Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Maasturi Pulling (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=129383)

hilukki 06.11.2014 22:43

Maasturi Pulling
 
Tervedys kaikille.
Asia olis sellainen että olisko kiinostusta lähtee kokeilee NS maasturi Pullingia tulevana kesänä.Kisa olis näytös luonteinen ainakin näin aluks ja vain yhdellä kisapaikalla tapahtuva.Autot pitäis olla tieliikenne kelpoisia max paino todennäköisesti max 2900kg.
Tätä juttua olen pienissä määrissä alustavasti suunnitellu.
8.11 on FTPA Päättäjäistilaisuus jossa olis tämä jutska alustavasti esillä.Elikkä tämä nyt tuli vähä äkkiä tämä tiedustelu täältä meikäläiseltä.
Joten jos kellä kiinostuta niin ottakaa yhteyttä tänne päin ei ole tietnkään sito osanotto ilmoitus. mutta jos saatas muutama auto ees nin käytäs kokeilee.
TV Raimo Jääskeläinen. 0400964782 Sähöpost bj45gamottu@suomi24.fi
HUOM tarttis tietää huomen iltaan menessä olisko lähtijöitä.

gr patrol 06.11.2014 22:48

terve. missäs tällänen näytös olis?

hilukki 06.11.2014 22:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja gr patrol (Viesti 1175008)
terve. missäs tällänen näytös olis?

Siitä voitas sitte sopia jokin kaikille keskeisin paikka.
Auton jousto vara kannataa minun mielestä rajoittaa ettei mee jouset pohjaan.Mutta sehän on helppo homma pitkät rajottimet rungon ja akselan väliin näin meinasin omaan autoon tehä.Kiinitys lavettiin tulee ketjulla.

gr patrol 06.11.2014 23:03

vedettäiskö millä painoilla? alahärmään voin tulla vetämään.

hilukki 06.11.2014 23:06

Kaiken pienimillä ja pienin lavetti.

gr patrol 06.11.2014 23:19

1 Liiteet
ok. vedin yhden metsäkoneen halliin pihalta joka painoi 26500kg. tuli se patrollin peräs kun sai sen vaan eka liikkeelle. tuossa joku kuva siitä:)

hilukki 07.11.2014 00:21

Niin näyttää liikkuvan.Amerikan maalla suosittua 4Wd vetokisat You Tubessa videoita esim Truck Pull-Morgan Utah 2013.
Onhan niissä tosin voimaa oikeissa kisa autoissa.
Mutta kulkee minkä kulkee 4-6 kutoskoneillakin.
Eikä siinä kovin kova paino tule taka akselille kun voihan vetoriimun ja veto vaunun säädöillä hollata painoo.
Noh katellaan tuleeko tästä sen suurempaa tai edes pienempää.

hilukki 07.11.2014 09:41

Jos jota kuta kiinostaa niin tähän iltaan menessä kiinostuneet ottakaa yhteyttä.
Voi sitä tällä palstallakin ilmotella ja muutenkin asiasata keskustella.
Vai liekkö ollu hullu koko tämä idea.:)

hilukki 07.11.2014 09:56

Sen verran vielä lisäystä iltaan KLO 21.00 mennessä tänään Perjantaina 7.11

Wille87 07.11.2014 15:53

https://www.youtube.com/watch?v=ENDv79MYXAM

Mahollisesti vois lähtee testimään :)

hilukki 07.11.2014 16:33

Tere ville hieno homma että kiinostusta on.Hessu kävi äsken meillä pyörähtämässä juteltiin tästä ideasta tuntu olevan kiinostonut myös.

hilukki 07.11.2014 17:05

Tässä väliaika tietoo tästä suunitelmasta.
Kivimäen Vesan kanssa olin puhelin yhteydessä ja tämä tulis alustavasti menee tällä tavalla.
Tästä tulis suoraan SM luokan Pulling sarja tulevana kesänä,säännöt tarkentuu myöhemmin.
Tulevana kesänä auton tehoista riippumatta vedettäis samassa luokassa.
Alustavat säännöt.
Auton oltava tieliikenne käytössä.
Vetokoukun korkeus määrätty tarkentuu myöhemmin.
Tappokatkaisia vetolavettiin kytkettävä pakollinen.
Rengas koko rajoitettu tarkentuu myöhemmin.
Siinä alustavaa tietoo.Autot luokittuu kahteen teho luokkaan näitä ja muita sääntöjä selviää myöhemmin.
Tarkemmat säännöt yms selkeytyy sitten myöhemmin kun ja jos huomenna 8.11 FTPA
hyväksyy tämän luokan mukaan.
MUTTA aika hyvältä vaikuttaa.Tiedottelen asiasta lisää kun tulee lisä tietoo.

BJ-40/76 07.11.2014 17:09

Me testailtiin tuota joskus -90 luvun alkupuolella.
Kokeilkaa ihmeessä, ihmeen äkkiä tuo vaunua alkaa painamaan. (minun pisin veto taisi tulla nimimerkin mukaisella bj:llä, kun veti takavedolla:o )

hilukki 07.11.2014 17:19

Joo se on vaunun säädöistä kiinni.Tässä on hiomista vielä ennen kuin tästä hyvä tulee.
En hokassu edellisessä viestissä kirjottaa että ilmoitelkaa kiinostuksesta tällä palstalla vaikka et olisi lähtemässä 100% mukaan.
Mutta toivottavasti jos ja kun tämä toteutuu niin olis kisa paikoilla alan harrastajia paikalla.
Pitäähän sitä yleleisöökin olla.HEH HEH

mäksä 07.11.2014 17:21

tuo auton oltava tieliikenne käytössä ratkasi áinaki sen etten osallistu.. :eek:

mettäsika 07.11.2014 17:48

vois kyllä kiinnostaa jos saa vaan tuon ikuisuusprojektin kasaan ja jos mukaan pääsee tommosella 3000+ painavalla dodgella :D

kivinen 07.11.2014 17:53

Olikos siihen joku syy, että auton pitää olla tieliikennekelpoinen?

Tuli vaan mieleen, että aika paljon noita kilvettömiä metsäpelejäkin löytyy. Niillä voisi aika surutta vetää kun ei tarvi miettiä millä ajaa kotia tai maanantaina töihin.

Painoraja 2900kg ei varmaan monen offilaitteen kohdalla toteudu, mahtuisi hyvällä tuurilla joku Unimokkikin kisaamaan?

hilukki 07.11.2014 18:26

Sori sori kaikille jäi sitten mulla pois uusin paino raja joka tulee dot näk olemaan 3600kg.
Tämä kun on niin alussa ja hätäinen asia mutta kyllä se tästä selkeytyy.
Siihen en osaa vielä kertoo tarkemmin miks pitää olla tie liikennekäytössä oleva auto mutta siihengin vastaus löytyy jos ei tänään niin huomenna.

Mase 07.11.2014 18:44

Kiinnostusta voisi hyvinkin olla kun aikataulu ja paikka tarkentuu. Voisikohan maastureilla olla vaikka kaksi luokkaa, ns. vakiot eli katsastetut ja pro enemmän muutetut = ei tie liikenne kelpoiset. Miten tuo tappokatkaisija käytännössä hoidetaan? Bensassa puolan+ kierretään lavetin kautta? mutta miten vanhemmat dieselit vaijeri sammutuksella?

kivinen 07.11.2014 18:45

Jos syy olisi vaikka vakuutus, niin nykyään saa kilvettömiin tai metsäpeleihinkin liikennevakuutuksen.

Ja selvennetään, harva offipeli painaa paljoa yli 2500kg tyhjänä. Alle 2900kg painon saa jo Moggejakin mahtumaan. Alle 3600 kg mahtuu mielestäni jo paljon 4wd kuorkkeja, mitähän nuo Cummins Dodget mahtaa painaa?

Mielestäni sopiva rengaskoko olisi jossain 39,5"(eli noin metri) kohdalla, mutta 36" rengaskokokin rajaa aika vähän autoja pois.

Edelleen vain mielipide, mutta näyttävimmät autot on yleensä isommalla renkaalla, isopyöräisiä vaan ei ole kovin paljoa.

hilukki 07.11.2014 18:54

Vielä lisäystä tähän asiaan.
Itse olen tätä koko juttua ehdottanut Traktor Pulling harrastajalle Herlevin Pekalle joka esitti asiaa eteen päin mutta erittäin hienoa näin jos tämä toteutuu.
Niinpä alussa tökkii jonkun verran kaikkien asioitten loksahtelu kohilleen
Säänöistä ole keskustellut alustavasti Kivimäen Vesan kanssa.
Ja paino raja ei vielä lukkoon lyöty voidaan nostaa tarvittaessa.

Mase 07.11.2014 19:05

Minun mielestä 3500kg olisi sopiva kokonaispaino joka erottelisi maasturit ja maastokuorma-autot kuten lainsäädäntö muutenkin. Jos löytyisi kuorma-autoja samaan kisaan niin näyttävyys senkun kasvaisi! Ja mitä tuohon liikennekelpoisuuteen tulee niin "pro" luokan osallistujille todistus liikenne tai maasto vakuutuksesta mukaan. Mitä oikeilta Pulling traktoreilta vaaditaan?

hilukki 07.11.2014 19:35

Kyllä kyllä tämä on hieno juttu että tulee mielipiteitä ja vinkkejä kaikki erittäin tervetulleita.
Autot varmaankin jaettava kahteen teho luokkaan.
Näitä ja muita sääntöjä rakennettava porukalla että tästä tulisi mahdolliseman monelle harrastajalle mahdollisuus halutessaan ottaa osaa tähän lajiin.
Siellä tulee olemaan näitä 3600kg Jenkki lava autoja myös.

-MaTTi- 07.11.2014 20:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hilukki (Viesti 1175195)
Siihen en osaa vielä kertoo tarkemmin miks pitää olla tie liikennekäytössä oleva auto mutta siihengin vastaus löytyy jos ei tänään niin huomenna.

Aika erikoinen yhtälö jos tarttee olla tieliikennelaillinen ja pulling-kykyinen, vakiomoottorilla/savuilla ei paljoo vaunua vedellä jos jenkkipikapit jätetään pois laskusta. Ja tuskinpa niitäkään moni tehdassäädöissä pitäis eli ei olis 100% laillisia nekään. Toisaalta Ramit ja Silveradot painaa yli ton 3600 kg jos kokonaismassasta puhutaan.

Mielenkiintoinen laji sinänsä. http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif

HeikkiH 07.11.2014 20:04

Tommosen kevyt-KA Dodgen, kuten tuo mun 2500-alustainen, omamassa on 2992kg. Noilla pystypiipullisilla viritetyillä Dodgeilla/Chevyillä/Fordeilla olis ainakin näyttäviä vetoja :D


Sivu luotu: 12:04 (GMT +2).