Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.12.2014, 15:32
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Tuo oli mielenkiintoinen! Tuli mieleen yks systeemi jonka luin tänä syksynä jostain. Jollakullaa oli vanah auto, ja se oli hyvin kylmä. Nämä olivat sitten pistäneet sisälle vanhan lämpöpatterin, sellasen pyöreän vanhan aikaisen jossa on ne rivat, ja pakokaasu kulkemaan sen kautta. Tän jälkeen oli kabiinissa lämpö riittänyt! Tuo meijen käyttis bussi kun kans tuon rikkinäisen webaston kanssa aika viilee, ja lämpeneekin hitaasti.... Mut ei oikein vielä hirviä johtaa pakokaasua matkustamoon...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.12.2014, 16:52
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Tuo oli mielenkiintoinen! Tuli mieleen yks systeemi jonka luin tänä syksynä jostain. Jollakullaa oli vanah auto, ja se oli hyvin kylmä. Nämä olivat sitten pistäneet sisälle vanhan lämpöpatterin, sellasen pyöreän vanhan aikaisen jossa on ne rivat, ja pakokaasu kulkemaan sen kautta. Tän jälkeen oli kabiinissa lämpö riittänyt! Tuo meijen käyttis bussi kun kans tuon rikkinäisen webaston kanssa aika viilee, ja lämpeneekin hitaasti.... Mut ei oikein vielä hirviä johtaa pakokaasua matkustamoon...
Kyl vanhempiem autojen moottoreissa on tupannu lämpöä riittää jäähdytysveteen. Itsellä oli w123 Mersussa ylimääräinen lämmityskenno kierrättämässä sisäilmaa. Se oli kuskin penkin takana.

Mielestäni tämäntapainen ratkaisu olis aika hyvä jos sen yhdistäs siihen, että autossa on tavanomaista tehokkaampi sähköllä toimiva nestekierron lämmitys. Saisi ikkunat äkkiä sulaksi.

Mersuhan on mulla vieläkin olemassa - ehkä systeemiä olis vieläkin kiva testata kun laittas lisäksi letkulämppärin kun lohkolämmitin siinä jo on. Tosin alkuperäinen lämmityslaitteen kenno vaatisi toimenpiteitä mutta kahden kennon systeemi oli silti aika kova kun autossa ei tainut ilman kierrätystä muuten olla niin lisäkennolla pystyi kierrättä pelkkää sisäilmaa ja auton omalla puhaltimella säännöstelee raittiin ilman tuloa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.12.2014, 17:52
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

No jos kerran halvalla pitää onnistua niin liki ilmainen on vanha 10L kattila, laskee nesteet siihen päivän päätteks niin saa niistä lähtevän lämmön vaikka mökin lämmittämiseen. Sitten kun lähdön hetki koittaa, niin ottaa hellalta/kiukaalta/grillistä kuumennetun kattilan nesteineen ja lorauttaa koneeseen.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.12.2014, 19:41
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
No jos kerran halvalla pitää onnistua niin liki ilmainen on vanha 10L kattila, laskee nesteet siihen päivän päätteks niin saa niistä lähtevän lämmön vaikka mökin lämmittämiseen. Sitten kun lähdön hetki koittaa, niin ottaa hellalta/kiukaalta/grillistä kuumennetun kattilan nesteineen ja lorauttaa koneeseen.
Tuollatavalla nuo entisaikojen automiehet toimi,tosin ei ollu useimmilla jäähdytinnesteitä.
Illalla lohkon kyljestä ja jäähdyttimen pohjasta hanat auki ja vedet pihalle.
Aamulla tuli hellaan ja aamukahvit kiehumaan,samalla lämpes vedet koneeseen.
Sit hanat kiinni,lämpimät vedet sisään ja vehkeet käyntiin..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.12.2014, 22:17
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

en välttämättä suosittele autoon kokeilemaan mutta..
tossa noin 10 vuotta takaperin eno ajoi meillä valmetin hankeen jumiin lumitöitä tehdessään.
lähettiin sit hakee vanhaa kockums (84-35?) ajokonetta kotopihasta pelastajaksi.
oli kevät puolen talvea,pakkasta reilusti ja kone seisonut koko talven käyttämättä..eipä sitä pystyny paljoa esilämmittää kun deutzsin 170hv ilmajäähydieselillä on,eikä ois kyllä ollu aikaakaan..
eno ruuvas turbosta imuputken irti ja käski töhön työntää putkeen kun moottori pyörii ja pitää siinä.. kerta startista kone tulille ja komiaa liekkiä tuli pakoputkestakin kun hetken töhöllö sitä käyntiä tasoiteltiin.

noin olivat kuulema tehneet silloinkin kun kone oli aktiivikäytössä.
toimii vieläkin kuin junanvessa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.12.2014, 01:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ei liity topiikkiin... mutta::::


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Tuollatavalla nuo entisaikojen automiehet toimi,tosin ei ollu useimmilla jäähdytinnesteitä.
Illalla lohkon kyljestä ja jäähdyttimen pohjasta hanat auki ja vedet pihalle.
Aamulla tuli hellaan ja aamukahvit kiehumaan,samalla lämpes vedet koneeseen.
Sit hanat kiinni,lämpimät vedet sisään ja vehkeet käyntiin..
Siis juurikin noin toimittiin taannoin -30? ja ---- 60 luvun savotoissa (sota-sotakorvaus) Ja minun kohdatte on sattuneet tuo ongelma "isojen" traktorien muodossa: siis tuota happea on päässyt "jäähdytysveteen", ja nyt nuo lohkot on syöpynyt./(ruostunut).. Jos ei ole jäätynyt.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.12.2014, 04:30
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Kyl vanhempiem autojen moottoreissa on tupannu lämpöä riittää jäähdytysveteen. Itsellä oli w123 Mersussa ylimääräinen lämmityskenno kierrättämässä sisäilmaa. Se oli kuskin penkin takana.
Juu, varmaan riittää kun se 5l/100km poltetaan hukkalämmöksi. Vanhan mannelavetin kokoinen laitos kun nykyään kulkee suunnilleen sillä vähän reilulla viidellä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.12.2014, 22:36
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Juu, varmaan riittää kun se 5l/100km poltetaan hukkalämmöksi. Vanhan mannelavetin kokoinen laitos kun nykyään kulkee suunnilleen sillä vähän reilulla viidellä...
...ja 4l/100 poltetaan ajonaikaisella lisälämmittimellä niin voi ikkunatkin pysyä sulana...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Auton sisätila lämmitys värkkiä SpyDuck O/M/V Muut 7 10.10.2013 20:41
Auton lämmitys trailerin päällä rhm Tekniikka & Jutustelu 24 01.01.2011 02:42
Myydään lämmitys brikettiä ventora O/M/V Muut 0 31.12.2009 15:43
Autotallin lämmitys ? RST Chit-Chat 49 13.10.2006 23:11
Lämmitys laitejuttuja. offipete Tekniikka & Jutustelu 1 20.01.2006 23:31


Sivu luotu: 01:27 (GMT +2).