![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kannattanee tutkia vakuutuspuolikin etukäteen. On sellainen muistikuva että autotallissa ei saa tehdä mitään eikä varastoida mitään, mutta jo on talousrakennus / varasto (vaimitähänseoli) niin vakuutukset korvaa paremmin jos sattuisi mennä huonosti... niin että härveli menee oikealla nimellä virallisissa papruissa...
__________________
ex 4wdwannabe -= In Lockers We trust! =- LeijonaEmot RY supporter http://www.noonansuomi.net/ |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Pari kertaa olen ollu mukana näissä saako hitsata vai ei kiistelyissä
![]() ![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Näyttää ja vaikuttaa ajatuksien osalta ihan hyvältä! Seuraavassa tätä "mä-tekisin-näin"-puolta tuolla pohjaratkaisulla:
Tuosta pesupuolesta on varmasti paljon eri mielipiteitä. Itse tekisin tuohon pohjaan sen verhoratkaisun kiertäväksi koko parven mitalle, ripustus parven otsasta/alapinnasta ja lattiaan kaksi kaivoa (toinen nosturin lähelle tolppien välin linjalle, toinen keskelle toista autopaikkaa), jotta sulamisvedet ja pesupaskat saa tarvittaessa koko tallin alueelta kaivoihin maltillisilla kaadoilla ja mahdollinen lattianpesukin onnistuu ilman raamatullisen mittakaavan tulvan aiheuttamista. Nosturipaikan valu- ja asennustyötkin helpottuvat hiukan, kun tolppien paikat saa surutta tehdä suoriksi ja samaan korkoon, josta kaadot kaivo(i)lle ja lattian profiili pysyy varmasti hyvänä. Paskahuusin ja painepesurin asemoisin vierekkäin, pesuri mahdollisesti omaan koppiin ja seinään pieni flekti viemään mahdollisen kuumavesipesurin pakokaasut pihalle, vaikka pesurin pääkatkaisijan taakse kytkentä, niin toimii vain tarvittaessa. Kunnon poistopuhaltimet myös kosteudenpoistoa varten: vaikka sitten suljettavilla venttiileillä, jotta voi käyttää vain osaa normaalitilanteessa ilmanvaihtoon. Tosin tuo kuumavesipesuri ja sisätilat on melko murheellinen yhdistelmä pitkässä juoksussa: vaatii lisäpanostusta pintoihin ja niiden tiiviyteen, mutta saa toki toimimaankin. Isommaksi oveksi laittaisin haitarioven käyntiovella, jotta oven takia ei tarvitse rakentaa "puolta metriä korkeampaa" rakennusta ja katto pysyy vapaana autopaikan päällä ja yleisesti ottaen haitariovissa on paremmat ikkunat, joilla saa luonnonvaloa mökkiin (yllättävän mukava juttu bunkkerielämän jälkeen). Siltanosturin kun saisi kulkemaan tuossa parven reunassa - vaikka jalat lattiassa renkailla, ettei tarvitse tukea parvea niin paljon alta - niin periaatteessa voisi nosturipaikalla nostaa tekniikan pois, pestä sen välissä ja kiikuttaa toiseen koppaan kiinni toiselle paikalle avaamatta kertaakaan ovia. (kuinka monta kertaa näitä tilanteita sitten tulee, mutta jättäisi joka tapauksessa vaihtoehtoja tekemiselle ja nosturien hyödyntämiselle) Siinä näitä, mitä nopeaan tuli mieleen. Palataan aiheeseen ja intoa rakentamiseen!
__________________
100% matala-autoilija since 02-2016. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mielenkiintosia hankkeita nää tallirojektit. Ensimmäinen mikä yleensä rajottaa visioiden toteutusta on budjetti, kärsiikö kysyä onko jonkunlaista kattoa olemassa? Meinaan siltanosturien ja parvien värkkääminen kuulostaa näin insinöörikorvaan sellaselta että teräsrunko olis paikallaan ja hinta äkkiä pomppaa normi 5 tai 6 tuuman paikallalyödystä pattinkirungosta.
Mielipiteitä pohjakuvasta on monia ja itte tein vähän toisin kun rakensin toissavuonna lähes saman kokosen 9x12m ja 4m korkean tallin. Päädyssä yks iso ovi niin että saa mahdollisimman pitkän yhdintelmän sisälle tarvittaessa. Nosturi ykspilarinen toisessa laidassa niin ei ole tolppia tiellä keskellä lattiaa. Tarvittaessa mahtuu auto/raktori sisään nostimen viereen ja eteenkin. Pesuhommista en sisällä edes haaveillu, vaatii ilmanvaihdolta ja kuivatukselta niin paljon ja mä muutenkaan noita romuja pese kun kerran vuodessa ![]() Parvihomma on kyllä ihan fiksu, saa korkeessa tallissa hukkaneliöitä käyttöön. Ite pitäs tehä joku 2,4x4 metrinen toimistokoppi takanurkkaan ja toimiston alla pannari jossa puupannu ym. lämmityssysteemit. Kannatas ehkä laittaa paskahuusi, pesurit, kompurat kopin alakertaan ja päälle toimisto/varasto/baariosasto. Itekki miettiny noita sivuparvia esim trukkilavahyllystä, mutta ei oikeen haluis jalkoja tielle ja sit sinne tulee kuitenki kerättyä kaikkea joutavaa rytöä pölyttymään, koitetaan pitää talli verstaana ja romujen säilytys tonne navetan vintille. Tossa ennen maalausta ![]() Pienellä kikkailulla saa alle tilaa. Nosturi Nordliftin 2 tonninen ja pinkkari jeesuksen vanha rocla. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
En tajua näistä mitään, ja vaikka tajuaisinkin niin mulla on aina eri maku kuin muilla.
Mutta, henk koht laittaisin tuommoisen erillisen käyntioven. Erillään isoista ovista ikäänkuin pakotieksi jos käy joku hasardi, esim. just vaikka joku syttyminen. Tai sitten tarpeeksi iso ikkuna josta pääsee wanhojen länkkärielokuvien tavoin läpi... ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lisäksi tila saisi olla veden kestävä jolloin se on helpompi pitää puhtaana, sulamisvedet ei haittaa ja sammuttamisessa voi käyttää vettä. Mielestäni kunnollinen viemäröinti öljynerotuksineen veisi asiaa tähän suuntaan. Kolmas hieno homma liittyisi siihen jos tilan saa halutessa nopeasti lämpimäksi ja jos siellä kerran vesiputkiakin menee, kaiketi lämmön tulis koko aika olla nollan yläpuolella. Mitä jos asuintilan lämpöä pyrkis talteenottaa tähän viileään tilaan niin siellä ei putket jäädy... |
![]() |
Luokat |
autonostin, autotalli, autotalliprojekti, lattialämmitys, maalämpö, nosturi, pitkästä rakentaminen, rakennusohje, rakentaminen, siltanosturi, talliprojekti, vilp |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj-61 käynnissä pysymis ongelma! | datsun 3.3d | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 10.07.2014 21:36 |
OHI: 11.10. Hakumoottorin uudelleenindeksointi käynnissä | Lars | Uutiset | 0 | 11.10.2012 04:53 |
Jeep 2.1 TD ei pysy käynnissä | Mikedeus21 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 02.10.2009 16:33 |
salainen operaatio käynnissä poliisilla ja puolustus voimilla suomen ilmatilassa | toyota4x4 | Chit-Chat | 5 | 14.06.2009 09:47 |
Range 3.5 efi, lievä notkahdus käynnissä | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 24.05.2006 16:22 |