Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.11.2014, 11:23
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Pari jeepin runkoa käyttäny zinkissä ja en todellaka halua reboundina runkoja takas eli palkit auki et pääsee hiekottaa kokonaan.

__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2014, 00:07
RockerDuck:n Avatar
RockerDuck RockerDuck ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.03.14
Sijainti: Iisalmi, the Olvi city
Viestit: 160
Perusasetus

Ettikää firma joka tekee UHP(ultra high presure) pesuja /puhdistuksia. Nuita pyöriviä suuttia on sellasia johon saa 1000bar painetta ja vettä tulee läpi n.120l/min... Samalla löytyy yleensä kohdat jotka tarttee hitsikonetta...
__________________
Something happens in 90 miles per hour...All the sounds and engine wibrations are gone... You become as one with the engine...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.12.2014, 11:04
Holst:n Avatar
Holst Holst ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 793
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RockerDuck Näytä viesti
Ettikää firma joka tekee UHP(ultra high presure) pesuja /puhdistuksia. Nuita pyöriviä suuttia on sellasia johon saa 1000bar painetta ja vettä tulee läpi n.120l/min... Samalla löytyy yleensä kohdat jotka tarttee hitsikonetta...
Tommonen pesu on ollut yhtenä vaihtoehtona mielessä, toinen mitä olen harkinnut on lipeässä liottaminen. Pitäisi tehdä kokeiluita pienemmillä osilla ettei tule tehtyä turhaa työtä.

Ruostevaurioita ei ole paikattavana ja siitä syystä en ole laikottamassa runkoa auki. Maalinpoiston pitäisi onnistua nykyisten aukkojen kautta.

Jos Lipeä puree niin suunnittelin tulpata reiät umpeen ja täyttävän aisat sillä. Kiertovesipumpulla tai vastaavalla virtausta ja erilliseen astiaan pumppaus missä myös tapahtuisi lämmitys... Mites tollanen voisi toimia??
__________________
-kari-
FS Motorsport ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.12.2014, 11:06
Holst:n Avatar
Holst Holst ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 793
Perusasetus

Kuinkakohan kuumaksi rungon vois lämmittää ennen kuin tulisi vaurioita? Jos polttaisi maalit? :-D
__________________
-kari-
FS Motorsport ry
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2014, 07:27
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Kai sä sen voit lämmittää ainakin yhtä kuumaksi mitä se tulevaisuudessakin tulee kokemaan. Sinkki allaskin meinaan lienee melko lämmin paikka ja uskoisin rungon sielläkin lämpeävän läpikotaisin.

e:Wikipedia kertoi sinkin sulamispisteen oleva 419,5C°
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?

Viimeksi muokannut 88 : 05.12.2014 07:31
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.12.2014, 08:59
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 389
Perusasetus

Paljon niitä runkoja tuli hiekkapuhallettua puhtaaksi aikoinaan, mutta ei sieltä sisältä niitä kokonaan puhtaaksi mahtunut puhaltamaan. En yhtään muista millä asiakkaat olivat sisäpuolet "viimeistelleet" ennen sinkki pataa. Paskasta runkoa sinkkaajat ei happoaltaaseen suostu dippaamaan, saatika sitten sinkkialtaaseen. Kyllä tollanen 500bar pyörivä suutin maalit irrottaa jos saa kuumalla vedellä pestyä. Mitä enemmän painetta, sen parempi. Vesi määrällä ei niinkään merkitystä. Lopputuloksen voi tarkistaa putkistokameralla.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.12.2014, 12:56
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Hiekkapuhalluksessa ainakin sellaisilla harrastajaluokan suutinkokoja hyödyntäen kun itse olen ainakin puhallellut vain 5 millin suuttimella, jolla pystyy vielä sähköllä tekemään paineilmat, homman toimiminen vaikkapa ulkoa päin runkoa puhaltaen perustuu siihen kun kunnollinen suojakypärä päässä näkee mitä tekee. Tuolla tulee toimeen jollain 1-2 kuution ilman tuotolla ja oleellista on kunnollinen näkyvyys.

Jos ilmaa tulis joku 20 kuutiota ja suutin olis saamarin iso, se saattas puhdistaa vaikka sojottelee vähän sinnepäin.

Näkeminen ja tarkka työ on ollut autoissa tarpeen siksi, että puhdistaa pintoja tarpeellisessa määrin. Jos vastaan tulee joku pehmeää mömmöä oleva kohta jossa mömmö lujasti kiinni, voi mömmöä joutua puhaltamaan paljon enemmän kuin ympäristöä.

Näistä näkökulmista käsin epäilen hiekkapuhalluksen toimivuutta silloin jos puhdistettavaa kohdetta ei näe kunnolla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Hj:n rungon jatkeet (vinssiä varten) PH75 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 09.01.2013 21:47
Korjauspeltien maaleista ja liitoksistakin... pee Tekniikka & Jutustelu 44 21.12.2011 20:09
Videotykin putsaus pk-seutu? Heering80 Chit-Chat 1 26.07.2011 14:49
Hapettuneiden alumiini vanteiden putsaus? tare Tekniikka & Jutustelu 25 10.11.2010 16:09
Kokemuksia näistä maaleista Tekniikka & Jutustelu 4 15.06.2006 08:49


Sivu luotu: 07:07 (GMT +2).