![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mutta kun kumi valskaa...No eihä tuo mitään jos nyt proppu unohtuu auki, mitän kun ei tee niin mitän ei satu. Vaihdoin aikoinani äitin nissan micraan öljyt. Proppu auki, ölpät koneest ulos vatiin hallitusti, suodatin pois jne jne .. Sama takaisinpäin, suodatin paikoileen, proppu kiinni ja uutta öljää koneeseen, tikkucheck oli ok joten kone käyntiin jotta voi ottaa uden tarkistuksen kunhan ölpät on kiertäneet koneessa hetken..... no mitä vittuu kun ei sammu öljynpainevalo, vähän polkaisua kaasulle ja ei sammu ei... Jätin auton käytiin ja kävin katsomassa konehuoneeseen. Ihan ok. Nopea vilkaisu auton alle ja suihkuna lentää öljyä... Vitullisella kiireellä kone seis ja tutkimaan... Oli sitten vanha öljynsuodattimentiiviste siellä uuden kanssa eli tuplatiivarointi ja sieltähän se pursui ölpät tallin lattialle... Kyllähän se jurppi.....
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
noista aikasemmista tuli mieleen erään maansiirto yrittäjän uus volvo.
ekoina päivinä hajos ilmapussi edestä. no siitä sitte hinurilla korjaamolle. vaihteisto vaatii että kone käy hinatessa kun piti hinata keula ylhäällä. noo hinuri otti sen peräänsä ja laitto koneen käyntiin ja lähti hinaamaan. pääsi korjaamolle ja ihmetteli ku ei enää käy. oli hinkannu öljypohjan puhki ja kone leikannu. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kävi ex duunikaverille myös uuden vagin ensihuollossa tupla filtteri tiivistys.
Onneks huomattiin pihaan ajaessa öljynoro. Pika siivous ennen luovutusta Itellä kerran käyny kytkimen kanssa " pikku moka"Esikiristetävän kykimen, esikiristys levy jäi asetelmaan. Toimi koe ajolla hyvin. Viikon päästä ihmettelen kun alko koliseen niin helvetisti ei muuta ku hinaukseen ja loota pois, mielessäni kiroilin motonetin paskaa laatua asetelma paskana heti. No ei vähä vitutti huomata että oma moka. Nyt naurattaa, tuli pikana revittyä Se loota kaks kertaa viikon sisällä veke ducatosta Viimeksi muokannut Heikki L : 13.12.2014 22:56 Perustelu: nokia tekstin syöttö virheet editoitu ;) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kaikenlaista on omalle kohdalle sattunut. Syynä ei toki aina ole ollut suoranainen tohelointi, vaan yksinkertaisesti taitamattomuus. Joskus tojon alipainepumpun kokosin jotenkin ketuilleen. Koekäytössä pumpun bakeliittilevyt siruiksi, laturi jumiin ja hihna kärähti.
Vaan sattuu sitä ammattilaisillekin. Edellistä työkalua kun kävin hakemasta huollosta, volvo b10 näytti nätisti merkkaavan reviiriään. Eikun takaisin montulle, öljyt pois ja asennettiin öljyroppuun tiiviste. Tulipahan kone huuhdeltua. Asentaja toimi muutenkin vähän kiukkuisesti ja sai kymmenisen litraa syliinsä. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Näitä kun lukee, niin tulee suorastaan hyvä mieli, kun muutkin mokaa
![]() Joskus muutama vuosi sitten tuli 1200 ladaa ropattua. Saatiin se kaverin kanssa ilmaseks ja aateltiin, että edullisesti laitetaan ajokuntoon se. Jarrut tehtiin, kansi irti kun oli venoja palanu, kaasariremppa ja jotain pientä. Kansi kävi koneistamolla tsekattavana ja venttiilit kehiin. Kasattiin kone sit joskus ja kaikki meni hyvin käynnistykseen saakka. Eipä käy ei. Käytiin about kaikki läpi ja jotain hämärää oli olevinaan sähköissä. Vaihdettiin puolaa, johtoja yms. Ajotukset kohdilleen ja semmosta. About kaikki vaihdettavissa oleva vaihdettiin. Yllättävää kylläkin, hintaa ei siltikään tullut hirveästi, kun osat saatiin rajan takaa. Lopulta riivittiin venakoppa takas auki ja ruvettiin kattomaan venttiileitä. Nehän ei ihan tuntunu mätsäävät ja sit tuli mieleen, että voiko nokkaakseli olla väärin päin. Ai voiko? No voi se olla ainakin ladassa ![]() Noh mehuahan siinä meni ja töihin ajaessa kaveri ajo joskus perässä ja totes, että jos pistäs meikäläisen pakoputken taakse sankon, niin sais joka päivä bensaa työmatkan verran. Pistin auton kaverille eteenpäin taas. Se sitten myi sen parin vuoden päästä ja oli löytäny vian kaasarista. Sooli sillon sitä kaasaria kasatessaan pistäny suuttimet väärin päin, kun kakskurkkunen oli ![]() Tää oli eka auto johon tollasta tein, joten antakaa anteeks ![]()
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Miun surullisimpia mokia oli se, kun sain broidilt sellasen daihatsun koirankoppimallisen 4wd pakun. Se oli ruvennut jotain korjaamaan siitä koneesta ja se oli jäänyt vähän vaiheeseen. Kun se tuli miulle, se kone oli ihan pillunpäreinä ja osat missä sattuu.
Kaikki, etenkin exmuija olivat ihan helvetin kannustavi, tyyliin-" tuo ei tuu käymään ikinä". Vaan perkelleellisellä sisulla ja tahdolla se kasaantu, oli muuten vaikein remppa koskaan. Jo ihan sen koneen takia, kun se on niin vittumaisesti siellä ohjaamon alla, peilejä piti olla et näki mitä pitäs duunata, sit peilit aina pois ja käsikopelolla hommaa eteenpäin. Mut joo... Kun kone oli kasassa, laitoin nesteet, se korkkikin ja paisari oli kätevästi siinä koneen kyljessä. Mut sitten kun laitoin koneen tulille ja tulin ekalta koeajolt veks, ihmettelin glykoolin hajua pakokaasuissa. No sit selvis että siinä olikin toinen nestekorkki yhden pienen luukun takana, syylärin päällä. Eli kans pahvi oli selvä! Kuten entinen Puumalan isäntä sanoi, laivansa Viipurissa juotuaan. " hukkaa män työt ja vaivat, huora persiisee rahat ja laivat". Molemmat tarinat on tosia, sekä miun et sen Puumalan ukon😁 Ja tään topiikin tarkoitus on nimen omaan se, että kukaan ei ole yksin. Me olemme ainakin jossain määrin toheloita kaikki. Jokainen ei vaan uskalla sitä tunnustaa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tallilla tapahtunutta....joskus oli kilvanajo ladan kansi irti ja hyllyssä vuoden pari ja tuli aika ottaa se käyttöön.Imusarja ja kaasarit oli paikoillaan,ihan ajon jäljiltä.No kone ei suostu käymään kunnola mitenkään,kaasarien ropaamista,ei vieläkään.Epäily alkoi kohdistua kanteen,se irti eikä missään mitään vikaa.vermeet nippuun ja pitkin öitä sitä yritettiin saada käymään kunnolla.Tylsällä puukolla kaikilta ranteet auki ja kansi hyllyyn,olkoon koko paska.
Parin viikon päästä kun tarina kulkeutunut oikeisiin korviin kuultiin,että:"Mähän lainasin siitä kaasarista ne suuttimet,siellä on ihan väärät nyt paikoillaan." Silloin harmitti,mutta kyllä kävi hyvin oikeilla suuttimilla. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
On sulla ollu Ladoja...
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Aikanaan ajattelin että vaihdampa pikaiseen ölpät Berttaan ennen mökille lähtöä ja näin teinkin. Tallista ulos ajaessa paineita ihmettelin, mutta edecci ei napannut sammuksiin. Pihalle hypätessä leveä vana toi huolen aihetta. Tarkastellessa löytyihän sieltä se vanhankin filsun tiivari... Noh onneksi oli 20l pönttö Delvakkia mistä oli vaihdellut. Mökki matkasta tuli hmmm, hitusen käryinen...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeroiden viat ja korjaukset! | NorthRider | Tekniikka & Jutustelu | 58 | 08.05.2018 18:49 |
Onnistuneet/Kauniit autot. | KariSalmelainen | Bullshit | 11 | 28.06.2005 12:46 |
Uskomattomimmat, onnistuneet korvausvaateet | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.09.2002 14:23 |
Veten huollot ja korjaukset.... | Yleiset | 0 | 05.09.2002 23:53 | |
Olivatko MM-kisat onnistuneet? | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:01 |