![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli ei se vaadi käyttäjän toimia välttämättä että koneelle voidaan murtautua NAT:in taaksekin. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Edelleen alkuperäinen kysymys luuluu että miten tämä se virus tulisi minun koneelle ilman minun apua? kun tämä kone on natin takana... |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
NAT antaa kyllä ihan hyvän turvan verkostapäin tuleviin hyökkäyksiin, mutta ei se ole mikään aukoton järjestelmä jos itse NAT-ohjelmistossa on haavoittuvuuksia. Näitä haavoittuvuuksia on ja niitä on käytetty hyväkseen. |
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän tuo ole jo muutamaan otteeseen tuossa todistettu. Voit tuosta jankuttaa kuinka pitkään vaan, mutta karu fakta on että olet pahasti väärässä.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Asioihin voidaan ottaa kantaa mutta nyt haluan faktaa pöytään. Huutoäänestyksellä olen jo varmaan vääressä... ![]() No esson mies onko sinulla tietoo vai puhutko ihan vaan lämpimiksesi...? ![]() Jos todistat väitteesi oikeaksi niin siinä vakavoituu aika monen muunkin ilmeet... |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta jos et itse usko mitään väittämiä niin tee itse testi. Asenna täysin puhdas kone, minkä laitat verkkoon kiinni. Logita kaikki verkkoliikenne niin huomaat, että jotain outoa liikennettä tapahtuu. Se ei sitten tapahdu ihan heti. Tuon kokeen jälkeen voit sitten palata raportoimaan kuinka kävi. Tätä voidaan tietty aina jatkaa. Jos et usko niin voi voi. Mutta itse on kyllä sen verran tullut touhuttua tietoturvan kanssa, että tiedän kyllä mistä minä puhun. Vähän nihkeä olisi olla tällä alalla jos mielipiteet olisi esson baari juttujen tasolla. Tuosta voi myös jokainen melko helpolla päätellä kuka näissä asioissa on nyt väärässä, mutta ei vaan pysty sitä myöntämään ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
kohta 2. Kerro et miten ne tulee. Yksityiskohtia... kohta 3. Eikö tämä ole juurikin sitä että KÄYTTÄJÄ MENEE sivulle x... Käyttäjä joutuu tekemään asian eteen jotain. Eli ei automaattisesti tule mitään mihinkään. kohta 1. Samaa mieltä. kohta 4. uskon asioihin en osaa ottaa kantaa. Puhtaita xp koneita on silloin tällöin tässä asennuksen alla. Eikä niihin tule mitään mitä en erikseen asenna vaikka kone on netissä kiinni. Kylläkin sen natin takana. Tämä on testattu jo jonkun sadan koneen kanssa. Siis XP, XP sp2 ja XP sp3 versioilla. Tai w7, vista, ubuntu. Tai jos oikein vanhoja muistellaan niin w98, 98se,98ME, w2000, ja NT. Aina sama juttu. Ei mitään. Nada. ![]() Sitä verkkoliikennettä kun seuraa niin ei siinä mitään outoo ole. Ai minkä takia? No kun kutsut (pingaat) tuota minun ulkopuolista ip osoitetta niin se ei vastaa. Niin ja kun ei oo reititetty mitään porttia mininkään sisäverkon ip osoitteeseen niin kuinka ihmeessä sitten sinä pääset minun koneeseen kiinni...? Tätä tietoo minä kaipaan... Ja kun on puhdas asennus niin winkkaria lukuun ottamatta koneessa ei oo muuta mikä liikennettä aiheuttaisi ulospäin. Taas tuli lisää epämääräistä tekstiä mutta ei semmoista mikä kertoisi tarkkaan että mistä ne virukset tulee koneelle ilman käyttäjän toimia. Yritä edes seuraavalla kerralla jookos? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nerdon faktat 1 ja 3 on ihan totta. Reikiä on ja sisään pääse helpostikin, jos esim. käyttää valmistajan oletusasetuksia. Lisäksi hyvin toimivakaan laite ja sen natti ei tuo kaikkea siltä odotettua turvaa, jos joku natin sisäpuolella käy vaikka sopivilla "isojen poikien" sivuilla tms, "you know".
Jos kakkonen ei liity esim. joidenkin nattia tekevien halpislaitteiden haavoittuvuuksiin tai käyttöön jätettyihin yleisesti tunnettuihin oletusarvoihin, niin sitten se pitää todistaa faktaksi, muuten se on mielipide tai olettamus.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sontaa tulee koneelle jos käy sillä sopivasti muokatulla sivulla. Sitä en kiistä. Kun se joku KÄY siellä. Mutta tästä haluan todisteita eli miten jotain tulee koneelle jos vaan odotan? Niin ja kone on natin takana... JiiPeelle kiitos. Ensimmäinen tolkun vastaus tähän kysymykseen... ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Google Chrome selain | mikjus | Chit-Chat | 7 | 04.09.2008 08:54 |
Selain hyppää aina sivun alareunaan. WTF? | Palex | Chit-Chat | 13 | 08.07.2006 00:54 |
Selain/aakkos ongelma | Chit-Chat | 1 | 28.06.2006 07:01 | |
MÄTÄÄKÖ SELAIN MUILLA? | Cental73 | Chit-Chat | 6 | 28.03.2006 20:44 |
Nörteille | vah | Romance and Relationships | 2 | 22.12.2003 19:48 |