![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Piti tuossa käydä suodatin tarkastamassa ja sehän oli aivan musta. 2kk ja 4000km se näköjään kesti. Oletan että tuo on syynä. Pitää tänään vaihtaa uusi suodatin ja tehdä uusi testi. On hieman outo kulutuksen nousu jos trailerikaan ei nosta kulutusta kuin litralla. Ei tuossa mitään keskitasauspyörästöä ole, eli ihan tönkkö malli se on. Mutta takavedolla kun ajeli niin se perä tuppas pyrkiin kokoajan sivulle. Nuo paskat AT renkaat ei oikein auta asiaa jos on lunta. Niillä ei ollut mitään pitoa lumessa. Mutta eihän tuolla ollut kuin päivän verran lunta maassa. Pitää ajaa vaan hissukseen silloin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuolla vanhalla xj-jeepillä en kyllä oo huomannut mitään eroa. Se vie aina sen saman 13l/100km, paitsi jos älytön pakkanen sit enempi. Tai joku Hesan reissu niin sit pääsee jopa 9l/100km... Kaverilla oli automaatti Saappi joku 9-3 tai semmonen, niitä viimisiä malleja mitä ne teki, niin se vei enempi
![]() Omituista... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Yyjii .4.0ho vei kesällä pää-osin takaveto-ajoa n.12l. Talvella enimmäkseen nelkku-ajoa 15l.. manuaaliaski. Samat mutakumit ympäri vuoden.. Tiedä sitten, mihin sfääreihin olis talvikulutus noussut, jos keskinopeuskin olis säilynyt kesälukemissa..
Viimeksi muokannut petroman : 09.12.2014 15:48 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
En ole Jeep KJ:ssä huomannut, että full time nelivedon käyttö juurikaan lisäisi kulutusta. Talvella kylmyys kyllä tekee sitä ja lumi/sohjo tiellä. Mutta jos on puhdas tie ja sitten kun on saanut vatkattua kaikki voimansiirron nesteet lämpimäksi niin kulutus tippuu lähes kesälukemiin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eiks noissa jeepeissä tuo full time 4x4 = keskitasauspyörästö auki ja part time 4x4 = keskitasauspyörästö lukittu?
Onko kulutuksilla eroja full time vs. part time? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Veikkaisin että part timella kuluttaa vähän enempi, mutta sillä tulee ajettua niin lyhyitä matkoja ja niin huonoissa olosuhteissa ettei ole oikein vertailukelpoisia mittaustuloksia. Eihän part timella saisi pitävällä pinnalla ajaakaan. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos on samankokoiset renkaat, niin kulutus on talvikelillä hangessa ajaen ihan sama ollut ainakin itsellä on päällä sitten takaveto, 4 full time, 4 part time, tai ZJ:ssä viskolla toimiva neliveto (käytännössä takaveto, kunnes sutii). Samassa ZJ:ssä on ollut täsmälleen muuten samoilla roippeilla sekä viskolaatikko, että tuo full-time laatikko. Talvikulutuksessa ei näiden kahden välillä ole mitään eroa. Kesäkulutuksessa oli ehkä litran ero, mutta tämäkin johtunee siitä että visko alkoi olla jo tiensä päässä, ja renkaat edessä/ takana kuitenkin hieman eri tavalla kuluneet. Väittäisin, että se suurin syy takaveto/nelivetokulutuksen eroon talvella on se, että nelivedolla ajetaan silloin kun lunta ja moskaa tulee taivaalta, jolloin myös vierintävastus on suurempi, ja toisaalta ajetaan hieman epätasaisempia nopeuksia. Ei tartte kuin kesällä ajaa kaatosateessa syvissä urissa versus niiden sivussa, niin kulutus pomppaa samalla ajonopeudella jopa pari litraa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ajelin FJ:llä pari viikkoa etukartaani irti keskilukko kii eli takapotkuna, kun se normaalisti on siis jatkuvanelivetoinen. Kulutus? Just huomas ajoittain kulkeneen ehkä hivenen vähemmällä, mut käytännössä kulutus pysyi entisten rajojen sisällä mitkä johtunu vähän eri nopeudesta ja tuulen suunnasta samalla reitillä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Antti Holmberg teki kelekalla vedessä ajamisen ME:n | Joske | Chit-Chat | 18 | 25.07.2013 20:50 |
Hiukkavaaran harjoitusalue Oulussa, miten siellä ajamisen kanssa? | Ewerglade | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 13.09.2012 16:01 |
Nelivedolla ravistaa | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 25.09.2006 17:18 |
Rättipää näyttää ajamisen mallia patrollilla. | Gyntteri | Chit-Chat | 13 | 31.08.2006 21:30 |
Rockyn tärinä nelivedolla | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 28.11.2005 07:41 |