|  |   | 
| 
 | |||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
 Lainaus: 
   
 
				__________________ Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Tuossa kanssa yksi. Lähinnä raidetankoa suojelemaan tehty. Ei vaikuta mudan jne. poistumiseen kyllä mitenkään. | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   etupanssari
			
			kyllä toi estää kaikkien keppien ja kantojen pääsyn moottoriin  ja jängässä toimii suksena   
				__________________ veli-matti | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Kyllähän tuo suoja moottorin alle on ihan ehdoton, jos meinaa metässä enemmänkin ajella. On se vaan niin pirun paljon huolettomampaa ajella, kun ei tarvia jokaista vastaan sojottavaa tikkua väistellä. On jokunen safari tullu käytyä ja nähtyä kuinka se hihna lentää paikoiltaan, vaikka vähän korkeampikin porttaalikikotin olisi   Jos tuon suojan tekee enemmänkin vaateriin, niin voihan siihen askarrella jonkinlaisen saranan, jot on sitten helppo ja nopea puhdistaa.. | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Ilman suojaa meni pari laturia ja suojan kanssa ei yhtään. Laturi on siis kylmästöinnin kompuran paikalla. Tietysti riippuu kuinka syvälle ajaa
		 | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Jos nyt puhutaan siitä turhanpäiväisestä kumilerpakkeesta siellä konehuoneen alaosassa, sillä ei kyllä tee yhtään mitään. Jos ajaa syvemmässä mönjässä niin se ei suojaa mudalta tai vedeltä mitään, mutta tosiaan aiheuttaa sen poistumisessa ongelmia. En itse huomannut mitään eroa kummassakaan XJ:ssä laturin keston tai moniurahihnan hihnapyörien laakerointien kanssa oli sitä kumilerpaketta tai ei. Molemmilla tavoilla hajosi latureita, ja aivan yhtä helposti   minulla oli laturi sekä orkkispaikassa alhaalla, että ylösnostettuna kompuran tilalle. Mitä tulee taas tuollaiseen etupään viistoon teräslevystä tehtyyn "sukseen", niin siitä on hyötyä paljonkin, kuten tuossa ylempänä onkin jo todettu   
				__________________ Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 03.11.2014 18:29 | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			O.K. Tuo selvensikin mitä tarkoitit. Jäin vähän ihmettelemään minä kin. Tuommonen aurauslevy systeemi siihen tulee, tosin nyt ensi versio ihan jostain omituisesta materiaalista jota mulla on sopiva kappale. Omituista siks, kun en tunnista mitä helvettiä se on, kun se on peltiä, mut ei ruostu, se on amuliinia, mut ei kuitenkaan... Ehkä se on jostain ufosta jäänyt... mutta kovin kestävää se tuskin on, paitsi että se on ehkäpäs jotenki sitkeetä? Eli taidan tekasta jonkinlaisen tellingin, johon pulttaan sen levyn kiinni, ja sen telineen sitten Jeeppiin, tosin ehkä erijärjestyksessä. Kunhan saan rahat kasaan ostaa vinssin, niin sitten jos tekis tukevanpaa ihan vinssipuskuriteline linjalla. Niin, ja tuo min auto ei ole offi, vaan sekakäyttöauto, jolla vaan pitää päästä sinne minne mieli tekee. Ja joskus se tekee vaikka hakemaan puuta metsästä. ja eniten miulla on aina ongelmia lumen kanssa, vaikka parit viimetalvet Jeeppi on aina talvet seissy, kun ajoaika on loppunut aina lokakuussa, ja sit ei oo jaksanut laitella leimalle, ennekuin keväällä. Tänä vuonna asiat on vissiin toisin, kun auto on nyt periaatteessa leimaa vailla, mut ei hei, uskalla tai muuten raatsi viedä arvuutettavaksi, ennenkuin joulukuun alussa.  Se hyvä tässä on, että kun ei ole (henkistä) kiirettä niin ehtii ja ennenkaikkea viitsii tehdä hommat huolella. Kun monesti on niin "kiire" et pitää vähä oikoa/luistella hommissa et saa äkkiä auton liikenteeseen   | 
|  | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | 
| Näkymä | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Ostetaan xj jeeppiin nastarenkaat | igor | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 06.01.2014 12:36 | 
| Ostettu Safariteline XJ Jeeppiin | mikaelt | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 15.08.2011 13:28 | 
| O:Pajeron etummainen pohjapanssari koneen alle | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 22.10.2007 14:53 | |
| Jeeppiin 33" renkaat alle? | Viipo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.11.2006 16:03 | 
| O: Rankun alle suojaa | AVRO | O/M/V Muut | 0 | 27.10.2003 23:42 |