![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() koskaan en ole tainnut jälkikiristää aluvanteita, eikä koskaan ole tipahtanu, eikä löystyny, enkä mielestäni ylitiukkaan ole niitä vääntäny. vurthin puoltuumasella pulttikoneella 3asennolla
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt en ole ihan varma menikö jotain vituix, mutta kannentiiviste vaihdettiin 1.6 16V ruiskucarinaan. Muuten ihan hyvin mutta ei enää lähde käyntiin, vähän saattaa puksahtaa kun lopettaa starttauksen...
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
paljos keskimäärin on aluvanteiden kiristys momentti?
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
|||
|
|||
![]()
Siinä 100-120Nm välillä ne tapaa yleensä olla
|
|
|||
|
|||
![]() Topiikin tarkoitus ei ole kommentoida? Mutta...Lainaus:
Siis esim. minä olen vetänyt "mututuntumalla" esim. hdj-80 alut noin 1/3 osaan tuosta momentista. Ja kiristysmomentista "remontti ei onnistunut-" aiheeseen: Kaveri soitti, että emännällä on volvossa rengas rikki/tyhjä, voisinko käydä vaihtamassa renkaan? No, mikä ettei kaveria auteta: Lähdin vaihtamaan rengasta ilman erikoisempia työkaluja, ja pyörän mutterit/pultit oli niin tiukassa alumiinivanteissa, että en saanut niitä irti normaalilla 1/2" tuuman vääntimellä ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hävettää edes tunnustaa tällaista, mutta kai se pakko on. Aloitin erään koneenvaihtoprojektin kolme päivää ennen erästä tapahtumaa (bensasta dieseliksi, pikku homma ajattelin, päivä, korkeintaan kaksi). Todellisuus ei ollutkaan sitten ihan sitä mitä kuvittelin, ja sitä swappia tehtiin sitten aamusta yöhön se koko kolme päivää. Viimeisen yön aamutunteina olin jo (mielestäni) mm. vaihtanut öljyt, ja olin auton alla kiristelemässä öljyproppuja ja muuta. Ihmettelin, että onpas koneen proppu jo tiukassa, vaikka just on vaihdettu öljyt...... vai oliko?
Sitten se valkeni: olin kyllä vaihtanut suodattimen ja kaatanut 6.5 litraa uutta täyssynteettistä öljyä koneeseen, mutta en missään vaiheessa ollut laskenut vanhoja öljyjä pois siinä tohinassa. Kyllä v1tutti. |
|
|||
|
|||
![]()
Melkeinpä sama kävi minulla. 4x4 calibra ja kiire saada se ajoon ku kone just kasattu. Ei muuta ku uudet öljyt sisään ja neljän litran jälkeen tarkastamaan mitä öljytikku sanoo.
No ei se edes kastunut joten ei muuta kuin lisää öljyä koneeseen.. Hetken päästä vilkaisu tallin lattialle jossa pirusti öljyä. Olis vissiin pitänyt laittaa se öljyroppu kiinni... |
|
||||
|
||||
![]() Mutta kun kumi valskaa...
No eihä tuo mitään jos nyt proppu unohtuu auki, mitän kun ei tee niin mitän ei satu.
Vaihdoin aikoinani äitin nissan micraan öljyt. Proppu auki, ölpät koneest ulos vatiin hallitusti, suodatin pois jne jne .. Sama takaisinpäin, suodatin paikoileen, proppu kiinni ja uutta öljää koneeseen, tikkucheck oli ok joten kone käyntiin jotta voi ottaa uden tarkistuksen kunhan ölpät on kiertäneet koneessa hetken..... no mitä vittuu kun ei sammu öljynpainevalo, vähän polkaisua kaasulle ja ei sammu ei... Jätin auton käytiin ja kävin katsomassa konehuoneeseen. Ihan ok. Nopea vilkaisu auton alle ja suihkuna lentää öljyä... Vitullisella kiireellä kone seis ja tutkimaan... Oli sitten vanha öljynsuodattimentiiviste siellä uuden kanssa eli tuplatiivarointi ja sieltähän se pursui ölpät tallin lattialle... Kyllähän se jurppi..... |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeroiden viat ja korjaukset! | NorthRider | Tekniikka & Jutustelu | 58 | 08.05.2018 18:49 |
Onnistuneet/Kauniit autot. | KariSalmelainen | Bullshit | 11 | 28.06.2005 12:46 |
Uskomattomimmat, onnistuneet korvausvaateet | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.09.2002 14:23 |
Veten huollot ja korjaukset.... | Yleiset | 0 | 05.09.2002 23:53 | |
Olivatko MM-kisat onnistuneet? | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:01 |