Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.11.2014, 08:03
lazyjonez lazyjonez ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.11
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 49
Perusasetus

Homma selvis ja halvalla vielä! Kävin eilen yheltä korjaamolta ostaan talvirenkaat, ja mainitsin asiasta, niin tuumas vaan että laitetaan mittari kiinni ja huudatetaan päästölaput pihalle. Sano vielä että ei maksa mitään jos ei saada läpi. Katti varmuudella lämpimäksi ja kierrosten laskiessa alas päin, laput pihalle oikeiden kiekkojen kohdalla ja avot LEIMA TULI Katsuri ei rupea tämmösiin kikkailuihin, mutta nyt on hyvä paikka tiedossa. Mitään toimenpitäitäkään en ehtinyt tekemään ennen tätä. Tulen asioimaan myös jatkossa ks. putiikissa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.11.2014, 10:39
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Päästöt nyt kannattee muutenkin ottaa aina muualla kun konttorilla. Saa kerralla läpi ja on mahdollista myös säätää / yrittää useammasti samaan hintaan.
__________________
-----------------------------------------
Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.11.2014, 14:28
Clodz Clodz ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 25
Perusasetus

Taannoin yhden konttorin lähellä sijainneen korjaamoukkelin kanssa juttelin ja tämä kertoi että heille tulee ihan säännöllisesti testeistä pompanneita jonkun mallin bemareita testiin. Pakoputki oli jotenkin sen mallinen ettei testerin letku istu leimalla riittävän hyvin ja laite valittaa jäännöshapen määrästä. Olisi hauska tietää minkä verran pomput vähenisivät, jos jälkitarkastuksesta ei saisi veloittaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.11.2014, 23:13
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

hoh hoijaa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Clodz Näytä viesti
Taannoin yhden konttorin lähellä sijainneen korjaamoukkelin kanssa juttelin ja tämä kertoi että heille tulee ihan säännöllisesti testeistä pompanneita jonkun mallin bemareita testiin. Pakoputki oli jotenkin sen mallinen ettei testerin letku istu leimalla riittävän hyvin ja laite valittaa jäännöshapen määrästä. Olisi hauska tietää minkä verran pomput vähenisivät, jos jälkitarkastuksesta ei saisi veloittaa.
Ja mitähän siellä konttoreilla tapahtuis jos ne katsurit yleensä olis ammatti taitoisia,en missään nimessä yleistä mut valitettavan paljon siellä on täysiä tahvoja!!
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.04.2015, 09:43
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Question

Volvo 850 Savuttaa ja haisee??


Jatketaas tätä kun sain tästä jo hyviä vinkkejä.

Eli, itselleni on kulkeutunut 850 Volvo jolla on ajettu karvan alle 500tkm joka on kulultaan hyvä vaan rupesi yhtääkkiä savuttamaan paksua vaaleen harmaata savua, kulkee hyvin vaan savuttaa ja haisee oudolta.

On tehty juuri isohuolto kun kun peli tuli minulle. Katti vaihdettu. Vanhakin oli kuulemma ok.

Netistä olen löytänyt samaa vaivaa kyselleitä vaan en ole oikein löytänyt kuinka on saatu kuntoon.

Nyt kun olen lueskellut näitä keskusteluja ympäri nettiä olen päätynyt seuraavaan.

-Ensin tutkin jotta onko kaikki liitokset kunnolla kiinni huollonjäljiltä.
-Kaasuläpän asentotunnistinta tutkaillaan sitten ja hankitaan uusi jos siltä tuntuu.
-"Liekkilukko" Mikäs se niinkuin käytännössä on ja mitä sen pitäisi tehdä. Poistetaan varmaan kun turha kuulemma on?
-Koekäyttöä ja ajoa jotta näkee loppuuko savutus.
-päästömittaukseen.
-leimalle jos päästöt korjaantuivat.

-happianturin kontaktivikaa voi kuulemma myös olla näissä?
-venttiilinnostajan suojakumit?
-männän öljyrenkaat?

Oliskos mitään muita villejä tai asiantuntevia veikkauksia kuinka vaivan saisi korjattua?

Kiitoksia
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 12.04.2015 10:07
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.04.2015, 09:56
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Onkos 10 vai 20 venttiilinen? Itellä oli just 200tkm ajettu -93, joka savutti ja kulutti öljyt, siinä määrin oli kova kulutus, lohkovika että joskus tulppakin kuoli öljyn määrään. Noissa alkupään 10v koneissa on sitä vikaa ollut.
- liekkilukko on sellainen pieni ampiaispesä, metallinen tietenkin, huohotimessa. Lähinnä ongelma se että tukkeentuun ja pakkasella jäätyy.

Tulpat kun ottaa irit niin näkee onko palotilassa kuinpaljon ollut öljyä. Omassa sitä oli niin ettei kaikki edes palanut! Puristuspaineet oli kuitenkin ihan ok, koska runsas öljy piti puristukset. Ohivirtausmitaaus tjsp. pitäis paljastaa lojkon kuntoa.

Ilmeisesti on siis vapari? T5 turbot saattaa alkaa myös kulutamaan öljyä ja savuttamaan, niissä toisaalta ei ole ollut (tiettävästi) lohkovikoja.

EDIT: katsoppas onko siinä pissapojan säiliön vieressä ne vikakoodin luku systeemit painonapilla ja ledivalolla. google kertoo sitten enemmä "volvo 850 vikakoodin luku"
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.04.2015, 10:17
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Volvo 850 Savuttaa ja haisee??


Mistäs käypi ilmi venttileiden määrä? Vaan veikkaan jotta vähempi venttileitä.
Vapari joo on, Käyttööottopäivä 16.07.1993, 103 kW.
Vikakkodeja täytyypi lueskella konepellin alta lisää, josko olis nyt tullu jokin tähän liittyvä?

Täytyy varmaan kysellä sitten tuota ohivirtaus mittausta jos ei muu auta.

Eihän nuo männänrenkaat ja venttiilivarren kumit hintavia oo, on vaan hivenen työlästä vaihtaa.

Kiitoksia
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 12.04.2015 11:20
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Volvo 850 Kaihalkid O/M/V Ajoneuvot 0 13.09.2014 22:15
Myydään / Vaihdetaan Volvo 850 -95 Taximan O/M/V Ajoneuvot 0 03.01.2012 14:58
Hiluxin katsastus itse rakennetulla lavalla.kokemuksia? Hylätty tuli S.K Tekniikka & Jutustelu 19 22.05.2011 21:15
Ostetaan volvo 850 kirjoja porro1 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.11.2010 21:55
M: Volvo 850 Olkku O/M/V Ajoneuvot 0 27.11.2007 21:59


Sivu luotu: 22:13 (GMT +2).