![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() vaikuttaisko se lumi vierintävastukseen ja tankillisen keskikulutus ei vielä ole kovinkaan tarkka, koska muuttuvia tekijöitä normi liikenteessä on niin paljon, esim sen lumikelin takia muu liikenne ajaa normaalia hiljempaa jne
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos se kytkettävä on ns. tönkkö neliveto ilman keskitasauspyörästöä, niin kyllähän se haraa vastaan tiukemmissa mutkissa ja lisää sitten kulutusta. Suoraan ajossa maantiellä ei pitäis kovin kummosesti vaikuttaa, mut ei kyl pitäis olla tarvettakaan käyttää.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Piti tuossa käydä suodatin tarkastamassa ja sehän oli aivan musta. 2kk ja 4000km se näköjään kesti. Oletan että tuo on syynä. Pitää tänään vaihtaa uusi suodatin ja tehdä uusi testi. On hieman outo kulutuksen nousu jos trailerikaan ei nosta kulutusta kuin litralla.
Ei tuossa mitään keskitasauspyörästöä ole, eli ihan tönkkö malli se on. Mutta takavedolla kun ajeli niin se perä tuppas pyrkiin kokoajan sivulle. Nuo paskat AT renkaat ei oikein auta asiaa jos on lunta. Niillä ei ollut mitään pitoa lumessa. Mutta eihän tuolla ollut kuin päivän verran lunta maassa. Pitää ajaa vaan hissukseen silloin. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuolla vanhalla xj-jeepillä en kyllä oo huomannut mitään eroa. Se vie aina sen saman 13l/100km, paitsi jos älytön pakkanen sit enempi. Tai joku Hesan reissu niin sit pääsee jopa 9l/100km... Kaverilla oli automaatti Saappi joku 9-3 tai semmonen, niitä viimisiä malleja mitä ne teki, niin se vei enempi
![]() Omituista... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Yyjii .4.0ho vei kesällä pää-osin takaveto-ajoa n.12l. Talvella enimmäkseen nelkku-ajoa 15l.. manuaaliaski. Samat mutakumit ympäri vuoden.. Tiedä sitten, mihin sfääreihin olis talvikulutus noussut, jos keskinopeuskin olis säilynyt kesälukemissa..
Viimeksi muokannut petroman : 09.12.2014 15:48 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
En ole Jeep KJ:ssä huomannut, että full time nelivedon käyttö juurikaan lisäisi kulutusta. Talvella kylmyys kyllä tekee sitä ja lumi/sohjo tiellä. Mutta jos on puhdas tie ja sitten kun on saanut vatkattua kaikki voimansiirron nesteet lämpimäksi niin kulutus tippuu lähes kesälukemiin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eiks noissa jeepeissä tuo full time 4x4 = keskitasauspyörästö auki ja part time 4x4 = keskitasauspyörästö lukittu?
Onko kulutuksilla eroja full time vs. part time? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Antti Holmberg teki kelekalla vedessä ajamisen ME:n | Joske | Chit-Chat | 18 | 25.07.2013 20:50 |
Hiukkavaaran harjoitusalue Oulussa, miten siellä ajamisen kanssa? | Ewerglade | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 13.09.2012 16:01 |
Nelivedolla ravistaa | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 25.09.2006 17:18 |
Rättipää näyttää ajamisen mallia patrollilla. | Gyntteri | Chit-Chat | 13 | 31.08.2006 21:30 |
Rockyn tärinä nelivedolla | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 28.11.2005 07:41 |