Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jämerämpää kytkintä Hiluxiin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=129364)

Killer-Wo 06.11.2014 13:37

Jämerämpää kytkintä Hiluxiin
 
Onko kukaan asentanut isompaa kytkintä ja vauhtipyörää Hiluxiin 2lt moottoriin. Tuossa on se vakio 236mm kytkin ja se ei pidä kun koneesta herkuteltu hiukan lisää löylyä. Ja netistä löytyy esim tuota Exedyn heavy duty pakettia ja sintteri levyä mutta minkäverran niistä saa tehoa irti. Ja eikös tuo valurauta vauhtipyörä tykkää hieman kyttyrää kun kupari levyllä sitä hierotaan?
Eli onko kukaan asentanut isompaa esim BJ:n 265mm kytkintä hiluun?? Tuo oli siis heitto mutta ideana että isompaa halkaisijaa haussa.

RIPAX 06.11.2014 23:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo (Viesti 1174803)
Onko kukaan asentanut isompaa kytkintä ja vauhtipyörää Hiluxiin 2lt moottoriin. Tuossa on se vakio 236mm kytkin ja se ei pidä kun koneesta herkuteltu hiukan lisää löylyä. Ja netistä löytyy esim tuota Exedyn heavy duty pakettia ja sintteri levyä mutta minkäverran niistä saa tehoa irti. Ja eikös tuo valurauta vauhtipyörä tykkää hieman kyttyrää kun kupari levyllä sitä hierotaan?
Eli onko kukaan asentanut isompaa esim BJ:n 265mm kytkintä hiluun?? Tuo oli siis heitto mutta ideana että isompaa halkaisijaa haussa.

Voi tulla ahdasta BJn paineasetelmalla mut jos sulla on 236mm vauhtipyörä ni ei se koosta oo kiinni. Itellä on 220mm vauhtis koneistettu 240mm levylle ja asetelmalle ja kytkinpakettina on Centerforcen dual friction,ja hyvin toimii.

gr patrol 06.11.2014 23:47

hommaa se exedyn hevy duty paketti ja vie se ja vauhtipyörä koneistamolle niin ne simmaa sen oikeaan tiukkuuteen niin varmasti pitää. mutta tulee vaan aikalailla on/off kytkin tuolla sintterillä. massa levy olis parempi.

Killer-Wo 07.11.2014 22:51

Oisko tarkempaa mallia tuosta centerforcesta. Näyttäisi olevan useampi vaihtoehto 240mm pakettia. Varmaan joutuu sovittaan uudelleen asetelman vauhtipyörään

lepoantti 08.11.2014 10:30

mulla oli yhdessä hiluxissa aikanaan 224 vai mikä se on vakiokoko, joku tämmönen https://www.trail-gear.com/TG/Toyota...x#.VF3PPjSsXqU

hyvin toimi ja pitkin eikä ollut mitään ongelmia, vääntöä vähän yli 300nm ja tehiä n.150, tämä siis pääasiassa maastokäytössä 38,5 ja 39,5x18 boggereilla

toisessa ahtoluxissa oli sitten 236mm kytkin lipposlandiasta joku xtreme outbackin hokkuspokkushipo, hyvin toimi sekin. vaikea kuvitella että 2äl johdannaisen saa kuritettua sillä tavalla että kytkinpuoli alkaa pettämään näillä eväksillä.

nyt on susukissa volvon b23 ahtokone ja siitä saanee sen verran ulos jos ajatus karkaa että kytkinosastolle tarvitaan jäykempää evästä. pojan siviilivolvorojektiin tuli vaihdelaatikko-kytkin-vauhtipyörä paketti 228 koossa joku sachs sre sintterillä. sitä oli ajettu tovi +450 hv ja liki 500nm ja hyvältä näytti. näistä löytyy sellaisia aseltelmia että massalvvylläkin päästään yli 400nm ja sitten jos nakkaa sintterinäkkärin niin alkaa pito piistata.

http://static.race.fi/data/sachs/gui...ue-ratings.pdf

vielä tästä center forcesta, tarkennetaan vielä etä malli oli dual friction. janin räpsyyn tuli jossakin vaiheessa tällainen suurin toivein että nyt kytkinvaivat helpottaa, ja hevonkakit. jos pata antaa väännöt tarpeeksi alhaalta niin centerforce alkaa luistaa ennenkuin se asetelma alkaa toimia. siinäkin loppu kytkinmurheet kun tuli kengrulandista xtremen kaikkein jäykin yksilevyinen malli, silloin näitä ei täällä myynyt kukaan. tästä paketista kävin e-mail keskustelua jonkun xtremen kytkintohtorin kanssa, kun pistin käyttötarkoituksen ja koneen tiedot niin hän sanoi että tästä jäykempää yksilevyistä settiä ei ole saatavilla.... nyt on kohtuudella pitänyt, tosin ultimaattisessa upotuksessa tämänkin saa luistamaan jos oikein yrittää. ja janihan yritää....

ja aika monesti noista sintterilevyllisistä on avattu kytkintä ihan mielenkiinnosta muiden remonttien yhteydessä niin ei siellä vauhtipyörällä tai asetelmalla ole ollut mitään hätää, ja kyllä niillä vähän voi luistattaakkin tarvittaessa.

RIPAX 08.11.2014 23:57

Näinpä.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti (Viesti 1175349)
mulla oli yhdessä hiluxissa aikanaan 224 vai mikä se on vakiokoko, joku tämmönen https://www.trail-gear.com/TG/Toyota...x#.VF3PPjSsXqU

hyvin toimi ja pitkin eikä ollut mitään ongelmia, vääntöä vähän yli 300nm ja tehiä n.150, tämä siis pääasiassa maastokäytössä 38,5 ja 39,5x18 boggereilla

toisessa ahtoluxissa oli sitten 236mm kytkin lipposlandiasta joku xtreme outbackin hokkuspokkushipo, hyvin toimi sekin. vaikea kuvitella että 2äl johdannaisen saa kuritettua sillä tavalla että kytkinpuoli alkaa pettämään näillä eväksillä.

nyt on susukissa volvon b23 ahtokone ja siitä saanee sen verran ulos jos ajatus karkaa että kytkinosastolle tarvitaan jäykempää evästä. pojan siviilivolvorojektiin tuli vaihdelaatikko-kytkin-vauhtipyörä paketti 228 koossa joku sachs sre sintterillä. sitä oli ajettu tovi +450 hv ja liki 500nm ja hyvältä näytti. näistä löytyy sellaisia aseltelmia että massalvvylläkin päästään yli 400nm ja sitten jos nakkaa sintterinäkkärin niin alkaa pito piistata.

http://static.race.fi/data/sachs/gui...ue-ratings.pdf

vielä tästä center forcesta. janin räpsyyn tuli jossakin vaiheessa tällainen suurin toivein että nyt kytkinvaivat helpottaa, ja hevonkakit. jos pata antaa väännöt tarpeeksi alhaalta niin centerforce alkaa luistaa ennenkuin se asetelma alkaa toimia. siinäkin loppu kytkinmurheet kun tuli kengrulandista xtremen kaikkein jäykin yksilevyinen malli, silloin näitä ei täällä myynyt kukaan. tästä paketista kävin e-mail keskustelua jonkun xtremen kytkintohtorin kanssa, kun pistin käyttötarkoituksen ja koneen tiedot niin hän sanoi että tästä jäykempää yksilevyistä settiä ei ole saatavilla.... nyt on kohtuudella pitänyt, tosin ultimaattisessa upotuksessa tämänkin saa luistamaan jos oikein yrittää. ja janihan yritää....

ja aika monesti noista sintterilevyllisistä on avattu kytkintä ihan mielenkiinnosta muiden remonttien yhteydessä niin ei siellä vauhtipyörällä tai asetelmalla ole ollut mitään hätää, ja kyllä niillä vähän voi luistattaakkin tarvittaessa.

Juu,pääsääntösesti sintteri on pitävempi ku massa ja jäykempi on parempi ku löysä. Vesi vanhin voitehista ja voitelee kytkintäkin luistoisasti,sintteri ei oo niin kranttu kuin massa. Ja sit extreme outback ja Centerforcella on molemmilla niit kytkimiä montaa mallia ja se halvin ei oo paras. Parasta tosiaan olla yhteydessä valmistajaan ennen valintaa.


Sivu luotu: 09:11 (GMT +2).