Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2014, 20:27
Easy Rider Easy Rider ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.14
Sijainti: Espoo, Suomi
Viestit: 73
Perusasetus

En sotkis ohjausosien kanssa muuta hydrauliikkaa. En ehkä edes kaksoispumpulla nuon vaan. Mersuissa käytetty tandem-pumppu (esim S124, ohjaustehostin ja tasonsäätö) on varustettu murtosokalla. Tasonsäätöä ja ehkä ASD lukkoperääkin pumppaava mäntäpumppu putoaa pelistä vikatilanteessa, kun sokka pettää, jättäen ohjauksen lamellipumpun toimintaan.

Nokkapumpulle tars olla nivelakseli ja nivelakselille ehkä murtokulmaa jokunen aste, ettei kulu jäykäks. Päähän kytkin koteloineen. Kytkin mieluusti magneettikytkin, levytyyppiä jotta saa vauhista päälle/pois. Vie virtaa ja voi luistaa.

Se lootan päätyyn tuleva pumppu olis ehkä helpoin tehä from skrätsh. Ei tarte hammaskosketuksia mietiskellä, laippakiinnitys helpohko toteuttaa vanhan kannen tilalle. Lootan päätyyn vaikka jonku jakoloovan etukardaanin erillinen kytkentäkikkale ja pumppu perään?

Leikkaa laipat, seevaa ja hitsaa. Koneistaa, poraa, senkkaa, viilaa, sorvaa ja onsii, brotsaa, kalvaa, läppää, hioo, hoonaa ja hiveltää, siselöi siihen vielä tyyppikiliven ja pulttaa/vasaroi kiinni. Kaks Pirkkaa ja hyvä-hyvä-valamis.

Ookko vilikassu mitä kannen alla löytyy? Poorit?


Viimeksi muokannut Easy Rider : 08.12.2014 20:34
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2014, 20:45
Easy Rider Easy Rider ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.14
Sijainti: Espoo, Suomi
Viestit: 73
Perusasetus

Ootko vuntsinu vaihtoehtoa kiinan "Honda" pumppuineen nosturiin kiinni? Helppo paketti käyttää tarvittaessa muuallakin ja vetää vaikka itse itsensä "hirteen" jos tarvitsee alustaa ilman nosturia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.12.2014, 20:56
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Easy Rider Näytä viesti
Se lootan päätyyn tuleva pumppu olis ehkä helpoin tehä from skrätsh. Ei tarte hammaskosketuksia mietiskellä, laippakiinnitys helpohko toteuttaa vanhan kannen tilalle. Lootan päätyyn vaikka jonku jakoloovan etukardaanin erillinen kytkentäkikkale ja pumppu perään?

Leikkaa laipat, seevaa ja hitsaa. Koneistaa, poraa, senkkaa, viilaa, sorvaa ja onsii, brotsaa, kalvaa, läppää, hioo, hoonaa ja hiveltää, siselöi siihen vielä tyyppikiliven ja pulttaa/vasaroi kiinni. Kaks Pirkkaa ja hyvä-hyvä-valamis.

Ookko vilikassu mitä kannen alla löytyy? Poorit?
Pikkuhomma.. Mutta tosiaan, pitääpä tutkia, mitä sieltä löytyy. Kun eipä ole tullut ajatelluksikaan, että voishan se kytkin olla tosiaan ulkopuolinen ja erillinen, jos tuolla vaikka akselilähtö vaan onkin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Easy Rider Näytä viesti
Ootko vuntsinu vaihtoehtoa kiinan "Honda" pumppuineen nosturiin kiinni? Helppo paketti käyttää tarvittaessa muuallakin ja vetää vaikka itse itsensä "hirteen" jos tarvitsee alustaa ilman nosturia.
Tuokin vaihtoehto ollut mielessä. Jotenkin vaan vähän tuntuu hölmöltä laittaa erillinen kone, kun voisihan tuolla omallakin pyörittää ja jos vaikka muutakin käyttöä hydrauliikalle keksii vielä... Vaikka halkomiskoneen tekisi auton perään. Mutta siis onhan tuo helppo ratkaisu, jos tässä ei muuta saa aikaiseksi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.12.2014, 20:48
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Jos ei muuta, niin rengashommia aina riittää... Pikkuisen vuoti toinen eturengas ja kun se sisäkumi oli aiemmin paikattukin, niin aattelin vaihtaa uuden sisäkumin, ettei ajossa tarttisi sitä tehdä. Laiskotti kuitenkin sen verran, että pyörää en jaksanut irroittaa akselista. Kävi se noinkin ihan hyvin. Toki hiki vähän tuli taas...







En ois kyllä edes yrittänyt näin, jos ei tuokin pyörä ois ollut purettuna kesällä. Arvelin, että ei vielä niin liimaantunut ole vanteeseen, eikä ollutkaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.12.2014, 22:19
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tänään sain vähän lisätietoja tuohon PTO asiaan ja onpahan nyt teknistä tietoakin. Kolmenlaista siis on ollut saatavilla. Tuo vaihteiston sivulle tuleva, missä näköjään nopein välitys tai välitys yleensäkin vaihteiston sivuakseliin nähden. Vaihteiston perään tulevat sitten hitaampia. Toiseen kai tulee suoraan pumppu kiinni ja toisessa on laippa. Vääntömomenttiahan nuo näyttää kestävän ihan varmasti mun tarpeisiin riittävästi.



Sekin selvisi, että MANnin osanumerolla noista mitään ei ole saatavilla. Se vielä selvityksessä, oisko Volkkarin, kun sen valmistamiahan nuo osat ovatkin. Vasemmalla MAN numerot ja ZSB alkuiset sitten ne VW:n.

Samalla sain tehtaan valmistuslaput tästä autoyksilöstä. 7 sivua osanumeroita, mitä tähän on laiteltu. Kunhan vaan osaan vielä tulkita. Mielenkiintoista oli, että valmistunut keväällä -89 ja ensimmäinen käyttöönottopäivä on kuitenkin keväällä -92. Mitä lie tehneet tuolla 3 vuotta välillä vai onko ollut syystä tai toisesta armeijakäytössä vaan ilman rekisteröintiä? No, se ei ehkä selviä mistään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.12.2014, 22:46
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Nää sotakoneet onkin aina just jänniä, ihan kuin tuo meidänkin, kun ei välttämättä Army kilvet oo näkyvissä missään otteessa.



(Kattele Ville analoGista postilaatikkoas, paiskaan lähipäivinä ohikulkeissain palautuksena sen minkä lainasin... Tänks!)
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.12.2014, 23:33
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Nää sotakoneet onkin aina just jänniä, ihan kuin tuo meidänkin, kun ei välttämättä Army kilvet oo näkyvissä missään otteessa.



(Kattele Ville analoGista postilaatikkoas, paiskaan lähipäivinä ohikulkeissain palautuksena sen minkä lainasin... Tänks!)

Totta varmasti se, että ei siviilirekistereissä ihan kaikki näy. On tää kuitenkin viety johonkin rekisteriin silloin -92, kun sellainen päiväys on tullut tai sitten luovutettaessa kirjattu ja edellinen rekisteritunnus on tuo oviinkin maalattu eli käsittääkseni paikallisen sotakoneiston rekisterissä vaan ollut ennen tänne tuloa.

Tuo ajankohta alkoi mietityttämään lisää. Sen valmistuslapun mukaan osissa pitäisi lukea West-Germany ja käyttöönottopäivän mukaan Germany. Pitääpä katella sillä silmällä. Muistin kirjanneeni vanteista lukemani valmistusvuodet ylös ja löytyihän ne tuolta lukuisien sivujen takaa. Näin olin kirjannut: " Niiden vanteissa oli valmistusajankohdat -85 vuodelta kun etuvanteina olleissa ja vararenkaan vanteissa ne oli -91 vuodelta." Vanteet ja renkaat tietty helposti vaihtuu, mutta oisko kuitenkaan vaihdettu ajamatonta vararengasta pari vuotta uudemmasta ja samalla myös kaksi muuta pyörää just samasta vehkeestä. Pitääpä opiskella saksaa, että mitä siinä lapussa oikeen sanotaankaan...

Jaha, kiinanposteljooni käynyt. Saitko homman toimimaan sillä lainaosalla?
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
8.136, fae, maastokuorma-auto, man


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Spider man 4 SL Chit-Chat 1 08.08.2007 13:39
Brave man SamppaFIN Jokes 0 14.11.2002 17:48
Spider-Man mikk0 Movies 0 02.09.2002 22:37
Business man SamppaFIN Jokes 0 22.08.2002 14:14
Man with a problem SamppaFIN Jokes 0 19.08.2002 17:13


Sivu luotu: 11:35 (GMT +2).