![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
Tuo 100 m2 talousrakennuksia on jossain päin suomea sovellettavissa...Siis Jos kaava rajoittaa rakennusoikeutta, niin jossain päin on aika "tiiviitä" autokatoksia: siis katoksessa pitää olla riittävästi avointa TAI avattavaa seinää ![]() Siis jatka vaan sitä autotallia vaikka 6 metrin katoksella, ja jos et heti (uskalla-) piirrättää siihen molempia seiniä ovia "täyteen", niin muutosluvalla sitten kun on valmis. Onnistuu/on onnistunut jossain päin myös lämpimänä! Ja kun valat portaita, oven luiskia tai katoksen lattioita, niin pistä niihin sähkölämmityskaapelit. Mulla on autokatoksessakin lattialämmitys sähköllä; Kun on kertynyt jäätä yms. kokkareita, ja säätiedotus lupaa nollakeliä, niin lämmöt päälle esim. yön yli: aamulla saa käydä lapioimasssa/harjaamassa jäät pois.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
niin tosiaan sillä ei ole mitään väliä millä lämmittää kunhan lämmittää sitä lattiaa
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
No tulehan joku päivä mun töihin ajelemaan trukilla niin pääset siitä innosta samalla.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Tarviiks ton punasen auton ovia availla parven puolelta kun se on ylhäällä ?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]() Tuskin kovin usein. Auton saa ajettua toisin päin jos tulee tarvetta. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Jos viemärit on pitkillä seinillä niin kaadot on lyhyemmät→ vähemmän korkeuseroa.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Niin ja ilmanvaihdon poisto kannattaa miettiä mahdollisesti viemärien kautta
|
|
#8
|
|||
|
|||
Paremmin pysyy kuivana jos kourut pitkittäin ja päädyssä poikittain
Minusta noista viemäreistä on enemmän hyötyä pitkillä seinilla autopaikan ja kalusteiden säilytyksen/pöytien välissä (valkoisen alueen reunassa) sekä myös päädyssä olevan työtilan luona kuvassa esitetyllä tavalla poikittain, mutta autojen välissä myös yksi > säilyy seinänvierustat ja lattia pöytien/työpisteiden vieressä kuivempana eikä tarvita niin suurta kaatoa keskelle lattiaa kuin jos ne olisi pelkästään tuolla päädyissä!
ja kestäähän ne ritilät rullaamista sen mitä tuollaisessa tallissa tarvitaan. tällainen voisi olla hyvä jos parkkipaikoillakin kestää http://www.ekopinta.fi/tuotteet/aco-powerdrain-kourut/ ja kun auton alla kuitenkin aina jotakin ropataan niin tällä sais lattiallekin kuormaakin kestävää valaistusta muun valaistuksen lisäksi ![]() http://www.ekopinta.fi/tuotteet/aco-...jaerjestelmae/ [QUOTE=offroadjouni;1187958]Onhan näitä näköjään kapeampiakin viemäreitä olemassa, esim. http://www.aco-nordic.fi/tuotteet/ac...uivatuskourut/ . Koitin mietiskellä että missä viemärit olisivat vähiten haitalla, ja mielestäni olisi parempi laittaa lyhyille seinille ne. Jos ne tulevat pitkälle seinälle niin niiden yli joutuu rullaamaan migeillä yms koneilla useammin.
Viimeksi muokannut Byrocrat : 25.12.2014 17:53 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() Edellinen talo oli hartiapankkirakentajan Arava-lainarahoituksella tekemä. Niissä valtion tukimääräyksissä oli kai jotakin rajoitusta autotallin osalta. Talossa oli rakennusvalvonnan hyväksymien kuvien mukaan autokatos, mutta todellisuudessa siinä oli lämmin autotalli. Talli oli talon päässä. Seinärakenne tallista taloon päin vastasi normaalia ulkoseinärakennetta, eli oli se varmaankin alun perin katokseksi tehty ja myöhemmin muutettu talliksi. Samassa yhteydessä oli katoksen perällä ollut varaston käyntioven aukko levytetty molemmin puolin umpeen. No, kuvat oli sekä minulla että seuraavalla ostajalla edessä, kun kaupoista sovittiin, joten ainakin meidän kesken yhteisymmärryksessä "talli" siirtyi tallina eteenpäin. Nykyisen asuinkunnan alueella on ollut mielenkiintoinen jupakka rakennusoikeuden ylittämisestä. Tontille on rakennettu enemmän kuin rakennuslupa antaa myöten. Ylitys on tehty rakentamalla autokatoksesta umpinainen autotalli ja se kiinni asuinrakennukseen. Kun ylitys kävi ilmi, haki rakentaja kaavamuutosta, jolla rakennusoikeutta olisi saatu lisää ja tehty ylitys sitä kautta laillistettua. Asiaa vatkattiin ja veivattiin kunnan päätöselimissä monta vuotta ja lopulta kaavamuutosta ei tehty. Rakennustarkastaja alkoi sitten viemään eteenpäin rakentamisen palauttamista luvan mukaiseksi, kuten hänen tietysti kuuluukin tehdä. En ole seurannut, missä tilassa se palauttaminen tällä hetkellä on. Viimeisin tilanne on täältä http://janakkala.ktweb.fi löytämäni pykäläteksti (Word-dokumentti).
__________________
Jukka |
![]() |
| Luokat |
| autonostin, autotalli, autotalliprojekti, lattialämmitys, maalämpö, nosturi, pitkästä rakentaminen, rakennusohje, rakentaminen, siltanosturi, talliprojekti, vilp |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hj-61 käynnissä pysymis ongelma! | datsun 3.3d | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 10.07.2014 21:36 |
| OHI: 11.10. Hakumoottorin uudelleenindeksointi käynnissä | Lars | Uutiset | 0 | 11.10.2012 04:53 |
| Jeep 2.1 TD ei pysy käynnissä | Mikedeus21 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 02.10.2009 16:33 |
| salainen operaatio käynnissä poliisilla ja puolustus voimilla suomen ilmatilassa | toyota4x4 | Chit-Chat | 5 | 14.06.2009 09:47 |
| Range 3.5 efi, lievä notkahdus käynnissä | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 24.05.2006 16:22 |