![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
![]() ![]() Eli kuorma-autona se on huomattavasti halvempi, lisäksi kuorma-autossa ei ole käyttömaksua eikä useampi penkkirivi muuta maksua. Bensavehkeissä pakuina sitten on ![]() ![]() ![]()
Viimeksi muokannut Viipo : 10.11.2014 20:07 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mulla 3550kg kokonaispainoisessa vw lt kevyt kuorkissa alle 90e vuodessa verot. Varsin kohtuullinen.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nyt muuten kun tuota taulukkoa kattelin, niin mites tuossa ei oo merkattu alle 12t vehkeelle koukkuveroja? Vai meneekö alle 12t puolikkaanvetäjä samalla dieselverolla?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Näyttää menevän tuolla 2,2 sentillä. Tuommoinen löytyi, niin voi laskeskella.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero...voverolaskurit |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kysynpä nyt tässä samalla tuosta vetolaitelisästä. Monesti kuullut, että ei koske 50 mm kuulalla vedettäviä eli enintään 3500 kg kärryjä. Mistään virallisesta lähteestä en sitä tietoa ole kuitenkaan löytänyt. Trafin sivuillakin lukee vaan seuraavat määritelmät: "Jos kuorma-autoa käytetään perävaunun vetämiseen, pannaan maksuun osana käyttövoimaveroa vetolaiteosuus." ja "kaytetään varsinaisen- tai keskiakseliperävaunun vetoon". Onhan nuo O2 luokan kärrytkin keskiakseliperävaunuja.
Onko kellään tietoa, mistä löytyisi määritelmä, että ei koske sitä 50 mm kuulaa? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Miten vakuutukset ja katsastus?
Tuliko jossain vaiheessa/vuosimallissa vaatimus piirturin- vai nopeusrajoittimen olemassaolosta? ja pitääkö se tarkistuttaa vuosittain tms.
-> siis millä edellytyksellä nuo n.4-5 tonnin kuorma-autot on vapaita nopeudenrajoittimesta (ja piirturista) ja -VMT- kysyi jo tuosta o1- ja o2- kärryn vetämisisen mahdollisuuden vaikutusta veroon. Ja miten katsastus? mielikuva että hivenen kalliimpi? Ja vakuutukset yksityiskäytössä lienee siedettävät? onko kaskosta kokemusta/tietoa? (Hodarilla tuli huomattavan vähän kilometrejä vuosikatsastusten välillä, ja siis henkilöauto 3:lla penkkirivillä....) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
1.10.2001 alkaen nopeudenrajoitin pakollinen 3501-12000 kg autoissa jos täyttää raskaankaluston Euro III -päästötason. 1.1.2005-> sit lopuissakin ton painohaarukan autoissa. Nykyisin Kalifornian päästötason (CARB) täyttäviin jenkkeihin ei tartte asentaa jos käyttöönotettu ennen 1.1.2005. Nopeudenrajoitin pitää olla tarkastettuna joka vuosi max. 3 kk ennen katsastusta. Piirturi asia erikseen, tarttee olla jos sitä tarvii käyttää (mm. luvanvarainen ajo), mutta kaikissa yli 7500 kg autoissa pakollinen vaikka omia terveisiä ajelisi. Tarkastusta ei katsastuksessa syynätä, mut sehän on 2 vuotta kerrallaan voimassa ja pitää siis olla tarkastettuna.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
50 mm kuulalle ei merkitä varsinaisia kytkentätietoja, joten ei vaikuta veroihin. Vetopöytä tai vetokytkin vaikuttaa.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Voisi kyllä tuo Trafi nuo vähän selkeämmin kirjoittaa, että löytäisi tarvitsemansa tiedon itsekin... ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lisäpenkki kevytkuorma-autoon | Roadstar | Tekniikka & Jutustelu | 46 | 26.12.2019 23:14 |
Hinausapuvaunu ja kevytkuorma-autolla hinaaminen? | Viipo | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 08.11.2014 13:53 |
kevytkuorma auton rengaskoko | VOLIATTI | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 09.02.2014 22:20 |
Myydään / Vaihdetaan Myydään kevytkuorma-auto Peugeot Boxer 2.8hdi hinta 13500e | Räminä | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 17.09.2010 21:45 |
Verot | Valtzu | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 13.10.2004 20:36 |