![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kommentoituna/Suomennettuna
Lainaus:
Mutta yleensä nuo kontit kärsii siitä, että käsistään kätevä trukkikuski työntää eurolavan trukkipiikit kyljestä sisään; taikka joku nostaa piikeillä jotka on liian lyhyet, ei siis yllä läpi "tupeista" Ja kun noita kontteja "retuutetaan" tontilla, niin ne lattiapalkit puree kantoon/vääntyy helposti....
Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 03.11.2014 13:29 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
https://www.youtube.com/watch?v=DyGBdLqfClM
https://www.youtube.com/watch?v=zbeSidv6wCA eiköhän mehtäkone yhtä konttia kisko
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() Viimeksi muokannut smgt : 03.11.2014 13:06 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nettikone id 768728 on aika kallis yhen kontin siirtoon mut olis kätevä
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juu, siis tasaisella ja suht sileällä maalla tyhjä tai kevyt kontti liikkuu yllättävän kevyesti. Epätasaisella ei tietenkään - eikä toki kovin täytenä edes tasaisella. Kyllä noita monennäköisillä vekottimilla joskus töissä vähän tönitään kulmasta, mutta ne toki on aina tasaisella maalla, ja yleensä tosiaan niitä tyhjiä.
Painavaan konttiin tarttee jo sitten massaa, monestakin syystä. Ylipäätään paras tapa olisi aina nostorakseilla nostaa ylänurkista, tulee suora ja tasapainoinen nosto. Jos se ei ole mahdollista, ja/ tai matka ei ole pitkä, niin helpottaa jo oleellisesti jos saa etukulman maasta ylös, ja hanurin alle jotain suksen tapaista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
ei se 12m merikontti paljoo paina, mie nostin 9m eristetyn jalkalavakontin pääty kerrallaan pois lavetilta tällä->
kontin paino oli ollu uutena 30 vuotta sitten 3300kg ja jonkin verran on vettä imeny tossa ajassa itteensä. et ihan tollanen ~100hv rattori etukuormaajalla (ei ihan rimpula) ja taakse puntiks jotain, ketjut kii alanurkasta ja vetoja. sopivan mittasena kun ketjuja pitää niin saa kevenneltyä tarpeen vaatiessa. jos ei onnistu nii kuskin vaihto ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Kontin kiinnitys tarvikkeita | Heering80 | O/M/V Muut | 6 | 26.04.2014 18:19 |
Gaz66 maastossa?? | malu | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 17.02.2012 21:22 |
Q: kontin hinta ameriikasta | Ossi_p | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 06.02.2008 18:29 |
hummeri maastossa | Sami_V | Chit-Chat | 1 | 25.03.2005 19:08 |
maastossa tässäkin?? | Linkit | 0 | 22.01.2005 10:20 |