![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sori sori kaikille jäi sitten mulla pois uusin paino raja joka tulee dot näk olemaan 3600kg. Tämä kun on niin alussa ja hätäinen asia mutta kyllä se tästä selkeytyy. Siihen en osaa vielä kertoo tarkemmin miks pitää olla tie liikennekäytössä oleva auto mutta siihengin vastaus löytyy jos ei tänään niin huomenna.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kiinnostusta voisi hyvinkin olla kun aikataulu ja paikka tarkentuu. Voisikohan maastureilla olla vaikka kaksi luokkaa, ns. vakiot eli katsastetut ja pro enemmän muutetut = ei tie liikenne kelpoiset. Miten tuo tappokatkaisija käytännössä hoidetaan? Bensassa puolan+ kierretään lavetin kautta? mutta miten vanhemmat dieselit vaijeri sammutuksella?
Viimeksi muokannut Mase : 07.11.2014 18:51 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos syy olisi vaikka vakuutus, niin nykyään saa kilvettömiin tai metsäpeleihinkin liikennevakuutuksen.
Ja selvennetään, harva offipeli painaa paljoa yli 2500kg tyhjänä. Alle 2900kg painon saa jo Moggejakin mahtumaan. Alle 3600 kg mahtuu mielestäni jo paljon 4wd kuorkkeja, mitähän nuo Cummins Dodget mahtaa painaa? Mielestäni sopiva rengaskoko olisi jossain 39,5"(eli noin metri) kohdalla, mutta 36" rengaskokokin rajaa aika vähän autoja pois. Edelleen vain mielipide, mutta näyttävimmät autot on yleensä isommalla renkaalla, isopyöräisiä vaan ei ole kovin paljoa.
__________________
www.alanmiehet.com #1 Viimeksi muokannut kivinen : 07.11.2014 19:02 Perustelu: selvensin vielä painoa |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vielä lisäystä tähän asiaan.
Itse olen tätä koko juttua ehdottanut Traktor Pulling harrastajalle Herlevin Pekalle joka esitti asiaa eteen päin mutta erittäin hienoa näin jos tämä toteutuu. Niinpä alussa tökkii jonkun verran kaikkien asioitten loksahtelu kohilleen Säänöistä ole keskustellut alustavasti Kivimäen Vesan kanssa. Ja paino raja ei vielä lukkoon lyöty voidaan nostaa tarvittaessa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Minun mielestä 3500kg olisi sopiva kokonaispaino joka erottelisi maasturit ja maastokuorma-autot kuten lainsäädäntö muutenkin. Jos löytyisi kuorma-autoja samaan kisaan niin näyttävyys senkun kasvaisi! Ja mitä tuohon liikennekelpoisuuteen tulee niin "pro" luokan osallistujille todistus liikenne tai maasto vakuutuksesta mukaan. Mitä oikeilta Pulling traktoreilta vaaditaan?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä kyllä tämä on hieno juttu että tulee mielipiteitä ja vinkkejä kaikki erittäin tervetulleita.
Autot varmaankin jaettava kahteen teho luokkaan. Näitä ja muita sääntöjä rakennettava porukalla että tästä tulisi mahdolliseman monelle harrastajalle mahdollisuus halutessaan ottaa osaa tähän lajiin. Siellä tulee olemaan näitä 3600kg Jenkki lava autoja myös. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tommosen kevyt-KA Dodgen, kuten tuo mun 2500-alustainen, omamassa on 2992kg. Noilla pystypiipullisilla viritetyillä Dodgeilla/Chevyillä/Fordeilla olis ainakin näyttäviä vetoja
![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
mulla rami vm.04 2500 painaa 3300 omapaino. sillä voisin tulla ja putkirunko autollakii tulisin mut renkaat 38" ja ei rek.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Nooh elkää vielä heittäkö kirvestä kaivoon.
Jos tulee sellainen päätös että tämä luokka hyväksytään Pullingiin niin sitte pitää alkaa hieno säätö säännnöille. Tämähän oli alkujaan niin kuin viesti ketjun alussa kirjoitin testaus/näytös luoenteinen juttu. Mutta nyt tämä lähti etenemään nopeaan tahtiin. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
mä tuun ainaki vetämään jos härmäs vedetään
![]() , mutta voin ehkä lähteä muuallekkin. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Siis oliko tarkoitus vetää pilke silmäkulmassa?Lainaus:
Lainaus:
Toki silloin vedettiin näytösluontoisesti/omaksi ja katsojien iloksi, ja hauskaa oli. Uusi, silloin aika iso nelivetoinen valmetti? ei muistaakseni saanut hitaalla vaihteella (siis hitaasti) vedettyä vaunua yhtä pitkälle, kuin vakio range 31"? renkailla isolla kaasulla -> toki painon siirto taisi olla mitoitettu siten, että alkuvauhti oli tärkein. puntti kuitenkin näytti liikkuvan samassa tahdissa radan suhteen. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
ittekin kiinnostas koittaa jos vaan auto on ens kesänä ajossa. eräs pulling-harrastaja koitti kerran dodge ramillaan 2500kg luokassa jollain at-pyörillä ja liki vakiolla koneellakin eikä 5000 fordit ja muut pärjänny.
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mielenkiintoinen laji sinänsä. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tractor pulling 2014 | wuntzikka | Chit-Chat | 17 | 10.07.2014 20:42 |
Ostettu Maasturi ! | hoojii | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 22.01.2013 12:42 |
Tractor Pulling 2011 | t.haapala | Tapahtumat | 20 | 19.06.2011 14:16 |
Ostetaan maasturi | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 06.04.2010 20:42 |
offroad pulling | Jörmelö | Chit-Chat | 5 | 09.07.2005 19:18 |