Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.12.2014, 22:24
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.524
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaheli Näytä viesti
En oo minäkään hypistelly, enkä kyllä varmaan ymmärtäskään eroa vaikka oisinkii mutta luetun ymmärtämiseni antoi minun näin ymmärtää, eli hailux kertokoon.

siinä oli semmonen joku mulikka muistaakseni haitolla että sitä ei saanu istutettua siihen..hitto ku ei o tainnu yhtään kuvaa olla siitä kohtaa tallessa


perskule...löyty kännystä kuvia...selventääkö yhtään..nestepään päällä oleva jutska jutska

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pumppu.jpg‎
Views:	316
Size:	110,7 Kt
ID:	55324   Click image for larger version

Name:	pumppu1.jpg‎
Views:	292
Size:	78,6 Kt
ID:	55325   Click image for larger version

Name:	pumppu2.jpg‎
Views:	375
Size:	86,0 Kt
ID:	55326   Click image for larger version

Name:	pumppu3.jpg‎
Views:	272
Size:	87,8 Kt
ID:	55327  
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu

Viimeksi muokannut Hailux : 12.12.2014 22:35
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.12.2014, 18:03
vodkapatteri vodkapatteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.05.12
Sijainti: lapinlahti
Viestit: 254
Perusasetus

no eihän tässä viisastuttu hirveesti mut kunhan saan koneet lattialle ni pääsee arpomaan osia. tuo hilux on ajettu vasta 120tkm. pitäs tuo kone olla kestävä (jos ee säry)
eli varmaanki vaihan 2lt pumpun jollai isommalla nestepäällä ja sit kasaamaan.
kytkin pitää ettiä parempi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.12.2014, 17:50
vodkapatteri vodkapatteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.05.12
Sijainti: lapinlahti
Viestit: 254
Perusasetus

onkos nuilla nestepäillä eroa esim volkkarin ja tojotan kesken ku näyttäävät kuvissa samalta?
volkkarin päitä näkyy oleavan tarjolla.
mikäs helvetti se levy juttu on? missä kohti pumppua?
ja onko ainoastaan vw tdi koneissa hyvä levy ?
kaikkihan siihen ny pitää tehä ku kerta auki ottaa.


vai möiskö kaikki pois ja lopetta harrastuksen.
kai tuosta putkihäkkyrästä muutaman satasen sais ..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	puhelimen kuvat sumsang s5 647.jpg‎
Views:	320
Size:	96,8 Kt
ID:	55355  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.12.2014, 17:57
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/29727/Valto%20Jaaskelainen.PDF?sequence=1
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.12.2014, 07:02
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Nokkalevystä puhut. Se tipahtaa siinä samalla pöydälle kun nestepään irrotat. 12mm nestepää ja 3.5mm iskulla oleva nokkalevy niin pitäisi sopan riittää melko pitkälle. Govenaattori muutoksesta en osaa juurikaan kertoa mutta siihen kaasu vivuston jousi pakettiin käsittääkseni vaihtaavat yhden jousen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.12.2014, 07:19
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
Nokkalevystä puhut. Se tipahtaa siinä samalla pöydälle kun nestepään irrotat. 12mm nestepää ja 3.5mm iskulla oleva nokkalevy niin pitäisi sopan riittää melko pitkälle. Govenaattori muutoksesta en osaa juurikaan kertoa mutta siihen kaasu vivuston jousi pakettiin käsittääkseni vaihtaavat yhden jousen.
Se jousi on pakko vaihtaa jos halutaan kierrättää enempi konetta. Tietyllä kierrosluvulla keskipakovoimalla estetään se, että kaasusta ei saa enää lisää kakkua. Vipu voi liikkua kun kyseinen jousi antaa periksi, mutta lisää soppaa ei tule. (joskus oli ongelma kun tarkemmin muistelen jonkun pumpun kanssa, että nestepään vaihdon jälkeen kun saatiin säätöihin tuli toi raja vastaan jossain 3,5krpm, kun se jous oli kuolleentunut ja syöttö ruuvi vei vipua jo valmiiksi liian liki govenoria) Mutta normi käytössä luulis ton 6k max kierrosten riittävän vallan mainiosti kuormitustilanteessa. Sitten kun tätä muutellaan on vaarana, että lähtee nokkalevy ''hyppimään''. Sitten vaihellaan pariin muuhunkin paikkaan jo vahvempaa jousta. Se jos temmot sinne azz korkeanostoisen nokkalevyn,shimmaat sen kohdalleen ja sen 12mm nestepään niin ei paljon enempi tarvihe kyllä vehkeen kakkua saada. Toki sieltä pumpusta saa vielä lisää kamaa jos tahtoo, mutta sitten pitääkin jo purkaa puoli pumppua ja vaatii hiukan enempi perehtymistä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.12.2014, 09:20
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Se jousi on pakko vaihtaa jos halutaan kierrättää enempi konetta. Tietyllä kierrosluvulla keskipakovoimalla estetään se, että kaasusta ei saa enää lisää kakkua. Vipu voi liikkua kun kyseinen jousi antaa periksi, mutta lisää soppaa ei tule. (joskus oli ongelma kun tarkemmin muistelen jonkun pumpun kanssa, että nestepään vaihdon jälkeen kun saatiin säätöihin tuli toi raja vastaan jossain 3,5krpm, kun se jous oli kuolleentunut ja syöttö ruuvi vei vipua jo valmiiksi liian liki govenoria) Mutta normi käytössä luulis ton 6k max kierrosten riittävän vallan mainiosti kuormitustilanteessa. Sitten kun tätä muutellaan on vaarana, että lähtee nokkalevy ''hyppimään''. Sitten vaihellaan pariin muuhunkin paikkaan jo vahvempaa jousta. Se jos temmot sinne azz korkeanostoisen nokkalevyn,shimmaat sen kohdalleen ja sen 12mm nestepään niin ei paljon enempi tarvihe kyllä vehkeen kakkua saada. Toki sieltä pumpusta saa vielä lisää kamaa jos tahtoo, mutta sitten pitääkin jo purkaa puoli pumppua ja vaatii hiukan enempi perehtymistä.
Juu saahan siitä enemmänkin irti mutta sit pitää jo alkaa miettimään sitäkin miten sen kaiken saa poltettua sylinterissä?? Käsittääkseni 12mm nestepää ja 3,5mm nokkalevy niin 2,5bar työntää mustaasavua vielä Itse en lähtis kierroksia nostamaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.12.2014, 07:20
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joo, kun rupee pumppua tutkimaan, niin kannattaa varautua siihen ettei pienet osat karkaa. Nestepään kun irrottaa, niin pöydälle tipahtaa kourallinen rullia, rikkoja ja tappeja.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.12.2014, 09:13
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Joo, kun rupee pumppua tutkimaan, niin kannattaa varautua siihen ettei pienet osat karkaa. Nestepään kun irrottaa, niin pöydälle tipahtaa kourallinen rullia, rikkoja ja tappeja.
Mielestäni kannattaa avata niin että nestepää on ylös päin niin ehtii nähdä paremmin mikä oli missäkin ja sit kun pistää kasaan niin paperin kun pistää jousten kierteiden väliin ja pitää sillä ne paikallaan kun pujottaa sen takas niin ne saa herkemmin takas siten että ovat vielä oikeella paikalla ja se kaasuvivuston kuula on aina yhtä herkullinen pujotella paikalleen. Kannen kun ottaa irti niin sen näkee että onko se paikallaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tojota.... discojimmy Maasturiprojektit 0 21.01.2013 19:29
Ostetaan Lukon moottori tojota 8" perään OffBeast O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.03.2012 16:00
Tojota D4D moottori Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 08.11.2009 18:42
tojota kelkka Tekniikka & Jutustelu 0 06.10.2006 17:09
m: V 6 tojota bj arska4x4 O/M/V Muut 16 25.11.2004 23:47


Sivu luotu: 21:07 (GMT +2).