Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.11.2014, 18:54
hilukki:n Avatar
hilukki hilukki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: rautalampi
Viestit: 27
Perusasetus

Vielä lisäystä tähän asiaan.
Itse olen tätä koko juttua ehdottanut Traktor Pulling harrastajalle Herlevin Pekalle joka esitti asiaa eteen päin mutta erittäin hienoa näin jos tämä toteutuu.
Niinpä alussa tökkii jonkun verran kaikkien asioitten loksahtelu kohilleen
Säänöistä ole keskustellut alustavasti Kivimäen Vesan kanssa.
Ja paino raja ei vielä lukkoon lyöty voidaan nostaa tarvittaessa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.11.2014, 19:05
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Minun mielestä 3500kg olisi sopiva kokonaispaino joka erottelisi maasturit ja maastokuorma-autot kuten lainsäädäntö muutenkin. Jos löytyisi kuorma-autoja samaan kisaan niin näyttävyys senkun kasvaisi! Ja mitä tuohon liikennekelpoisuuteen tulee niin "pro" luokan osallistujille todistus liikenne tai maasto vakuutuksesta mukaan. Mitä oikeilta Pulling traktoreilta vaaditaan?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.11.2014, 19:35
hilukki:n Avatar
hilukki hilukki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: rautalampi
Viestit: 27
Perusasetus

Kyllä kyllä tämä on hieno juttu että tulee mielipiteitä ja vinkkejä kaikki erittäin tervetulleita.
Autot varmaankin jaettava kahteen teho luokkaan.
Näitä ja muita sääntöjä rakennettava porukalla että tästä tulisi mahdolliseman monelle harrastajalle mahdollisuus halutessaan ottaa osaa tähän lajiin.
Siellä tulee olemaan näitä 3600kg Jenkki lava autoja myös.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.11.2014, 20:04
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Tommosen kevyt-KA Dodgen, kuten tuo mun 2500-alustainen, omamassa on 2992kg. Noilla pystypiipullisilla viritetyillä Dodgeilla/Chevyillä/Fordeilla olis ainakin näyttäviä vetoja
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.11.2014, 20:21
vodkapatteri vodkapatteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.05.12
Sijainti: lapinlahti
Viestit: 254
Perusasetus

mulla rami vm.04 2500 painaa 3300 omapaino. sillä voisin tulla ja putkirunko autollakii tulisin mut renkaat 38" ja ei rek.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	offi proto1 034.JPG‎
Views:	438
Size:	82,7 Kt
ID:	54128   Click image for larger version

Name:	rotke 001.jpg‎
Views:	455
Size:	116,4 Kt
ID:	54129  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.11.2014, 20:45
hilukki:n Avatar
hilukki hilukki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: rautalampi
Viestit: 27
Perusasetus

Nooh elkää vielä heittäkö kirvestä kaivoon.
Jos tulee sellainen päätös että tämä luokka hyväksytään Pullingiin niin sitte pitää alkaa hieno säätö säännnöille.
Tämähän oli alkujaan niin kuin viesti ketjun alussa kirjoitin testaus/näytös luoenteinen juttu.
Mutta nyt tämä lähti etenemään nopeaan tahtiin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.11.2014, 21:30
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 355
Perusasetus

mä tuun ainaki vetämään jos härmäs vedetään
, mutta voin ehkä lähteä muuallekkin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.11.2014, 22:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis oliko tarkoitus vetää pilke silmäkulmassa?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Jos syy olisi vaikka vakuutus, niin nykyään saa kilvettömiin tai metsäpeleihinkin liikennevakuutuksen.

Ja selvennetään, harva offipeli painaa paljoa yli 2500kg tyhjänä. Alle 2900kg painon saa jo Moggejakin mahtumaan. Alle 3600 kg mahtuu mielestäni jo paljon 4wd kuorkkeja, mitähän nuo Cummins Dodget mahtaa painaa?

Mielestäni sopiva rengaskoko olisi jossain 39,5"(eli noin metri) kohdalla, mutta 36" rengaskokokin rajaa aika vähän autoja pois.

Edelleen vain mielipide, mutta näyttävimmät autot on yleensä isommalla renkaalla, isopyöräisiä vaan ei ole kovin paljoa.
Minun kokemuksella noilla renkailla, siis niiden korkeudella, ei ole juurikaan merkitystä, jos konetehot on katulailliset, toki poikkeus vahvistaa säännön. Miten muuten säännöt menee, saako vaihdetta vaihtaa suorituksen aikana?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Aika erikoinen yhtälö jos tarttee olla tieliikennelaillinen ja pulling-kykyinen, vakiomoottorilla/savuilla ei paljoo vaunua vedellä jos jenkkipikapit jätetään pois laskusta. Ja tuskinpa niitäkään moni tehdassäädöissä pitäis eli ei olis 100% laillisia nekään. Toisaalta Ramit ja Silveradot painaa yli ton 3600 kg jos kokonaismassasta puhutaan.

Mielenkiintoinen laji sinänsä.
Miksei katulaillisella ei voi vetää? Minä vedin omalla bj:llä, käytännössä vakio, renkaat oli kyllä isommat, mutta muutoskatsastetut, olikohan 35 vai 36". ja vakiotehoilla (viimmeisiin vetoihin pakkosyöttö päälle rautalangalla) tosiaan pito oli se ongelma avo-BJ:llä; jopa takavetoisena sitä oli aivan liikaa ensimmäisen metrin jälkeen.... (siis silloin vedettiin samalla vaihteella koko ajan)

Toki silloin vedettiin näytösluontoisesti/omaksi ja katsojien iloksi, ja hauskaa oli.
Uusi, silloin aika iso nelivetoinen valmetti? ei muistaakseni saanut hitaalla vaihteella (siis hitaasti) vedettyä vaunua yhtä pitkälle, kuin vakio range 31"? renkailla isolla kaasulla -> toki painon siirto taisi olla mitoitettu siten, että alkuvauhti oli tärkein. puntti kuitenkin näytti liikkuvan samassa tahdissa radan suhteen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.11.2014, 01:02
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

ittekin kiinnostas koittaa jos vaan auto on ens kesänä ajossa. eräs pulling-harrastaja koitti kerran dodge ramillaan 2500kg luokassa jollain at-pyörillä ja liki vakiolla koneellakin eikä 5000 fordit ja muut pärjänny. tosin että taisi rami olla vähäsen ylipainonen siihen kyseiseen luokkaan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.11.2014, 11:47
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Vähintäänkin pitää tulla paikan päälle pällistelemään
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tractor pulling 2014 wuntzikka Chit-Chat 17 10.07.2014 20:42
Ostettu Maasturi ! hoojii O/M/V Ajoneuvot 9 22.01.2013 12:42
Tractor Pulling 2011 t.haapala Tapahtumat 20 19.06.2011 14:16
Ostetaan maasturi Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 06.04.2010 20:42
offroad pulling Jörmelö Chit-Chat 5 09.07.2005 19:18


Sivu luotu: 15:27 (GMT +2).