Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.11.2014, 21:29
Jartsa 74 Jartsa 74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 100
Perusasetus

Nostetaas välillä.
Tuleeko ehdotuksia? Meneekö näillä kaavailuilla vai nouseeko ollenkaan pystyyn?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.11.2014, 22:10
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jartsa 74 Näytä viesti
Nostetaas välillä.
Tuleeko ehdotuksia? Meneekö näillä kaavailuilla vai nouseeko ollenkaan pystyyn?
Tähän liittyen, milloin oli lajiryhmän kokous ja tarttisko siihen saada jotain aineistoa/yhteenvetoa tämän haaveluokan tai saäntöjen osalta yleisesti?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.11.2014, 23:29
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

17.01 ja tämä asia on sielä esillä
__________________
M.O.C
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.11.2014, 16:38
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Tähän liittyen, milloin oli lajiryhmän kokous ja tarttisko siihen saada jotain aineistoa/yhteenvetoa tämän haaveluokan tai saäntöjen osalta yleisesti?
Aina se on lajiryhmälle helpompaa kun tulee suorat puutteet, ehdotuksen perusteluineen ja muutkin asiat selkeesti paperilla, s-postina tms. niin ei tarvitse sitten arvailla ja luottaa vaan siihen omaan muistiin.
Jarski
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.11.2014, 13:29
abe abe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.06.11
Sijainti: vantaa
Viestit: 112
Perusasetus

Porttaalit vois kieltää heti alkuunsa, ettei tule ns. "kilpavarusteluluokka"..
Voisi sitten niillä oikeilla modi-autoillakin kilpailla tässä luokassa tasaväkisesti kun ei modi-luokassa ole kilpailijoita..ja tiettty vanhoilla modeilla joilla ei ole mielekästä kisata pro-mod porttaalien seassa..samoin olisi varmaan suunnistusautotkin kilpailukykyisempiä ja tasaväkisempiä silloin.Mikäli auto on alunperin varustettu porttaaleilla voisi osallistua esim.volvo, mutta auton olisi sitten oltava muiltakin mitoiltaan mod-säännön mukainen.. Rengastuksenkin voisi rajoittaa 35-37", niin suunnistusautoillakin joihin ei helposti isot pyörät mahdu, voisi kisata tasaväkisesti..

Ja edelleenhän olisi HS luokka jossa voi ajaa millä vaan...

Niin ja itsellä ei ole tällähetkellä minkäänlaista kisa-autoa, mutta vähän olisi taas kiinnostusta kisaamaan..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.11.2014, 14:04
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja abe Näytä viesti
Porttaalit vois kieltää heti alkuunsa, ettei tule ns. "kilpavarusteluluokka"..
Voisi sitten niillä oikeilla modi-autoillakin kilpailla tässä luokassa tasaväkisesti kun ei modi-luokassa ole kilpailijoita..ja tiettty vanhoilla modeilla joilla ei ole mielekästä kisata pro-mod porttaalien seassa..samoin olisi varmaan suunnistusautotkin kilpailukykyisempiä ja tasaväkisempiä silloin.Mikäli auto on alunperin varustettu porttaaleilla voisi osallistua esim.volvo, mutta auton olisi sitten oltava muiltakin mitoiltaan mod-säännön mukainen.. Rengastuksenkin voisi rajoittaa 35-37", niin suunnistusautoillakin joihin ei helposti isot pyörät mahdu, voisi kisata tasaväkisesti..
Ei portaalit automaattisesti menestystä tuo ja jälkiasennusportaalien kieltämisellä estettäisiin monen suunnistukseen rakennetun auton osallistuminen tähän luokkaan. Paljon on ratasuunnittelusta kiinni, onko niistä portaaleista ja isoista pyöristä suunnatonta etua.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sirP Näytä viesti
Aina se on lajiryhmälle helpompaa kun tulee suorat puutteet, ehdotuksen perusteluineen ja muutkin asiat selkeesti paperilla, s-postina tms. niin ei tarvitse sitten arvailla ja luottaa vaan siihen omaan muistiin.
Voisin kirjoitella yhteenvedon missä on suomi- ja eurosääntöjen erot, niistä voi sitten lajiryhmä pähkäillä että muutetaanko mitään.. Tällä hetkellä eurotrial.org on nurin, eikä mulla ole töissä tallennettuna sääntöjä, mutta eiköhän ne jossain vaiheessa taas toimi.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.11.2014, 15:27
abe abe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.06.11
Sijainti: vantaa
Viestit: 112
Perusasetus

Jos runko,alusta,akseliväli on vapaa ja porttaalit sallittu niin sittenhän ollaan jo lähellä Pro-mod autoa... ja eikös tän ollut tarkoitus olla lähempänä Pro-mod kalustoa..
Kyllä noin vapaat säännöt johtaa siihen, että ilman erikoisrakennettua autoa, edellämainituilla muutoksilla ei tuolla pärjätä... Ja edelleenhän on se HS luokka jossa saa ajaa ihan millä vaan..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.11.2014, 11:39
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

mutta ihan alussahan lueteltiin, että pakeista sakotetaan enemmän porttaaleita, eli tasoitetaan eroja pisteillä. kyllä baxxterilla on ollut mielessä myös akselierot alusta asti.
__________________
M.O.C
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.11.2014, 14:09
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti

Voisin kirjoitella yhteenvedon missä on suomi- ja eurosääntöjen erot, niistä voi sitten lajiryhmä pähkäillä että muutetaanko mitään.. Tällä hetkellä eurotrial.org on nurin, eikä mulla ole töissä tallennettuna sääntöjä, mutta eiköhän ne jossain vaiheessa taas toimi.
Onko käännöksessä virheitä vai mitä eroja ajattelet selvittää Vai tarkoitatko mahdollisesti sunniteltujen Harraste-Modin ja Euro-/suomitrialsääntöjen eroja?

AKK:n sääntökirjasta 2015 lainattua

Off Road lajin kilpailusäännöt
Offroad trialsääntöinä käytetään Eurotrial komitean
vuosittain hyväksymiä Eurotrial sääntöjä, jotka on koottu suomeksi tähän sääntökirjaan
. Alkuperäiset säännöt
löytyvät eurotrial organisaation internet sivulta http://
http://www.eurotrial.org/downloads/2...gulations2014-
en.pdf Alkuperäiset säännöt ovat englanniksi , eurotrial
sääntöjen virallinen kieli on englanti

Viimeksi muokannut Byrocrat : 27.11.2014 14:14
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.11.2014, 16:52
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja junnu78 Näytä viesti
mutta ihan alussahan lueteltiin, että pakeista sakotetaan enemmän porttaaleita, eli tasoitetaan eroja pisteillä. kyllä baxxterilla on ollut mielessä myös akselierot alusta asti.
Joo tuo portaalien ylimääräinen pakkivirhe oli ainoa ratkaisu minkä mä keksisin tasoittamaan, kaikki saa ehdottaa jos tulee muuta mieleen (huom. ilman että kisajärjestäjälle tulee merkittävästi lisähommaa verrattuna modifiedin sääntöihin)


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Onko käännöksessä virheitä vai mitä eroja ajattelet selvittää Vai tarkoitatko mahdollisesti sunniteltujen Harraste-Modin ja Euro-/suomitrialsääntöjen eroja?


Offroad trialsääntöinä käytetään Eurotrial komitean
vuosittain hyväksymiä Eurotrial sääntöjä, jotka on koottu suomeksi tähän sääntökirjaan.
Onhan noita tahallisia tai tahattomia eroavaisuuksia jokaisen luokan kohdalla ja turvakaarisäännöissä enemmän tai vähemmän.
Tässä Harraste-Modin tiimoilta kun on tullut näitä sääntöjä luettua useaan kertaan, niin on vaan osunut silmään noita eroja. PM & P luokissa ei paria lausetta lukuunottamatta ole puutteita eikä todellakaan mitään merkittävää. O, S & M poikkeaa vähän enemmän, eikä sinänsä ihme kun ei näitä luokkia ole moneen vuoteen ajettu eikä autoja tehty yhtä (?) enempää..
Viralliset säännöt on tosiaan eurotrial, mutta mun mielestä olisi kaikkien edun mukaista että ne olisi suoraan suomennettu ja eroavaisuudet (esim kaarisäännöissä) eritelty.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
euro4 ja euro5 luokka pakuissa toyota4x4 Tekniikka & Jutustelu 5 28.03.2012 16:06
Bussikyytiä Ahveniston Trialiin Tampereelta Racingrabbit Tapahtumat 1 15.10.2009 08:04
M: Voittaja auto trialiin Jare O/M/V Muut 0 01.03.2005 07:30
Mikä kilpailu luokka? bj75 Chit-Chat 6 16.02.2005 20:03


Sivu luotu: 09:59 (GMT +2).