua tällä, ruutia piisaa, kiva ajaa, mitä ny hiukan levoton koska pyöränkulmat on sentin liikaa aurauksella, lämminkin ja parasta on et automaatti ![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#4
|
|||||
|
|||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Jos tarkoitat kardaanikulmia, niin tuplaristikollinen kardaani TÄYTYY olla asennettu siten, että toisen pään kulma on nolla, ja vain tuplaristikon päädystä kardaani "taipuu". Tämä asia pätee aivan joka ikisessä ko. tyyppisessä kardaanissa, on se sitten jenkkilahnassa, Patrollissa tai vaikka traktorissa. Lainaus:
![]() ![]() CV- nivelet on sitten oma lukunsa. Mitä tulee pyöristettyihin reunoihin, niin sillä ei ole merkitystä muuhun kuin siihen, että onko kädet kuinka helposti verillä kardaanin kanssa touhutessa. Toki pyöristetyt reunat näyttää kivemmalta. Se, että joutuu rouhimaan kardaanista paikkoja avoimemmaksi kertoo siitä, että kardaanin ristikoiden suunniteltu käyttökulma on ylitetty. Tässäkin asiassa kaikki autot on siinä mielessä yhdenvertaisia, että jos ei käytetä erikoisristikoita, niin suunniteltu maksimi kulma on oikeasti aika pieni (n. 10 astetta, jonka jälkeen ristikot eivät tahdo toimia oikein ja kardaani alkaa täristää). Se, että kardaani voi toimia jyrkemmässäkin kulmassa on sitten lähinnä hyvää tuuria - ei hyvää suunnittelua ![]() Lainaus:
![]() ![]() Myös takakardaanin slip yoke on aika huono ja typerä rakenne. Etukardaanin osalta en näe huonona muuta kuin huollon kannalta sen kiinnitystavan jakolaatikkoon. Toiminnan kannalta etukardaani on kuitenkin pirun hyvä, ja vakiojeppikin toimii vielä huomattavan suurilla joustoilla oikein hienosti ![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eihän oo sattunu että olis kardaanin liuku "väärillä" booreilla?
Ja voin minäkin tähän väliin sanoo että kyllä tatsuni on tatsuni! Vaikka pihassa tällä hetkellä toitsu ja grand cero 5.2 :-) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Takakardaani on jakolaatikkoon slip-yokella, ei voi olla väärin synkattu ristikoiden välistä, paitsi jos on putken vaihtaja pannut sen epä-synkkaan....
__________________
Killing time is not murder |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja pitää vielä kahtoo omasta mitä tuo suomeks tarkottaa... Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 25.12.2014 22:59 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
empä jaksanu enää miettiä tuota kardaaniasiaa, siellon todennäkösesti ainakin ne koneen kumit tiensä päässä, koska resonoi koppiin myös paikallaan esim valoissa tyhjäkäynnillä kun "seisot jarrua vasten". osa tulee varmasti putkitetusta takakardaanista, vähemmän se muristaa kun sillä sentin banaanina olleella jokatapauksessa. kävin koittamassa tiellä ja hauska tuossa on, että satasessa melu katoo voimansiirrosta lähes inhimilliselle tasolle, mutta sen takakardaanin lievän heiton kyllä huomaa viellä, eli tasapainottamalla pikakorjattu toimii ihan ok. joku laakeri tms tuolta on rikki ja se porsii ajastaan, sitten sen tietää mikä siellä on kun hajoo, nytten vaan kilsoja alle autoon niin näkee tuon temput.
pitää tutkia viellä ohjekirjaa, joo tuossa on oikein käyttäjän opas mukana, että miten ajotietokoneen jutut toimii ja mitä infoa sieltä saa, näytti, että vakkarilla 85kmh nopeudella noilla 33" ois menny 12,8-13,2l/100km, mikä on sinällään ihan inhimillinen. siis kun persetuntumalla tuolla oppii ajamaan tiellä niin voi mennä jopa kympille ihan kevyesti, liekö toiveajattelua? ![]() ainiin, jotain tuli tehtyäkin, säädeltiin aurauskulmat ja ohjauskulmia hiukan muutenkin, aika rasittava homma metrimitan kanssa, onneksi oli pari hallitonttua jeesimässä ja valtatiellä se levottomuus katosi kun aurauksen sai nollaan ja ohjauksen keskelle. mitä sitten lie ois oikeet arvot, jesuksen vanha autodata väitti, että 0-3mm aurauksella, en tiiä, mutta kulkee suoraan jenkkiautomaisen suurpiirteisesti ![]() ennen tuota tili raiskattua pyörankaaret ja sisälokareita kun yritti ottaa kiinni viellä renkaat käännöksissä, ei siellä paljoo tilaa ole, mutta kun anto reippaasti lekaa, niin nyt saa käännellä rauhassa, eikä rohise, edes vaikka ois hiukan joustojakin sisässä. ![]() aika paskeri kuva, mut pari senttiä lyhensin kaarta ihan rehdisti "mankeloimalla" moskalla, pallopäävasaralla ja siirtoleukapihdeillä ![]() ![]() ![]() vedin sinne pikkasen paukkupurkilla massaa ja nuo alaosat menee kumminkin uusiksi, kunhan teen palkkihelmat tuohon, parin-kolmen tunnin homma, mutta nyt ei tunnu riittävän aika enää ennen worrysuunnistusta mitenkään, kun tullu nuita muuttujia ihan liikaa, mut ehkä viellä pyhien aikana saa tehneen ![]() sit jokasen autorojektin tärkein vaihe, eli bling bling OFFIPALSTA.COM TARRA IKKUNAAN ![]() ![]() ![]() sitten käytiin tuon nätimmän apparin kanssa pieni koeajolenkki tiellä ja tuli heti tuttu ja turvallinen tunne chevyn jälkeen tiellä ja hetken namikoiden säätelyn jälkeen löyty rennon letkee "luu ulkona" ajoasentokin jakkaralta, vaikka tuota pituutta on 192 senttiä ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeep Grand Cherokee -93, "Grand ZJappa" | WinChester | Maasturiprojektit | 133 | 09.09.2014 20:49 |
Myyty Jeep Grand Cherokee "Grand ZJappa" 2600€ | WinChester | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.07.2014 22:26 |
Myyty Jeep Grand Cherokee Limited -96 4,0L "Safarioffari" | WinChester | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.01.2014 12:12 |
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" | WinChester | Maasturiprojektit | 15 | 15.03.2013 22:26 |
Ostettu Jeep Grand Cherokee -93-99 (ZJ) jakolaatikon 5v "vaihdekaavio" | WinChester | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 04.01.2013 22:04 |