![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tänään ilta meni doublerin kanssa puuhastellessa, tuli tuo siirtäjän akselin läpivienti purettua ja sen tiivistämistä ihmeteltyä. Kuvissa purettuna osa osalta: Alunperin tuossa akselin juuressa oli ulkopuolella joku stefan tyylinen mutta kumimaisen pehmeä tiivisterengas joka alko vuotaa öljyä heti ensiasennuksen jälkeen ![]() puuttui pala jo lähdöstä. Tuli sitten ensiasennuksessa muurattua öljyvuoto umpeen reilulla tiivisteliimalla ![]() Aikani tuota nyt ihmettelin ja sitten päätin että kokeillaan miten pitää öljyt sisällä jos tekasee ensin tiukan tiivisteen tuon lätkän alle ja laittaa o-renkaan tuon akselin juureen holkin alle ja liimat joka väliin. Kuvasta unohtui pois mutta lisäsin vielä o-renkaan ja holkin alle tiukkaan sovitetun teräsprikan ja koko komeus nippuun. Katotaan miten käyp kun öljyt saa sisälle. Samoten tuli jakis ja doubleri niputettua valmiiks huomista asennusta varten. Kardaanien liu'ut tuli myös tarkistettua ja nehän olikin kunnossa, prässillä vain lisää vassua liukuihin ja ristikoihin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Do diin, tänään on taas jotain pientä saanu aikaseks, jakis ja doubleri asennettu vaihteiston jatkoks ja öljyt sisällä,
jakiksen vipuja ja huohotinletkuja vähän paranneltu, vaihdelaatikon öljyt täydennetty, kardaanit asennettu takas, panssareita vähän rei'itetty ja asennettu paikoilleen, traction bar takas paikoillaan, jne. Eli periaatteessa tuo olis taas ajokunnossa. Nyt kun keventely on muotia niin tuli porattua muutama reikä noihin panssareihin: Ei vain, kevennyksellä ei hirveesti merkitystä, nyt vain pääsee kaikki sonta paremmin pois panssarien päältä ![]() Kyllä on teknisen näköistä auton alla kun on reikiä ![]() Enää listalla olis tankin tiivisteet, peräöljyjen vaihto (ehkä ![]() Loppuviikko meneekin metällä joten nuo pitänee askarrella ens viikon alussa pois kuleksimasta niin pääsee taas Jeepulan kimppuun ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No nyt on palattua jahdista takas ja kävästy jeepinkin kimpussa puuhastelemassa. Polttoainetankin
laippojen tiivisteet tuli käytettyä pois ja laitettua tämmmöstä permatexin tiivisteliimaa, väittäs kestävän öljyn, bensan, jne. Katotaan loppuuko kiisselin tihkuminen vai ei. Samoten tuli käytettyä kuskin puolelta takanapa osina eli vaihdettua takapyöränlaakeri ja huollettua jarrut pikasesti. Viime reissulla rupes häirittemään kun sisälle eteen jalkotilaan tulee aika reilusti ja nopeasti vettä ja kaikkea kuraan upotuksissa niin sainpahan nyt vihdoinkin laitettua ne tehtaan asentamat poistoreikien peltiläpyskät takas paikoilleen wurthin mustalla muuraten, pitäs ainakin vähentyä sisälle vuodot. Jotain muuta pientä huoltoa ja tarkistelua kuten napalukkojen mutterit tuli tarkistettua, jne, eli nyt olis jeepin kausihuolto taas tehty ja jälleen kaiken pitäs pelata ainakin vähän paremmin... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Do diin, Psory:n kuurankierrossa tuli tähänkin hieman 'huollettavaa'
![]() Eli kääntövarsi repi itsensä laakereineen päivineen irti kääntöpäästä... Onneks tämä tapahtui 5m päässä tiestä eikä keskellä ei mitään. Muutaman metrin tuolla joutui ajamaan pois tuosta pesualtaasta, katotaan mitkä kaikki otti osumaa... Näyttäisi pintapuolisen tarkistuksen jälkeen että vaihtoon menee kääntöpää, kääntöpään pallon tiiviste, akseliputken pään stefa ja kääntöpään laakerit. Jos noilla selviää niin ei paha. Lonkkarin tikku ja murros on vielä arvoitus ennen kuin ehtii rasvat putsaamaan mutta toivotaan, toivotaan... Jos sitä samalla vaihtas jarrupalatkin kun on satula irit jo valmiiks ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ihmeen pitkäänhän tuo kestikin
![]()
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuli pikasesti kääntöpää ja murros + tikku pesastua ja näyttäs että lonkkarit on ok, vain pientä kosmeettista vauriota
![]() Aika hyvin revenny kääntöpäästä olkatappi/kääntövarsi irti läskeineen. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuossa vasemmalla pultin kierteen kohdalla jo vanhempaa murtumaa (ruostetta), kuin olisi pultti kiilannut kuoren halki, mistä sitten revennyt?
(Vaakassa oleva pienempi pultti) http://forums.offipalsta.com/attachm...8&d=1432752087
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) Viimeksi muokannut ZeiZei : 27.05.2015 21:23 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |