Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 01.11.2014, 20:18
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Katos Nerd-O vakuutusehdoista

https://www.popvakuutus.fi/static/v8...uutusehdot.pdf

Kohtaa 6.3.2 sivulla 28
Dodih. Siellähän lukee hienosti että voin ottaa hillot ja korjaa itse auton. Pitääkin ottaa tarkastajan kanssa puheeksi että mitäs hittoa hän ei ole tutustunut ollenkaan vakuutusehtoihin. Miksi hän yrittää huijata Katselin myös että halvin Terracan missä on automaatti maksaa vajaa 8000e. Aivan kuten sanoin kaverille puhelimessa. Mun mielestä sillä ei ole vitunkaan väliä olenko ostanut auton tonnilla, kun sillä hinnalla en saa tuollaista tilalle. Vetosin myös siihen että kun ostin auton osittain viallisena ja nämä viat olen korjannut. Ehdoissa lukee vielä että korvataan käypä hinta. Käypä hinta on kait sama hinta kuin vastaavat automaatilla varustetut Terracanit. Automaatit on kalliimpia kuin manuaali versiot Terracaneissa ainakin.

Jos korjauskulut oli 6300€ niin pitää sanoa että sen verran hilloa käteen niin minä fixaan sen itse. Terracanin osille on vähän nihkeät jälkimarkkinat niin ei niistä osistakaan paljoa saa.

Vastaa lainaten
Vanha 01.11.2014, 20:53
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Dodih. Siellähän lukee hienosti että voin ottaa hillot ja korjaa itse auton. Pitääkin ottaa tarkastajan kanssa puheeksi että mitäs hittoa hän ei ole tutustunut ollenkaan vakuutusehtoihin. Miksi hän yrittää huijata Katselin myös että halvin Terracan missä on automaatti maksaa vajaa 8000e. Aivan kuten sanoin kaverille puhelimessa. Mun mielestä sillä ei ole vitunkaan väliä olenko ostanut auton tonnilla, kun sillä hinnalla en saa tuollaista tilalle. Vetosin myös siihen että kun ostin auton osittain viallisena ja nämä viat olen korjannut. Ehdoissa lukee vielä että korvataan käypä hinta. Käypä hinta on kait sama hinta kuin vastaavat automaatilla varustetut Terracanit. Automaatit on kalliimpia kuin manuaali versiot Terracaneissa ainakin.

Jos korjauskulut oli 6300€ niin pitää sanoa että sen verran hilloa käteen niin minä fixaan sen itse. Terracanin osille on vähän nihkeät jälkimarkkinat niin ei niistä osistakaan paljoa saa.

Mulle poppii anto kerta korvauksen kun mälläsin boran keulan. korjaus arvio oli 1900e ja ostin auton 1900e pari kk aiemmin.. kysyivät et lunastetaanko auto 1900e vai otatko kertakorvauksen
Sain 1900e ja vielä autokin jäi...
Vastaa lainaten
Vanha 02.11.2014, 06:57
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Perusasetus

eli tässäkin rankastaa ostajaa, jos halvalla on löytänyt ja viellä halvemmalla saanut, mitenhän sitten jos ostaa eurolla auton, onkohan korvauskin euron?? vai 0.75sent. aika hupi yhtiö
Vanha 02.11.2014, 09:56
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
eli tässäkin rankastaa ostajaa, jos halvalla on löytänyt ja viellä halvemmalla saanut, mitenhän sitten jos ostaa eurolla auton, onkohan korvauskin euron?? vai 0.75sent. aika hupi yhtiö
Ostohinnalla ei ole merkitystä korvauksiin, koittavat vaan vedättää. Jos vakuutusyhtiö kyselee auton ostohintaa niin älkää sanoko mitään.
Vanha 02.11.2014, 10:00
Nall3 Nall3 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 13.03.14
Sijainti: itä-uusimaa
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ostohinnalla ei ole merkitystä korvauksiin, koittavat vaan vedättää. Jos vakuutusyhtiö kyselee auton ostohintaa niin älkää sanoko mitään.
Samahan se olisi jos avk:lta ostat auton ja kunnostat sen alkuperäiseksi niin et saisi kun jonkun torson hinnan avk:n mukaan.
Vastaa lainaten
Vanha 07.11.2014, 01:27
DefeHKI DefeHKI ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 29.01.13
Sijainti: Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Kyllä kai sillä ostohinnalla on merkitystä korvauksiin, kun linkattujen POP-ehtojen sivulla 29, kohdassa lunastushinnasta (6.3.4.1.) sanotaan "Korvauksen yläraja on enintään ajoneuvon hankintahetken arvo." Eikö siinä silloin aika selkeästi sanota ettei lunastusarvo voi olla enempää kuin ostohinta?
Vanha 07.11.2014, 04:01
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Perusasetus

Hankintahetken arvo voi olla muutakin kuin ostohinta, alempi, sama tai ylempi ...
Vanha 07.11.2014, 08:04
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kummo Näytä viesti
Esson baarijuttuja? Ainakin itellä toimi ifin kanssa niin että lähetin sinne kuvat vahingosta ja rahat tuli viikon sisään tilille ja vasta sen jälkeen pajotin auton nippuun. Näin ainakin oli vuosi sitten.
Aika idioottimainen käytäntö jos näin on...
Noin ainakin kävi broidilla sen Nissan 200SX:n kanssa. Sen piti itse ensin kunnostaa auto omilla rahoilla ja vasta sen jälkeen kun oli näyttänyt vakuutusyhtiölle korjaukset niin sai hillot. Eli ei ole esson baari juttuja. Tiedä sitten onko noissa joku eri käytäntö, mut mun mielestä tuo on ainakin ihan perse käytäntö.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja DefeHKI Näytä viesti
Kyllä kai sillä ostohinnalla on merkitystä korvauksiin, kun linkattujen POP-ehtojen sivulla 29, kohdassa lunastushinnasta (6.3.4.1.) sanotaan "Korvauksen yläraja on enintään ajoneuvon hankintahetken arvo." Eikö siinä silloin aika selkeästi sanota ettei lunastusarvo voi olla enempää kuin ostohinta?
Mutta jos ostat auton keväällä vaikka hintaan 1500e. Ilmoituksessa lukee että vaihdelaatikko viallinen ja tämän takia se on muita pelejä 7000e halvempi. No sinä tiedät että saat fixattua auton 500€:lla kun teet kaiken itse niin onko auton hinta korjauksen jälkeen 1500€ vai onko se saman hintainen kuin muut korjatut pelit eli yli 7000€? Kyllä mä lähden siitä että hinta on samaa tasoa muiden kanssa ja sillä osto hinnalla ei ole mitään merkitystä. Markkinahinta ei ole sama kuin ostohinta. Lunastusehdoissa lukee että autosta maksetaan markkinahinta. Itse ostin tuon oman Hyndaikkelin viallisena. Sen takia sain sen halvalla. Mutta kun nuo kaikki viat on jo korjattu, joten ei se ole enää viallisen auton hintainen.
Vastaa lainaten
Vanha 07.11.2014, 11:39
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Noin ainakin kävi broidilla sen Nissan 200SX:n kanssa. Sen piti itse ensin kunnostaa auto omilla rahoilla ja vasta sen jälkeen kun oli näyttänyt vakuutusyhtiölle korjaukset niin sai hillot. Eli ei ole esson baari juttuja. Tiedä sitten onko noissa joku eri käytäntö, mut mun mielestä tuo on ainakin ihan perse käytäntö.
Kuka oli auton omistaja? Rahoitusyhtiö?
Vastaa lainaten
Vanha 07.11.2014, 09:26
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja DefeHKI Näytä viesti
mutta eihän tämä voi pitää paikkansa? eli jos olet autos saanu vaikka perintönä josta et ole mitään maksanut ja auto sattuu olemaan esimerkiksi vaikka vuoden 77 esortti jonka pappa on ostanut uutena tuolloin vuonna 77 ja olet toinen omistaja, tällöinhän sun ei kuulu saada korvausta ollenkaan. tai sama asia kun ostat auton ja sama auto on ollut myynnissä kuukauden aikana yhdeksällä erihinnalla niin katsotaanko silloin se viimeinen hintalappu vai se halvin viallisen auton hintalappu? popista kyllä sanovat että ostohinnalla ei ole mitään merkitystä tuon lunastuksen kanssa juuri noiden edellä mainittujen seikkojen takia. vaan laskevat keskiarvon netistiä tai tässä tapauksessa pop laskee halvimman hinnan eli jos sulla on hyvä hojo jonka lappu on 7000€ niin toden näköisesti saat siitä romuraudan hinnan popin mukaan. eikä paljon vaikuta vanteet tai muutakaan tingeltangelit. tästä paskapuljusta on sen verta huonohko maku jäänyt suuhun että siirsin jokaisen vakuutuksen ifiin.
Vanha 07.11.2014, 10:01
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
popista kyllä sanovat että ostohinnalla ei ole mitään merkitystä tuon lunastuksen kanssa juuri noiden edellä mainittujen seikkojen takia. vaan laskevat keskiarvon netistiä
Tuo ei ainakaan omalla kohdalla alkuun pitänyt paikkaansa vaan vetosivat tosiaan ostohintaan, minkä repivät nettiauton historiasta. Ja sekin hinta oli perseellään. Sitä en tiedä miksi. Onko sillä sitten saatu tuotua autoa suomeen halvemmalla verolla? Vedottu että tuo autoliike myynyt tuohon hintaan auton vaikka muuten niistä pyydetään 8000e.
Vastaa lainaten
Vanha 02.11.2014, 16:27
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Perusasetus

Lainaus:
Dodih. Siellähän lukee hienosti että voin ottaa hillot ja korjaa itse auton.
Se kertakorvaus on vaan yleensä paljon pienempi kuin se summa minkä korjaus liikkeessä maksaa. Jos löydät edullisesti jostain osat ja maalarin, niin voi jäädä jotain vaivanpalkkaakin käteen, mutta ainakin ite laskin omassa tapauksessani, ettei siitä jää montaa satasta käteen, joten korjautin sitten liikkeessä. Se ero tuossa oli sitten vielä, että liikkeen kautta sain uudet osat ja ite ois pitäny laittaa vanhaa osaa, että ois saanu kertakorvauksella rakennettua.
Vastaa lainaten
Vanha 02.11.2014, 17:04
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Perusasetus

toivottavasti ette törmäile noilla vajaasti pop- vakuutetuilla autoilla mihinkään tai keneenkään, tässä olen seurannu tuota naapurin työmaata, hän syyttömänä joutunut pop-vakuutetun autoilija uhriksi.

pop-vakuutus ei korvaa väliaikaisia peseytymistiloja sinä aikana kuin tuo tuulennopea rakennusporukka tekee uutta talousrakennusen puolikasta sille sen jälkeen kun , vajaavakuutettu pop-vakuutusyhtiön vakuuttama auto tormäsi rakennukseen.

tähän mennessä:
-tapahtumasta siihen että korvaus työmaa alkoi kesti 6 viikkoa.
-ei tilapäisiä peseytymistiloja vakuutusyhtiö laskuun
-huono yhteyden pito vain sähkö postilla jollaista tuolla eläkelläisellä ei ole.
-puheluihin ei vasta
-soittopyyntöihin ei vastata

eli kalliiksi tulee, myös yhtiö laskuttaa tästä remontista jonkin verran tätä uhria.

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 02.11.2014 17:15
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Harrasteajoneuvo vakuutus ZAU Chit-Chat 2 27.10.2013 11:13
moottoripyörän vakuutus kami Chit-Chat 25 14.02.2012 12:36
Korvaako vakuutus jappe Tekniikka & Jutustelu 22 07.11.2009 08:00
Vakuutus maksuista Tekniikka & Jutustelu 4 08.02.2006 21:51
Lumi on pop MäIte Rakas Päiväkirja 0 22.11.2002 19:27