mulla oli yhdessä hiluxissa aikanaan 224 vai mikä se on vakiokoko, joku tämmönen
https://www.trail-gear.com/TG/Toyota...x#.VF3PPjSsXqU
hyvin toimi ja pitkin eikä ollut mitään ongelmia, vääntöä vähän yli 300nm ja tehiä n.150, tämä siis pääasiassa maastokäytössä 38,5 ja 39,5x18 boggereilla
toisessa ahtoluxissa oli sitten 236mm kytkin lipposlandiasta joku xtreme outbackin hokkuspokkushipo, hyvin toimi sekin. vaikea kuvitella että 2äl johdannaisen saa kuritettua sillä tavalla että kytkinpuoli alkaa pettämään näillä eväksillä.
nyt on susukissa volvon b23 ahtokone ja siitä saanee sen verran ulos jos ajatus karkaa että kytkinosastolle tarvitaan jäykempää evästä. pojan siviilivolvorojektiin tuli vaihdelaatikko-kytkin-vauhtipyörä paketti 228 koossa joku sachs sre sintterillä. sitä oli ajettu tovi +450 hv ja liki 500nm ja hyvältä näytti. näistä löytyy sellaisia aseltelmia että massalvvylläkin päästään yli 400nm ja sitten jos nakkaa sintterinäkkärin niin alkaa pito piistata.
http://static.race.fi/data/sachs/gui...ue-ratings.pdf
vielä tästä center forcesta, tarkennetaan vielä etä malli oli dual friction. janin räpsyyn tuli jossakin vaiheessa tällainen suurin toivein että nyt kytkinvaivat helpottaa, ja hevonkakit. jos pata antaa väännöt tarpeeksi alhaalta niin centerforce alkaa luistaa ennenkuin se asetelma alkaa toimia. siinäkin loppu kytkinmurheet kun tuli kengrulandista xtremen kaikkein jäykin yksilevyinen malli, silloin näitä ei täällä myynyt kukaan. tästä paketista kävin e-mail keskustelua jonkun xtremen kytkintohtorin kanssa, kun pistin käyttötarkoituksen ja koneen tiedot niin hän sanoi että tästä jäykempää yksilevyistä settiä ei ole saatavilla.... nyt on kohtuudella pitänyt, tosin ultimaattisessa upotuksessa tämänkin saa luistamaan jos oikein yrittää. ja janihan yritää....
ja aika monesti noista sintterilevyllisistä on avattu kytkintä ihan mielenkiinnosta muiden remonttien yhteydessä niin ei siellä vauhtipyörällä tai asetelmalla ole ollut mitään hätää, ja kyllä niillä vähän voi luistattaakkin tarvittaessa.