Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.11.2014, 22:51
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Oisko tarkempaa mallia tuosta centerforcesta. Näyttäisi olevan useampi vaihtoehto 240mm pakettia. Varmaan joutuu sovittaan uudelleen asetelman vauhtipyörään

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2014, 10:30
lepoantti lepoantti on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

mulla oli yhdessä hiluxissa aikanaan 224 vai mikä se on vakiokoko, joku tämmönen https://www.trail-gear.com/TG/Toyota...x#.VF3PPjSsXqU

hyvin toimi ja pitkin eikä ollut mitään ongelmia, vääntöä vähän yli 300nm ja tehiä n.150, tämä siis pääasiassa maastokäytössä 38,5 ja 39,5x18 boggereilla

toisessa ahtoluxissa oli sitten 236mm kytkin lipposlandiasta joku xtreme outbackin hokkuspokkushipo, hyvin toimi sekin. vaikea kuvitella että 2äl johdannaisen saa kuritettua sillä tavalla että kytkinpuoli alkaa pettämään näillä eväksillä.

nyt on susukissa volvon b23 ahtokone ja siitä saanee sen verran ulos jos ajatus karkaa että kytkinosastolle tarvitaan jäykempää evästä. pojan siviilivolvorojektiin tuli vaihdelaatikko-kytkin-vauhtipyörä paketti 228 koossa joku sachs sre sintterillä. sitä oli ajettu tovi +450 hv ja liki 500nm ja hyvältä näytti. näistä löytyy sellaisia aseltelmia että massalvvylläkin päästään yli 400nm ja sitten jos nakkaa sintterinäkkärin niin alkaa pito piistata.

http://static.race.fi/data/sachs/gui...ue-ratings.pdf

vielä tästä center forcesta, tarkennetaan vielä etä malli oli dual friction. janin räpsyyn tuli jossakin vaiheessa tällainen suurin toivein että nyt kytkinvaivat helpottaa, ja hevonkakit. jos pata antaa väännöt tarpeeksi alhaalta niin centerforce alkaa luistaa ennenkuin se asetelma alkaa toimia. siinäkin loppu kytkinmurheet kun tuli kengrulandista xtremen kaikkein jäykin yksilevyinen malli, silloin näitä ei täällä myynyt kukaan. tästä paketista kävin e-mail keskustelua jonkun xtremen kytkintohtorin kanssa, kun pistin käyttötarkoituksen ja koneen tiedot niin hän sanoi että tästä jäykempää yksilevyistä settiä ei ole saatavilla.... nyt on kohtuudella pitänyt, tosin ultimaattisessa upotuksessa tämänkin saa luistamaan jos oikein yrittää. ja janihan yritää....

ja aika monesti noista sintterilevyllisistä on avattu kytkintä ihan mielenkiinnosta muiden remonttien yhteydessä niin ei siellä vauhtipyörällä tai asetelmalla ole ollut mitään hätää, ja kyllä niillä vähän voi luistattaakkin tarvittaessa.

Viimeksi muokannut lepoantti : 09.11.2014 10:48
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2014, 23:57
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Näinpä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
mulla oli yhdessä hiluxissa aikanaan 224 vai mikä se on vakiokoko, joku tämmönen https://www.trail-gear.com/TG/Toyota...x#.VF3PPjSsXqU

hyvin toimi ja pitkin eikä ollut mitään ongelmia, vääntöä vähän yli 300nm ja tehiä n.150, tämä siis pääasiassa maastokäytössä 38,5 ja 39,5x18 boggereilla

toisessa ahtoluxissa oli sitten 236mm kytkin lipposlandiasta joku xtreme outbackin hokkuspokkushipo, hyvin toimi sekin. vaikea kuvitella että 2äl johdannaisen saa kuritettua sillä tavalla että kytkinpuoli alkaa pettämään näillä eväksillä.

nyt on susukissa volvon b23 ahtokone ja siitä saanee sen verran ulos jos ajatus karkaa että kytkinosastolle tarvitaan jäykempää evästä. pojan siviilivolvorojektiin tuli vaihdelaatikko-kytkin-vauhtipyörä paketti 228 koossa joku sachs sre sintterillä. sitä oli ajettu tovi +450 hv ja liki 500nm ja hyvältä näytti. näistä löytyy sellaisia aseltelmia että massalvvylläkin päästään yli 400nm ja sitten jos nakkaa sintterinäkkärin niin alkaa pito piistata.

http://static.race.fi/data/sachs/gui...ue-ratings.pdf

vielä tästä center forcesta. janin räpsyyn tuli jossakin vaiheessa tällainen suurin toivein että nyt kytkinvaivat helpottaa, ja hevonkakit. jos pata antaa väännöt tarpeeksi alhaalta niin centerforce alkaa luistaa ennenkuin se asetelma alkaa toimia. siinäkin loppu kytkinmurheet kun tuli kengrulandista xtremen kaikkein jäykin yksilevyinen malli, silloin näitä ei täällä myynyt kukaan. tästä paketista kävin e-mail keskustelua jonkun xtremen kytkintohtorin kanssa, kun pistin käyttötarkoituksen ja koneen tiedot niin hän sanoi että tästä jäykempää yksilevyistä settiä ei ole saatavilla.... nyt on kohtuudella pitänyt, tosin ultimaattisessa upotuksessa tämänkin saa luistamaan jos oikein yrittää. ja janihan yritää....

ja aika monesti noista sintterilevyllisistä on avattu kytkintä ihan mielenkiinnosta muiden remonttien yhteydessä niin ei siellä vauhtipyörällä tai asetelmalla ole ollut mitään hätää, ja kyllä niillä vähän voi luistattaakkin tarvittaessa.
Juu,pääsääntösesti sintteri on pitävempi ku massa ja jäykempi on parempi ku löysä. Vesi vanhin voitehista ja voitelee kytkintäkin luistoisasti,sintteri ei oo niin kranttu kuin massa. Ja sit extreme outback ja Centerforcella on molemmilla niit kytkimiä montaa mallia ja se halvin ei oo paras. Parasta tosiaan olla yhteydessä valmistajaan ennen valintaa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kytkintä HJ60 Ruottala. Tekniikka & Jutustelu 0 26.10.2014 12:39
Pajeroon kytkintä? opro Tekniikka & Jutustelu 4 13.03.2012 09:32
Gr Patrolliin Kytkintä tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 1 06.02.2011 20:10
mikä MoGin kytkintä kiukuttaa ? pee Tekniikka & Jutustelu 2 30.08.2010 19:54
Hiluksiin järeämpää kytkintä Tekniikka & Jutustelu 28 05.07.2007 20:48


Sivu luotu: 08:55 (GMT +2).