Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.11.2014, 21:20
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Tänään ilta meni doublerin kanssa puuhastellessa, tuli tuo siirtäjän akselin läpivienti purettua ja sen tiivistämistä
ihmeteltyä. Kuvissa purettuna osa osalta:

Click image for larger version

Name:	WP_20141118_14_40_15_Pro.jpg
Views:	203
Size:	77,0 Kt
ID:	54596Click image for larger version

Name:	WP_20141118_15_10_03_Pro.jpg
Views:	216
Size:	68,3 Kt
ID:	54597Click image for larger version

Name:	WP_20141118_15_10_12_Pro.jpg
Views:	207
Size:	67,4 Kt
ID:	54598Click image for larger version

Name:	WP_20141118_15_10_20_Pro.jpg
Views:	214
Size:	227,6 Kt
ID:	54600

Alunperin tuossa akselin juuressa oli ulkopuolella joku stefan tyylinen mutta kumimaisen pehmeä tiivisterengas
joka alko vuotaa öljyä heti ensiasennuksen jälkeen Ei tullu siitä kuvaa otettua mutta jostain syystä siitä
puuttui pala jo lähdöstä. Tuli sitten ensiasennuksessa muurattua öljyvuoto umpeen reilulla tiivisteliimalla

Aikani tuota nyt ihmettelin ja sitten päätin että kokeillaan miten pitää öljyt sisällä jos tekasee ensin tiukan tiivisteen
tuon lätkän alle ja laittaa o-renkaan tuon akselin juureen holkin alle ja liimat joka väliin. Kuvasta unohtui pois mutta lisäsin
vielä o-renkaan ja holkin alle tiukkaan sovitetun teräsprikan ja koko komeus nippuun. Katotaan miten käyp kun öljyt saa sisälle.

Click image for larger version

Name:	WP_20141118_15_17_48_Pro.jpg
Views:	195
Size:	67,0 Kt
ID:	54599

Samoten tuli jakis ja doubleri niputettua valmiiks huomista asennusta varten.

Click image for larger version

Name:	WP_20141118_19_17_33_Pro.jpg
Views:	241
Size:	62,4 Kt
ID:	54601Click image for larger version

Name:	WP_20141118_19_17_45_Pro.jpg
Views:	236
Size:	64,1 Kt
ID:	54602Click image for larger version

Name:	WP_20141118_19_17_57_Pro.jpg
Views:	260
Size:	64,9 Kt
ID:	54603

Kardaanien liu'ut tuli myös tarkistettua ja nehän olikin kunnossa, prässillä vain lisää vassua liukuihin ja ristikoihin.

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2014, 21:30
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Do diin, tänään on taas jotain pientä saanu aikaseks, jakis ja doubleri asennettu vaihteiston jatkoks ja öljyt sisällä,
jakiksen vipuja ja huohotinletkuja vähän paranneltu, vaihdelaatikon öljyt täydennetty, kardaanit asennettu takas,
panssareita vähän rei'itetty ja asennettu paikoilleen, traction bar takas paikoillaan, jne.
Eli periaatteessa tuo olis taas ajokunnossa.

Nyt kun keventely on muotia niin tuli porattua muutama reikä noihin panssareihin:

Click image for larger version

Name:	WP_20141119_18_14_41_Pro.jpg
Views:	173
Size:	77,1 Kt
ID:	54645Click image for larger version

Name:	WP_20141119_20_51_52_Pro.jpg
Views:	179
Size:	91,6 Kt
ID:	54646

Ei vain, kevennyksellä ei hirveesti merkitystä, nyt vain pääsee kaikki sonta paremmin pois panssarien päältä
Kyllä on teknisen näköistä auton alla kun on reikiä

Click image for larger version

Name:	WP_20141119_20_56_19_Pro.jpg
Views:	192
Size:	68,0 Kt
ID:	54647

Enää listalla olis tankin tiivisteet, peräöljyjen vaihto (ehkä ) ja takapyöränlaakerin vaihto.
Loppuviikko meneekin metällä joten nuo pitänee askarrella ens viikon alussa pois kuleksimasta niin pääsee
taas Jeepulan kimppuun
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.11.2014, 16:24
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No nyt on palattua jahdista takas ja kävästy jeepinkin kimpussa puuhastelemassa. Polttoainetankin
laippojen tiivisteet tuli käytettyä pois ja laitettua tämmmöstä permatexin tiivisteliimaa, väittäs kestävän öljyn, bensan, jne.
Katotaan loppuuko kiisselin tihkuminen vai ei.

Click image for larger version

Name:	WP_20141126_10_43_42_Pro.jpg
Views:	169
Size:	51,6 Kt
ID:	54853Click image for larger version

Name:	WP_20141126_10_44_17_Pro.jpg
Views:	169
Size:	64,1 Kt
ID:	54854

Samoten tuli käytettyä kuskin puolelta takanapa osina eli vaihdettua takapyöränlaakeri ja huollettua jarrut
pikasesti.

Viime reissulla rupes häirittemään kun sisälle eteen jalkotilaan tulee aika reilusti ja nopeasti vettä ja
kaikkea kuraan upotuksissa niin sainpahan nyt vihdoinkin laitettua ne tehtaan asentamat poistoreikien
peltiläpyskät takas paikoilleen wurthin mustalla muuraten, pitäs ainakin vähentyä sisälle vuodot.

Jotain muuta pientä huoltoa ja tarkistelua kuten napalukkojen mutterit tuli tarkistettua, jne, eli nyt olis
jeepin kausihuolto taas tehty ja jälleen kaiken pitäs pelata ainakin vähän paremmin...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.05.2015, 08:36
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Do diin, Psory:n kuurankierrossa tuli tähänkin hieman 'huollettavaa'

Click image for larger version

Name:	IMG_1874.jpg
Views:	497
Size:	135,9 Kt
ID:	60515Click image for larger version

Name:	IMG_1875.jpg
Views:	470
Size:	162,2 Kt
ID:	60516Click image for larger version

Name:	IMG_1876.jpg
Views:	421
Size:	156,7 Kt
ID:	60517Click image for larger version

Name:	IMG_1877.jpg
Views:	427
Size:	128,7 Kt
ID:	60518

Eli kääntövarsi repi itsensä laakereineen päivineen irti kääntöpäästä... Onneks tämä tapahtui 5m päässä tiestä
eikä keskellä ei mitään. Muutaman metrin tuolla joutui ajamaan pois tuosta pesualtaasta, katotaan mitkä kaikki otti
osumaa...

Näyttäisi pintapuolisen tarkistuksen jälkeen että vaihtoon menee kääntöpää, kääntöpään pallon tiiviste, akseliputken pään stefa
ja kääntöpään laakerit. Jos noilla selviää niin ei paha. Lonkkarin tikku ja murros on vielä arvoitus ennen kuin ehtii rasvat
putsaamaan mutta toivotaan, toivotaan...

Jos sitä samalla vaihtas jarrupalatkin kun on satula irit jo valmiiks
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.05.2015, 23:05
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Ihmeen pitkäänhän tuo kestikin
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.05.2015, 20:44
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Tuli pikasesti kääntöpää ja murros + tikku pesastua ja näyttäs että lonkkarit on ok, vain pientä kosmeettista vauriota
Aika hyvin revenny kääntöpäästä olkatappi/kääntövarsi irti läskeineen.

Click image for larger version

Name:	WP_20150527_20_59_48_Pro.jpg
Views:	377
Size:	71,0 Kt
ID:	60617Click image for larger version

Name:	WP_20150527_20_59_52_Pro.jpg
Views:	400
Size:	70,7 Kt
ID:	60618Click image for larger version

Name:	WP_20150527_21_00_08_Pro.jpg
Views:	338
Size:	65,6 Kt
ID:	60619Click image for larger version

Name:	WP_20150527_21_00_14_Pro.jpg
Views:	311
Size:	51,3 Kt
ID:	60620Click image for larger version

Name:	WP_20150527_21_00_28_Pro.jpg
Views:	284
Size:	58,1 Kt
ID:	60621
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.05.2015, 21:19
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Onko tuossa vasemmalla pultin kierteen kohdalla jo vanhempaa murtumaa (ruostetta), kuin olisi pultti kiilannut kuoren halki, mistä sitten revennyt?
(Vaakassa oleva pienempi pultti)
http://forums.offipalsta.com/attachm...8&d=1432752087
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)

Viimeksi muokannut ZeiZei : 27.05.2015 21:23
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 07:34 (GMT +2).