Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.12.2014, 18:00
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sako Näytä viesti
Kun kiristys on 50ft.lbs momenttiin ja vielä 60astetta.
Aika tiukkaan tuntuu menevän pulttit abaut 16kg (156Nm)...
mitattuna "viisari" momentti avaimella.
Tiukempaan kuin 4.0L6 moottorin (143Nm).

__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.12.2014, 22:09
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Minkä takia jäähdytysvesi menee imusarjan kautta hytin lämmityskennolle 2.5l tbi wranglerissa ?
Kun se ei taida mennä 4.0l koneessa imusarjan kautta.

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	228
Size:	107,2 Kt
ID:	55601
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.12.2014, 11:28
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Eikä mene -91 nelosessakaan enää, sillä on jotain tekemistä imusarjan lämmityksen kanssa, ohita se jos siltä tuntuu...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.01.2015, 17:49
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Alku tilanne ISA moottorilla ku auton hommasin.
Tyhjäkäyntisäätö ei ole toiminutkaan.
Click image for larger version

Name:	IMG_1047.jpg
Views:	246
Size:	261,5 Kt
ID:	56632

Sitten kun oli aikaa...(pari vuotta...), niin otin ISA moottorin irti ja lähdin tutkimaan missä
vikaa ku ei ole toiminut. Eli koko pakka osiksi.
Click image for larger version

Name:	IMG_1106.jpg
Views:	264
Size:	236,5 Kt
ID:	56633

Yksi vika oli tässä kuvassa näkyvässä peltikäikäleessä eli n.90° kulmassa olema väkänen ylöspäin oli poikki. No se hitsattiin kiinni ja hienosäädettiin vähän kääntämällä jyrkempään kulmaan. Ja toinen vika oli isomman rattaan jumiutuminen työntöakseliin. No laitettiin "prikka" siihen paikkaan mikä tuossa toisessa kuvassa näkyy olevan O rengas. Se oli kokeilu versio siihen jumiutumisen estämiseen.
Click image for larger version

Name:	IMG_1107.jpg
Views:	257
Size:	173,0 Kt
ID:	56634

Tässä kuvassa ISA paikallaan korjattuna ja toimivana.
Click image for larger version

Name:	IMG_1117.jpg
Views:	260
Size:	357,7 Kt
ID:	56635
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.01.2015, 18:17
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Morjesta onko palstalaisissa innokkaita wranglereiden harrastajia ja rakentelijoita yms tietäjiä?. Itselläni vihdoin lapsuudenhaave pihassa ja olis 100 ja 1 kysymystä ko laitteesta. Kiinnostais nähdä ja lueskella myös muiden rakenteluista mutta en pikaisella haulla täältä juttuja löytänyt?. Onko tosiaan näin että esim nämä yj:t alkaa olemaan jo harvinaisia? autovaraosamies haki rek numerolla ja kehui sen tietojen perusteella olevan "vastaavia" 63kpl suomessa rekisterissä. Omani siis vm -92 yj 4.0 kolmevaihteisella automaatilla ilman loikkaria?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.01.2015, 18:24
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Morjesta onko palstalaisissa innokkaita wranglereiden harrastajia ja rakentelijoita yms tietäjiä?. Itselläni vihdoin lapsuudenhaave pihassa ja olis 100 ja 1 kysymystä ko laitteesta. Kiinnostais nähdä ja lueskella myös muiden rakenteluista mutta en pikaisella haulla täältä juttuja löytänyt?. Onko tosiaan näin että esim nämä yj:t alkaa olemaan jo harvinaisia? autovaraosamies haki rek numerolla ja kehui sen tietojen perusteella olevan "vastaavia" 63kpl suomessa rekisterissä. Omani siis vm -92 yj 4.0 kolmevaihteisella automaatilla ilman loikkaria?
Kuinkahan tarkasti vastaavia tarkoitti?
Eihän nuita YJtä ole kaikkiaan tehty kuin reilu 600 tuhatta.
Niin ja yksi on kotipaikalla odottamassa uutta innostusta ja köyhyyden vähentymistä.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.01.2015, 20:46
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Morjesta onko palstalaisissa innokkaita wranglereiden harrastajia ja rakentelijoita yms tietäjiä?. Itselläni vihdoin lapsuudenhaave pihassa ja olis 100 ja 1 kysymystä ko laitteesta. Kiinnostais nähdä ja lueskella myös muiden rakenteluista mutta en pikaisella haulla täältä juttuja löytänyt?. Onko tosiaan näin että esim nämä yj:t alkaa olemaan jo harvinaisia? autovaraosamies haki rek numerolla ja kehui sen tietojen perusteella olevan "vastaavia" 63kpl suomessa rekisterissä. Omani siis vm -92 yj 4.0 kolmevaihteisella automaatilla ilman loikkaria?
No ei muutaku kyssäriä vaan tänne, niin vastaillaan sit...
Tällä pastalla Jeep asiatuntijoitajia ovat ainakin Timo_L ja Jamant.
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.02.2015, 20:24
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Meinasi jo unohtua niin laitetaan nyt muutamat kyssärit ihan julkisesti katotaan jatketaanko sitten tyhmien kyselyä jonkun spesialistin kanssa vaikka yksityisesti. Mistä miten tunnistan mitkä perät tässä jeepissäni on? lukkojahan näissä ei kait missään ole ns vakioina?. Samalla kiinnostaa nuo vaihdelaatikkojen mallit jos niihin joutuu joskus jotain vaikka tilailemaan(3v automaatti ilman od:ta). Korottaminen nyt alla joku erittäin varovainen sarja jota sitten "pehmennetty" jollain tojotan lateilla, alle mahtuu 31" mutta ottaa kuulemma ääriasennoissa kiinni. Ajatuksissa vois joskus tulevaisuudessa olla jopa ne 33" rinkulat joten paljonko pitää korottaa ja miten?. Kannattaako tässä yhteydessä ottaa edes vaihtoehdoksi tätä soan tekemistä?.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vitaran suurin rengas BryGgi Tekniikka & Jutustelu 6 09.03.2013 15:33
suurin mahdollinen rengas rockyyn?! jonza Tekniikka & Jutustelu 2 05.11.2011 18:39
Suurin sallittu rengas koko Pajeroon? Osmo87 Tekniikka & Jutustelu 6 02.10.2008 18:39
LN65L Hilux suurin sallittu rengas? p3ku Tekniikka & Jutustelu 7 29.11.2006 09:45
Useampi rengaskoko otteeseen muutoskatsastamalla Tekniikka & Jutustelu 15 11.02.2006 09:37


Sivu luotu: 07:54 (GMT +2).