Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.12.2014, 17:48
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Smile

Toi pelkkä mobil ei toiminut ainakaan minun zj;n perässä ilman erillisestä pullosta lisättyä lisäainetta, pykii ja paukkui, tosin tuohon Toimintaan tietysti vaikutanee miten kuluneet levyt siellä on eli lisäaineen riittävyys verraten siihen, noh itse heitän lisäaineen perää ja toimii.

Ja 5,7L menee mun 4.0L kutvoseen
Tuolla jamantin sivuilla on esimerkiksi tietoa noihin öljytilavuuksiin..

http://www.jamant.fi/oljy-tayttotila...rien-i-23.html

http://www.jamant.fi/voimansiirron-oljyt-i-22.html

__________________
---------------------------
Apupoika Hessu
jeep grand cherokee-97 4.0
Finnish jeep drivers club,,

Viimeksi muokannut apupoika : 16.12.2014 18:04
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.12.2014, 23:24
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

tuo lsd lisäaine on vähän sellanen, että tieajossa se ois hyvä, että perä luistas mielellään about koko ajan, mut mettässä taas sais pitää ihan kunnolla. jälempi taas syö kitkalevyt ennenaikasesti, mutta sanotaan nyt suoraan, etten usko, että amerikan joe on tehny sellasta kitkalukkoo joka oikeesti pitää isommalla kumilla, kun sitä tarttee eli palalukko tai kemppihän sinne tulee jokatapauksessa jos autolla meinaa pelkästään mettässä ajaa.
jos tuo zj taas jää pyhäkäyttikseksi niin pitää sitten lirauttaa sopiva määrä lisäainetta jos tuntuu, että se pykii, en meinaan oo viellä päättäny mitä tuolle tehään ku en oo ehtiny viellä leimaamisen jälkeen ajamaan kun parikymmentä kilsaa kuhan nyt ekan tonnin on sillä rullannu niin eiköhän siitä sitten nää, että kohtaako se kunniakkaan lopun jossain mettäkarkelossa vai pidetäänkö tarkempaa huolta mut tapohin ei kuulu laiminlyödä huoltoja, vaikka auto oiskin saattohoidossa, niin pitää nyt opetella ja tutkia kommervenkit näistäkin
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2014, 07:57
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
tuo lsd lisäaine on vähän sellanen, että tieajossa se ois hyvä, että perä luistas mielellään about koko ajan, mut mettässä taas sais pitää ihan kunnolla. jälempi taas syö kitkalevyt ennenaikasesti, mutta sanotaan nyt suoraan, etten usko, että amerikan joe on tehny sellasta kitkalukkoo joka oikeesti pitää isommalla kumilla, kun sitä tarttee eli palalukko tai kemppihän sinne tulee jokatapauksessa jos autolla meinaa pelkästään mettässä ajaa.
jos tuo zj taas jää pyhäkäyttikseksi niin pitää sitten lirauttaa sopiva määrä lisäainetta jos tuntuu, että se pykii, en meinaan oo viellä päättäny mitä tuolle tehään ku en oo ehtiny viellä leimaamisen jälkeen ajamaan kun parikymmentä kilsaa kuhan nyt ekan tonnin on sillä rullannu niin eiköhän siitä sitten nää, että kohtaako se kunniakkaan lopun jossain mettäkarkelossa vai pidetäänkö tarkempaa huolta mut tapohin ei kuulu laiminlyödä huoltoja, vaikka auto oiskin saattohoidossa, niin pitää nyt opetella ja tutkia kommervenkit näistäkin
Olen täysin samaa mieltä,,
__________________
---------------------------
Apupoika Hessu
jeep grand cherokee-97 4.0
Finnish jeep drivers club,,
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.12.2014, 09:59
JPe:n Avatar
JPe JPe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.03.12
Sijainti: 53100/00300
Viestit: 65
Perusasetus

Turbiinilukko


Kertokaapa fariseukset ja kirjainoppineet. En hetikohta aiheesta löytänyt postausta.
Mitä kautta turbiinilukko haistelee nopeuden/pystyykö sitä millään manipuloimaan alemmas?
Alla -93 zeta, nelosen kiukaalla ja kookkailla kolmiykkösillä. Nyt saa mennä melkein kaheksaankymppiin saadakseen lukon päälle.
Kympinkin ku sais nopeudesta veks, ni säästö olis vuositasolla jo kohtuullinen. Tekniikasta puhumattakaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.12.2014, 10:40
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JPe Näytä viesti
Mitä kautta turbiinilukko haistelee nopeuden/pystyykö sitä millään manipuloimaan alemmas?
Ainakin siihen saa manuaalisen kytkimen samalla lailla kuin Dodgeen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2014, 11:37
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

hitto kun monimutkanen, chevyissa riittaa kun laittaa diagnostiikkaportista 2 pinnia oikariin

mutta ihan vakavissaan, em modin kanssa TODELLA VAROEN kaasun kanssa, jeeppia en paremmin tunne mutta GM vehkeissa tais sallia/kestaa n 10% kaasun painamisen ja sitten lukko aukee, jos ei aukee niin herkasti on loota kaputt.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.12.2014, 11:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JPe Näytä viesti
Mitä kautta turbiinilukko haistelee nopeuden/pystyykö sitä millään manipuloimaan alemmas?
Alla -93 zeta, nelosen kiukaalla ja kookkailla kolmiykkösillä. Nyt saa mennä melkein kaheksaankymppiin saadakseen lukon päälle.
Kympinkin ku sais nopeudesta veks, ni säästö olis vuositasolla jo kohtuullinen. Tekniikasta puhumattakaan.

Oletko tarkistanut onko sinulla AW4- vai 42RE vaihteisto? '93 mallissa voi olla kumpaa vain kuutoskoneen perässä, mutta AW4 on melko harvinainen. Jos on AW4, niin muistaakseni meni niin että katkaisija yhteen johtoon, mistä +12V pakkosyöttö lukon solenoidille. Jos on 42RE, niin silloin käsittääkseni menee kuten linkissä näytettiin (johtojen värit tod.näk. eri Jeepissä kuin Dodgessa).


42RE haistelee sitä samalla tavalla kuin 46RE, eli nopeussignaalista, kaasujalan asennosta ja muutamasta muusta parametrista. RE- laatikoiden pitäisi lukittua 68km/h mittarinopeudessa OD:lla, ja muistaakseni ~46km/h nopeudella OD-off asennossa - kunhan nuo tietyt muut parametrit täyttyy. Myös AW4 toimii itse asiassa hyvin samalla tavalla, tosin lukitusnopeudet on hieman toiset.

Kannattaa pitää huoli että nopeusmittarin anturin ratas on oikean kokoinen, sen joutuu usein vaihtamaan jos menee välitys ja/ tai renkaat uusiksi. Samoin jos on kovin pitkä välitys isompien renkaiden takia, niin kaasua joutuu painamaan enemmän ja muunnin ei välttämättä mene siksi lukkoon.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
hitto kun monimutkanen, chevyissa riittaa kun laittaa diagnostiikkaportista 2 pinnia oikariin

mutta ihan vakavissaan, em modin kanssa TODELLA VAROEN kaasun kanssa, jeeppia en paremmin tunne mutta GM vehkeissa tais sallia/kestaa n 10% kaasun painamisen ja sitten lukko aukee, jos ei aukee niin herkasti on loota kaputt.
Chryslerin pitää tehdä kaikki vaikeammin

Itsellä kestää 5.9/46RE:ssä painaa 3:lla ja OD:lla kaasua ehkä kolmannekseen- puoleenväliin, ennenkuin muunnin avaa. En tiedä sitten mitä tuo pienempi 42RE laatikko kestää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 18.12.2014 11:56
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.12.2014, 12:16
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

siis tunhan sais GM totteroissa fiksuksi kun vaihtas laatikon astroon tms kutosvehkeeseen vaikka diesel vanista. sillon se on aika sama miten polkee kun se loota ei vaannon takia luista.

mita tun vahan ehin ajaa niin jeeppi on teravampi koneestaan, mutta myos loota on akkinaisempi, mita th700. itellakin voi tulla eteen tuo lootan kikkailu, koska alla on 33" renkaat ja valitys on aika pitka, tuo lukon aukeeminen ja kiinni olo vaikuttaa kulutukseen aivan helvetisti. astrossa rajotusten mukaan meni joku 12 satasella ja jos marssivauhti oli yli 100 niin kulki kevyesti kympin puolelle, koska se lukko oli lahes koko ajan kiinne. jeeppi painaa saman, about samanlainen koneeltaan jne, eli heittasin et pari litraa voi saastya hyvinkin, ellei enempi.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.12.2014, 12:18
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ny ku lootista tuli puhe, omassa sano edellinen, etta ois Aisinin tekele, japsiloota? onko paskempi/parempi kun nuo jenkkien tekemat vai miten naa menee?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 11:49 (GMT +2).