Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ipu33
Bj:n jakiksessa huonona puolena välitykset. Lt230 olis hitaammilla välityksillä kun bertan jakis joten olisi sinänsä hyvä vaihtoehto. 603 + automaattilodju tosiaan vois kiinnostaa mutta ei varmaan ole tollanen sähkölaatikko hyvä tähän tarkotukseen.
|
Siis tuo vanhan "Manne/taksi-mersun" automaatti on juurikin se "pommin kestäväksi" varusteltava ilman sähköä toimiva, ns. superturbo- laatikko, ja tuo jakis ei oikein sovellu offikäyttöön, kun siitä puuttuu se hidas neliveto; ja nuo sähköohjaukset hoitaa alunperin "tietokone", sama ohjaa myös takaperän lukkoa, joka sekin voidaan lukita "vetopäällä" -> siis esim. minulla on tuo jakiksen keskilukko johdotettu sisälle, siis kaksi johtoa, ja ne kytkemällä yhteen muuttuu "marsu" takavetoisesta jäykälle nelivedolle... vielä kun jaksais etsiä pari johtoa, niin saisi takaperän lukonkin 100% jumiin samalla.
Mutta asiaan; siis tuossa bj-40:ssä tila on tiukalla pituussuunnassa, ja tuo bj:n alkuperäinen jakis on huomattavan "lyhyt" varsinkin jos pitää olla kardaani käsijarru. alkuperäinen jakis on lyhyeltä puolen liian nopea monessa tilanteessa.
Ja tuossa nimimerkkini bj:ssä on nollasarjan kappale noista minun 2,85 hitaan puolen välityksistä (tehty muistaakseni taannoisella vuosituhannella), ja leimakunossa, siis 38x12,5-15 swamppereilla, ja 4.88 perävälityksillä ei koskaan ole sammunut tyhjäkäynniltä vedätyksessä, toki tyhjäkäynti kierrokset laskee...
tuosta lt230 jakiksesta ei mitään kokemusta...mutta esim. 10 cm lyhempi takakardaani on jo aika lyhyt korotettuun autoon..