Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.12.2014, 15:55
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

varmasti on nuo kumet kappaleina jokahinen kun tällon höylätty vaatimattomat 495tkm ja tuskin on korotuksen jälkeen kukaan kulmia mittaillu, mut jos menee leimasta heittämällä läpite konttorilla joka OIKEESTI katsastaa autot, niin ei nuo laakerit ja navat ainakaan voi olla pahasti rikki toisekseen ihme leluautoja nää jeepit jos pieni heitto kardaanikulmissa sotkee koko paketin, patrollissa pitää olla senttitolkulla heittoa, jos jotain perseessä asti tuntee tuo vika tulee nimenomaan sillon ilmi kun vedättää tai rajusti moottorijarruttaa, eikä nopeudella ole juur merkitystä.. vähän haiskahtaa, että perän laakeroinnit paskana tai jakiksen ulostulolaakeri heittämässä viimestä laulua, vaikkei kummassakaan tunnu mitään älytöntä välystä, emmie näistä mitään tajua, nissanista ottas jonkun tolkunkin, ajattelin et ajan tuon vian ulos, eli miun tapauksessa se porsii lauantaina ja paluukyyti onkin sitten trailerin päällä, pitää antaa sen verran sitten viimesen tunnin aikana monoa, että traikun paikanpäälle tuominen ei oo turha homma :P

huomasin eilen illalla, että tuo jeepin kardaanisysteemi on muuten aivan paska, toiseen suuntaan elintilaa on se 45 astetta ja toiseen hyvä jos puolet.. eihän nyt perkele niveliä voi tuolleensa rakentaa..

nyt sitä kinkkua ahmimaan, pittää laittoo tän päivän tunaroinneista pari kuvaa kuhan ny emo päästää koneelle

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.12.2014, 23:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
toisekseen ihme leluautoja nää jeepit jos pieni heitto kardaanikulmissa sotkee koko paketin, patrollissa pitää olla senttitolkulla heittoa, jos jotain perseessä asti tuntee
Juu, japanialaiset jojotat ja patrullit on ihmeautoja jotka ei tiedä kardaanikulmista mitään, vain amerikan- autot on niille herkkiä Toinen vaihtoehto voisi olla myös se, että noissa isommissa japanin- ihmeissä on pidempi akseliväli ja sitä kautta pidempi kardaani jolloin ne sentin- parin heitot ei tunnu samalla tavalla. Lisäksi niissä on runko, ja sen päällä kumityynyjen päällä lepäävä kori, joka vaimentaa aika tehokkaasti kaikenlaisia pahimpia värinöitä mitä siellä voimalinjassa on kun asiat on perseellään eikä auton käyttäjä ole niistä alkuunkaan tietoinen


Lainaus:
tuo vika tulee nimenomaan sillon ilmi kun vedättää tai rajusti moottorijarruttaa, eikä nopeudella ole juur merkitystä..
Toisin sanoen moottorin ja vaihdelaatikon kannakekumit paskana, todennäköisesti myös tukivarsissa. Eli pääsee voimalinja ja akselit elämään väärällä tavalla vedättäessä/ moottorijarrutuksessa, jolloin kulmat menee perseelleen ja jyristää. Voi myös olla etuvetarien ja/tai kardaanien ristikot/ CV- nivelet rikki. Herkkiähän nämä vekottimet on jos vähänkin on jotain viturallaan..


Lainaus:
vähän haiskahtaa, että perän laakeroinnit paskana tai jakiksen ulostulolaakeri heittämässä viimestä laulua, vaikkei kummassakaan tunnu mitään älytöntä välystä
Kyllä ne rikki olevat laakerit yleensä täristää tai jyristää aina enemmän tai vähemmän, on rasituksessa tai ei. Jos ei ole rasituksessa niin metelöi vain hieman vähemmän. Itsekantavalla korilla olevassa kuuluu "runkoääninä" ihan eri lailla kuin rungollisessa; vrt. henkilöauto. Muuten kohtuu hiljainen auto, niin häröäänet kuuluu aikalailla.


Lainaus:
huomasin eilen illalla, että tuo jeepin kardaanisysteemi on muuten aivan paska, toiseen suuntaan elintilaa on se 45 astetta ja toiseen hyvä jos puolet.. eihän nyt perkele niveliä voi tuolleensa rakentaa..
Kerrohan lisää, kardaaneja on tasan muutamaa sorttia ja ne on autoista riippumatta ihan samallaisia. Ainakin ollut niissä merkeissä mitä olen omistanut ja mitä olen nähnyt. Tosin minulta on käytännössä puuttunut kaikki japanin ihmeet, siksi ne patalaiskat ruostepesät kai maksaa vähintään viisinkertaisesti todellisen arvonsa verran kun niissä ei päde normaalit ajoneuvomekaniikan lait
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 25.12.2014 00:14
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2014, 08:56
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Ekanakin näissä on kiinnitys väärinpäin, eli joudut irrottamaan etukardaanin lukkosysteemin lenkkiavaimella "sisältä päin" joka on pikakorjauksessa aivan vitusta vs laippakiinnitys jonka voi avata räikällä tai pulttimopolla. Tämmösen homovirityksen tekijää pitäs ampua päähän, vähän kun ranskalaiset autot.. sitten patrollin kardaani "taipuu" symmetrisesti, toisin kun nää lelutikut. Niissä on myös kaikki pinnat pyöristetty, toisin kun tässä himmelissä. Ja miulla on etukardaani jyrkemmässä kulmassa tuossa kun tässä, lisäksi molemmat kardaanit on myös lievästi vinokulmassa, koska akselit ei ole keskellä ja voimansiirto on hiljainen myös maantiellä.. miun on aika helppo kritisoida avoimesti molempia, koska verrokit löytyy pihalta ja molempia joutuu sepittämään itse kyllä tän kardaanihomman jeep häviää pystyyn nissanille, sille ei vaan maha mitään.

Tukikumit on huonot, kuulen kyllä sen resonanssin kun auto on esmes valoissa tyhjäkäynnillä, mutta voiko se aiheuttaa tuollasen rumisevan äänen, sitä mie en tiiä ja se äänihän täs huolettaakin.
Muuten tuntus hervottoman hauskalta kun eilisen sykkimiset tuli ajeltua tällä, ruutia piisaa, kiva ajaa, mitä ny hiukan levoton koska pyöränkulmat on sentin liikaa aurauksella, lämminkin ja parasta on et automaatti miulla on vissii raskas mono, kaupungis näky menevän 25l/100km
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.12.2014, 12:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
Ekanakin näissä on kiinnitys väärinpäin, eli joudut irrottamaan etukardaanin lukkosysteemin lenkkiavaimella "sisältä päin" joka on pikakorjauksessa aivan vitusta vs laippakiinnitys jonka voi avata räikällä tai pulttimopolla.
Senkuin vaihtaa sinen laippakiinnityksen jos siltä tuntuu. Eihän tuo helpoin avattava toki ole, mutta se ei kardaanista itsestään tee tippaakaan huonompaa konstruktion/ kestävyyden/ toiminnan osalta. Hankalampi vain irrottaa.

Lainaus:
sitten patrollin kardaani "taipuu" symmetrisesti, toisin kun nää lelutikut. Niissä on myös kaikki pinnat pyöristetty, toisin kun tässä himmelissä.
En nyt vieläkään ymmärrä, että mikä kohta kardaanissa Jeepissä taipuu epäsymmetrisesti, ja Patrollissa symmetrisesti? Meinaatko kardaanikulmia jakolaatikon ja akselin päässä vai?

Jos tarkoitat kardaanikulmia, niin tuplaristikollinen kardaani TÄYTYY olla asennettu siten, että toisen pään kulma on nolla, ja vain tuplaristikon päädystä kardaani "taipuu". Tämä asia pätee aivan joka ikisessä ko. tyyppisessä kardaanissa, on se sitten jenkkilahnassa, Patrollissa tai vaikka traktorissa.

Lainaus:
Ja miulla on etukardaani jyrkemmässä kulmassa tuossa kun tässä, lisäksi molemmat kardaanit on myös lievästi vinokulmassa, koska akselit ei ole keskellä ja voimansiirto on hiljainen myös maantiellä..
Kardaania ei kiinnosta onko ne auton pituussuuntaan nähden suorassa vai ei. Ei ole väliä onko asia näin Patrollissa tai Jeepissä. Jos kardaani lähtee keskeltä autoa ja päätyy pinionille vaikka 20cm sivussa, on molemmissa päissä kardaania yhtä suuri kulma, jolloin ristikoiden soikeasta liikeradasta aiheutuva värinä kumoutuu. Perusasiaa kardaanikulmien osalta sekin. Teoriassa mitä suorempi voimalinja ja kardaanit suoremmassa, sitä parempi. Toisaalta jos kardaanit on nollakulmassa, ne ei kestä

CV- nivelet on sitten oma lukunsa.

Mitä tulee pyöristettyihin reunoihin, niin sillä ei ole merkitystä muuhun kuin siihen, että onko kädet kuinka helposti verillä kardaanin kanssa touhutessa. Toki pyöristetyt reunat näyttää kivemmalta. Se, että joutuu rouhimaan kardaanista paikkoja avoimemmaksi kertoo siitä, että kardaanin ristikoiden suunniteltu käyttökulma on ylitetty. Tässäkin asiassa kaikki autot on siinä mielessä yhdenvertaisia, että jos ei käytetä erikoisristikoita, niin suunniteltu maksimi kulma on oikeasti aika pieni (n. 10 astetta, jonka jälkeen ristikot eivät tahdo toimia oikein ja kardaani alkaa täristää). Se, että kardaani voi toimia jyrkemmässäkin kulmassa on sitten lähinnä hyvää tuuria - ei hyvää suunnittelua


Lainaus:
miun on aika helppo kritisoida avoimesti molempia, koska verrokit löytyy pihalta ja molempia joutuu sepittämään itse kyllä tän kardaanihomman jeep häviää pystyyn nissanille, sille ei vaan maha mitään.
Minun on helppo kritisoida mitä tahansa hyvää tai huonoa rakennetta, on se missä autossa tai laitteessa vain. On nuo Jeepit täynnä sellaisia suunnittelun kukkasia siinä missä moni muukin auto, että ei aina naurata Surkein idea useissa jenkkivehkeiden kardaaneissa oikeastaan on niiden kiinnitys pinioniin niillä perkeleen peltilirpakkeilla. Ne venyy, jolloin ristikko pääsee vaeltamaan - lopputuloksen tiedät Tässä joko laippakiinnitys, tai edes ne Spicerilta löytyvät U-pultit on pirun paljon paremmat. Helppo sinänsä vaihtaa laipaksi, mutta rahaa palaa turhaan.
Myös takakardaanin slip yoke on aika huono ja typerä rakenne. Etukardaanin osalta en näe huonona muuta kuin huollon kannalta sen kiinnitystavan jakolaatikkoon.

Toiminnan kannalta etukardaani on kuitenkin pirun hyvä, ja vakiojeppikin toimii vielä huomattavan suurilla joustoilla oikein hienosti Siltä osin ei ole ongelmaa.


Lainaus:
Muuten tuntus hervottoman hauskalta kun eilisen sykkimiset tuli ajeltua tällä, ruutia piisaa, kiva ajaa, mitä ny hiukan levoton koska pyöränkulmat on sentin liikaa aurauksella, lämminkin ja parasta on et automaatti miulla on vissii raskas mono, kaupungis näky menevän 25l/100km
No, jotain hyvääkin onneksi on Jeepissä ettei tullut kardaanien takia vikaostos Bensaahan nämä syö, varsinkin kokoisekseen. Dieselillä pääsisi vähemmällä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.12.2014, 12:55
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Eihän oo sattunu että olis kardaanin liuku "väärillä" booreilla?
Ja voin minäkin tähän väliin sanoo että kyllä tatsuni on tatsuni!
Vaikka pihassa tällä hetkellä toitsu ja grand cero 5.2 :-)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.12.2014, 17:22
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Eihän oo sattunu että olis kardaanin liuku "väärillä" booreilla?
Ja voin minäkin tähän väliin sanoo että kyllä tatsuni on tatsuni!
Vaikka pihassa tällä hetkellä toitsu ja grand cero 5.2 :-)
Takakardaani on jakolaatikkoon slip-yokella, ei voi olla väärin synkattu ristikoiden välistä, paitsi jos on putken vaihtaja pannut sen epä-synkkaan....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.12.2014, 22:56
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Takakardaani on jakolaatikkoon slip-yokella, ei voi olla väärin synkattu ristikoiden välistä, paitsi jos on putken vaihtaja pannut sen epä-synkkaan....
Aha. Vai onko noissa tatsuneissa sittenki enempi laittoo ku ei vielä jeepistä tollanenkaan silmään oo pistäny...hih hih
ja pitää vielä kahtoo omasta mitä tuo suomeks tarkottaa...

Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 25.12.2014 22:59
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.12.2014, 23:17
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

empä jaksanu enää miettiä tuota kardaaniasiaa, siellon todennäkösesti ainakin ne koneen kumit tiensä päässä, koska resonoi koppiin myös paikallaan esim valoissa tyhjäkäynnillä kun "seisot jarrua vasten". osa tulee varmasti putkitetusta takakardaanista, vähemmän se muristaa kun sillä sentin banaanina olleella jokatapauksessa. kävin koittamassa tiellä ja hauska tuossa on, että satasessa melu katoo voimansiirrosta lähes inhimilliselle tasolle, mutta sen takakardaanin lievän heiton kyllä huomaa viellä, eli tasapainottamalla pikakorjattu toimii ihan ok. joku laakeri tms tuolta on rikki ja se porsii ajastaan, sitten sen tietää mikä siellä on kun hajoo, nytten vaan kilsoja alle autoon niin näkee tuon temput.

pitää tutkia viellä ohjekirjaa, joo tuossa on oikein käyttäjän opas mukana, että miten ajotietokoneen jutut toimii ja mitä infoa sieltä saa, näytti, että vakkarilla 85kmh nopeudella noilla 33" ois menny 12,8-13,2l/100km, mikä on sinällään ihan inhimillinen. siis kun persetuntumalla tuolla oppii ajamaan tiellä niin voi mennä jopa kympille ihan kevyesti, liekö toiveajattelua?

ainiin, jotain tuli tehtyäkin, säädeltiin aurauskulmat ja ohjauskulmia hiukan muutenkin, aika rasittava homma metrimitan kanssa, onneksi oli pari hallitonttua jeesimässä ja valtatiellä se levottomuus katosi kun aurauksen sai nollaan ja ohjauksen keskelle. mitä sitten lie ois oikeet arvot, jesuksen vanha autodata väitti, että 0-3mm aurauksella, en tiiä, mutta kulkee suoraan jenkkiautomaisen suurpiirteisesti

ennen tuota tili raiskattua pyörankaaret ja sisälokareita kun yritti ottaa kiinni viellä renkaat käännöksissä, ei siellä paljoo tilaa ole, mutta kun anto reippaasti lekaa, niin nyt saa käännellä rauhassa, eikä rohise, edes vaikka ois hiukan joustojakin sisässä.

aika paskeri kuva, mut pari senttiä lyhensin kaarta ihan rehdisti "mankeloimalla" moskalla, pallopäävasaralla ja siirtoleukapihdeillä





vedin sinne pikkasen paukkupurkilla massaa ja nuo alaosat menee kumminkin uusiksi, kunhan teen palkkihelmat tuohon, parin-kolmen tunnin homma, mutta nyt ei tunnu riittävän aika enää ennen worrysuunnistusta mitenkään, kun tullu nuita muuttujia ihan liikaa, mut ehkä viellä pyhien aikana saa tehneen

sit jokasen autorojektin tärkein vaihe, eli bling bling OFFIPALSTA.COM TARRA IKKUNAAN aika paska kuva ja tapletin kamera ei oo parrain, mut näkkyyhä se sieltä





sitten käytiin tuon nätimmän apparin kanssa pieni koeajolenkki tiellä ja tuli heti tuttu ja turvallinen tunne chevyn jälkeen tiellä ja hetken namikoiden säätelyn jälkeen löyty rennon letkee "luu ulkona" ajoasentokin jakkaralta, vaikka tuota pituutta on 192 senttiä tää on se parhaus, minkä takia mie tuota jeeppiä havittelinkin, vaikka tekniikka on "vähän" takaperosta japsiin verrattuna, niin se fiilis kun pääset "highwaylle" ja napsit nappulat oikeeseen asentoon, rokki soimaan ja annat vaan mennä <3
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Grand Cherokee -93, "Grand ZJappa" WinChester Maasturiprojektit 133 09.09.2014 20:49
Myyty Jeep Grand Cherokee "Grand ZJappa" 2600€ WinChester O/M/V Ajoneuvot 1 14.07.2014 22:26
Myyty Jeep Grand Cherokee Limited -96 4,0L "Safarioffari" WinChester O/M/V Ajoneuvot 0 19.01.2014 12:12
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" WinChester Maasturiprojektit 15 15.03.2013 22:26
Ostettu Jeep Grand Cherokee -93-99 (ZJ) jakolaatikon 5v "vaihdekaavio" WinChester O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 04.01.2013 22:04


Sivu luotu: 18:41 (GMT +2).