Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.11.2014, 20:32
JuKu:n Avatar
JuKu JuKu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 366
Perusasetus

Ompa tullut vastaa yksi auto josta oli kampiakselin laakerit sökönä. Vikana dpf pöntön agressiivinen poltto jos ajetaan lyhyitä matkoja. Kustannukset aika kovat... Uusi moottori ja dpf plus ohjelmonti.

__________________
JuKu

Land Rover 110 Special Vehicles
RangeRover -72
Mitsubishi Pajero -90 -> Ajettu afrikkaan
http://teamdiesel2015.blogspot.fi/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.11.2014, 21:03
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Kävinpä pihalla ottamassa pari kuvaa, kun muistin joskus ihmetelleeni, miten puhdas voi dieselmoottorisen auton putki olla. Mielestäni tuosta ei ole voinut ihan kauhean sakeita savuja tulla? Kuitenkin reilu 180 tkm matkaan jo mahtunut aika monta niitä sakean savun kylvämisiä sinne pelloille...



Vertailuksi vielä alle 40 tkm ajetun toisen diesel autoni putkesta kuva. Tässä ei ole DPF:ää ja tästä näkyy mustaa savua



Todella tieteelinen vertailu, mutta ehkä kuitenkin idea selviää...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.11.2014, 21:21
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuKu Näytä viesti
Ompa tullut vastaa yksi auto josta oli kampiakselin laakerit sökönä. Vikana dpf pöntön agressiivinen poltto jos ajetaan lyhyitä matkoja. Kustannukset aika kovat... Uusi moottori ja dpf plus ohjelmonti.
Agressiivinen? Lyhyillä matkoilla ainakin se mahdollinen poltto keskeytyy usein jos huono tuuri käy. Jostain olen saanut päähäni että auto päättää itse koska se polttaa pöntön puhtaaksi, kestää noin vartin eikä normi-ihminen edes huomaa koko tapahtumaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.11.2014, 07:11
pee:n Avatar
pee pee on kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Normi ihmisistä tiedä paljoakaan, mutta kyllä sen näkee kulutusmittarista, haistaa nenälläkin milloin poltetaan ... Ainakin noissa Volvoissa ja MB ssä joissa mulla on pöntöt olleet

Näkyviä pölähdyksiä en oo omistani kyllä koskaan bonGannu
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.11.2014, 09:20
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Jep ja Audi ja Subaru...kyllä huomaa. Audin (+ klongswagen ja skeida) pöntön täyttyminen tulee yleensä n. 200tkm jälkeen...voi olla että näissä ihan viimeisissä generaatioissa kestää pidempäänkin.

Ympäristöasioita voi miettiä myös siten, että DPF:n toiminta vaatii siis enemmän polttoainetta kuin ilman sitä...eli joka tapauksessa DPF:n vuoksi jotain paskaa tulee enemmän kuin ilman sitä...samoin sen pöntön valmistus aiheuttaa päästöjä ja siinä käytetään kalliita/harvinaisia materiaaleja. Ja sitten se on yksi kuluva/huollettava osa lisää ja tietenkin kuluttaa moottoria enemmän toimiessaan (Audissa pitää grillata pakosarjan lämmöt...oliko se +800c että lämpö on sopiva polttotapahtumalle)...joissain tilanteissa ylimääräinen palamaton polttoaine kulkeutuu tosiaan öljyjen sekaan eli voitelukyky heikkenee...

Miten lie "kokonaisjärkevyys" tuossakin asiassa...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.11.2014, 19:26
pee:n Avatar
pee pee on kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tuohon kulutusasiaan liittyen, meillä vertailupohjaa Volvon D5 malleista, vanhempi II koppanen 163 hp malli 5 vaihteisena automaattina kulkee maantietä hiukka yli 6 litran keskikulutuksella ympäri vuoden ja uudempikoppanen samantehoinen D3 6 vaihteisena samassa ajossa vei yli litran enempi. Molemmat siis AWD mallisia XC versioita. Uudempi DPF pöntöllä, vanhempi ilman. Renkaat ja painot vertailukelpoisia, muuta eroa en keksinyt kuin mokoma komposti putkessa. Pöntöllisessä pysyi rst putken päät kirkkaina, vanhempaan en sormeani ilman kumia työntäis, vaikkei sekään mikään savukone ole.

Ihan sairasta, päästöt muka pienenee ja todellinen kulutus lisääntyy !!!!

Onneks oikeista autoista sen saa näppäiltyä pois
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Muutoskatsastus / DPF-poisto Tapero Chit-Chat 8 10.09.2013 13:55
Sytytysjohdoista mietiskelyä Revolver Tekniikka & Jutustelu 33 31.03.2007 09:53


Sivu luotu: 22:56 (GMT +2).