Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2014, 03:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kommentoituna/Suomennettuna


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Keskimäärin kontti kestää kulmalle painoa ~6-9 täyden lastikontin verran, eli ~180-270 tonnia. Ei noita laatikoita saa revittyä ihan äkkiä rikki perusvälineillä vaikka yrittää. ...ja kyllä, kestää vetää nurkasta aika raakasti. Sanotaanko näin, että normaalissa laivakäsittelyssä nuo lootat saa sellaista kyytiä että ei niin väliä. 25-35 nostoa tunnissa, ja jos "vähän" osuu kennon nurkkaaan niin ei niin haittaa... nostoelukka painaa ~12-18 tonnia, ja kraana siinä päällä ~1000-1500 tonnia.

edit: Niin ja millä liikkuu 40' kontti? Tyhjänä alanurkan karareiästä millä tahansa maastoautolla, täytenä riipppuuu... ei ihan joka autolla. Tod.näk. puolipainoinen laatikko menee HJ/HDJ/ vastaavilla Toyotalla, kun painavat niin paljon, ja yhtälailla varmasti täyskokoisilla Jenkki-pickupeilla.
Siis Jos ovet on kiinni, niin kestää roikottaa korvasta/nurkasta, ja vaikka olisi unohtunut joku tonni sisään...
Mutta yleensä nuo kontit kärsii siitä, että käsistään kätevä trukkikuski työntää eurolavan trukkipiikit kyljestä sisään; taikka joku nostaa piikeillä jotka on liian lyhyet, ei siis yllä läpi "tupeista"
Ja kun noita kontteja "retuutetaan" tontilla, niin ne lattiapalkit puree kantoon/vääntyy helposti....


Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 03.11.2014 13:29
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2014, 13:00
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

https://www.youtube.com/watch?v=DyGBdLqfClM

https://www.youtube.com/watch?v=zbeSidv6wCA

eiköhän mehtäkone yhtä konttia kisko
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!

Viimeksi muokannut smgt : 03.11.2014 13:06
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2014, 15:22
jokke-76 jokke-76 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.08
Sijainti: Tammisaari
Viestit: 254
Perusasetus

Nettikone id 768728 on aika kallis yhen kontin siirtoon mut olis kätevä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.11.2014, 15:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Juu, siis tasaisella ja suht sileällä maalla tyhjä tai kevyt kontti liikkuu yllättävän kevyesti. Epätasaisella ei tietenkään - eikä toki kovin täytenä edes tasaisella. Kyllä noita monennäköisillä vekottimilla joskus töissä vähän tönitään kulmasta, mutta ne toki on aina tasaisella maalla, ja yleensä tosiaan niitä tyhjiä.

Painavaan konttiin tarttee jo sitten massaa, monestakin syystä. Ylipäätään paras tapa olisi aina nostorakseilla nostaa ylänurkista, tulee suora ja tasapainoinen nosto. Jos se ei ole mahdollista, ja/ tai matka ei ole pitkä, niin helpottaa jo oleellisesti jos saa etukulman maasta ylös, ja hanurin alle jotain suksen tapaista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.11.2014, 18:56
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

ei se 12m merikontti paljoo paina, mie nostin 9m eristetyn jalkalavakontin pääty kerrallaan pois lavetilta tällä->


kontin paino oli ollu uutena 30 vuotta sitten 3300kg ja jonkin verran on vettä imeny tossa ajassa itteensä.


et ihan tollanen ~100hv rattori etukuormaajalla (ei ihan rimpula) ja taakse puntiks jotain, ketjut kii alanurkasta ja vetoja. sopivan mittasena kun ketjuja pitää niin saa kevenneltyä tarpeen vaatiessa.

jos ei onnistu nii kuskin vaihto 7tn tai isompi kaivinkone on kans ihan riittävä, jos pumpuissa on eloa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Kontin kiinnitys tarvikkeita Heering80 O/M/V Muut 6 26.04.2014 18:19
Gaz66 maastossa?? malu Tekniikka & Jutustelu 7 17.02.2012 21:22
Q: kontin hinta ameriikasta Ossi_p Tekniikka & Jutustelu 4 06.02.2008 18:29
hummeri maastossa Sami_V Chit-Chat 1 25.03.2005 19:08
maastossa tässäkin?? Linkit 0 22.01.2005 10:20


Sivu luotu: 04:53 (GMT +2).