![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Homma selvis ja halvalla vielä! Kävin eilen yheltä korjaamolta ostaan talvirenkaat, ja mainitsin asiasta, niin tuumas vaan että laitetaan mittari kiinni ja huudatetaan päästölaput pihalle. Sano vielä että ei maksa mitään jos ei saada läpi. Katti varmuudella lämpimäksi ja kierrosten laskiessa alas päin, laput pihalle oikeiden kiekkojen kohdalla ja avot LEIMA TULI ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Päästöt nyt kannattee muutenkin ottaa aina muualla kun konttorilla. Saa kerralla läpi ja on mahdollista myös säätää / yrittää useammasti samaan hintaan.
__________________
----------------------------------------- Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Taannoin yhden konttorin lähellä sijainneen korjaamoukkelin kanssa juttelin ja tämä kertoi että heille tulee ihan säännöllisesti testeistä pompanneita jonkun mallin bemareita testiin. Pakoputki oli jotenkin sen mallinen ettei testerin letku istu leimalla riittävän hyvin ja laite valittaa jäännöshapen määrästä. Olisi hauska tietää minkä verran pomput vähenisivät, jos jälkitarkastuksesta ei saisi veloittaa.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() hoh hoijaa.Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Volvo 850 Savuttaa ja haisee??
Jatketaas tätä kun sain tästä jo hyviä vinkkejä.
Eli, itselleni on kulkeutunut 850 Volvo jolla on ajettu karvan alle 500tkm joka on kulultaan hyvä vaan rupesi yhtääkkiä savuttamaan paksua vaaleen harmaata savua, kulkee hyvin vaan savuttaa ja haisee oudolta. On tehty juuri isohuolto kun kun peli tuli minulle. Katti vaihdettu. Vanhakin oli kuulemma ok. Netistä olen löytänyt samaa vaivaa kyselleitä vaan en ole oikein löytänyt kuinka on saatu kuntoon. Nyt kun olen lueskellut näitä keskusteluja ympäri nettiä olen päätynyt seuraavaan. -Ensin tutkin jotta onko kaikki liitokset kunnolla kiinni huollonjäljiltä. -Kaasuläpän asentotunnistinta tutkaillaan sitten ja hankitaan uusi jos siltä tuntuu. -"Liekkilukko" Mikäs se niinkuin käytännössä on ja mitä sen pitäisi tehdä. Poistetaan varmaan kun turha kuulemma on? -Koekäyttöä ja ajoa jotta näkee loppuuko savutus. -päästömittaukseen. -leimalle jos päästöt korjaantuivat. -happianturin kontaktivikaa voi kuulemma myös olla näissä? -venttiilinnostajan suojakumit? -männän öljyrenkaat? Oliskos mitään muita villejä tai asiantuntevia veikkauksia kuinka vaivan saisi korjattua? Kiitoksia t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 12.04.2015 10:07 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Onkos 10 vai 20 venttiilinen? Itellä oli just 200tkm ajettu -93, joka savutti ja kulutti öljyt, siinä määrin oli kova kulutus, lohkovika että joskus tulppakin kuoli öljyn määrään. Noissa alkupään 10v koneissa on sitä vikaa ollut.
- liekkilukko on sellainen pieni ampiaispesä, metallinen tietenkin, huohotimessa. Lähinnä ongelma se että tukkeentuun ja pakkasella jäätyy. Tulpat kun ottaa irit niin näkee onko palotilassa kuinpaljon ollut öljyä. Omassa sitä oli niin ettei kaikki edes palanut! Puristuspaineet oli kuitenkin ihan ok, koska runsas öljy piti puristukset. Ohivirtausmitaaus tjsp. pitäis paljastaa lojkon kuntoa. Ilmeisesti on siis vapari? T5 turbot saattaa alkaa myös kulutamaan öljyä ja savuttamaan, niissä toisaalta ei ole ollut (tiettävästi) lohkovikoja. EDIT: katsoppas onko siinä pissapojan säiliön vieressä ne vikakoodin luku systeemit painonapilla ja ledivalolla. google kertoo sitten enemmä "volvo 850 vikakoodin luku"
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#7
|
||||
|
||||
![]() Volvo 850 Savuttaa ja haisee??
Mistäs käypi ilmi venttileiden määrä? Vaan veikkaan jotta vähempi venttileitä.
Vapari joo on, Käyttööottopäivä 16.07.1993, 103 kW. Vikakkodeja täytyypi lueskella konepellin alta lisää, josko olis nyt tullu jokin tähän liittyvä? Täytyy varmaan kysellä sitten tuota ohivirtaus mittausta jos ei muu auta. Eihän nuo männänrenkaat ja venttiilivarren kumit hintavia oo, on vaan hivenen työlästä vaihtaa. Kiitoksia t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 12.04.2015 11:20 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Volvo 850 | Kaihalkid | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 13.09.2014 22:15 |
Myydään / Vaihdetaan Volvo 850 -95 | Taximan | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.01.2012 14:58 |
Hiluxin katsastus itse rakennetulla lavalla.kokemuksia? Hylätty tuli | S.K | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 22.05.2011 21:15 |
Ostetaan volvo 850 kirjoja | porro1 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.11.2010 21:55 |
M: Volvo 850 | Olkku | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 27.11.2007 21:59 |