Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.10.2014, 14:35
ZwA ZwA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.09.07
Sijainti: Pietarsaari, Pohjanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Voi olla kuusikolon tai torxin alle se jousi ja kuula joka pidä vaihde päällä. Jos kuula vaikka on epätasainen kulunut tai jotain paska on mennyt siinä kohalle missä se kuula pitäis istua.



http://i227.photobucket.com/albums/d...l/DSCN7496.jpg


https://www.marlincrawler.com/docs/4...stallation.htm

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.10.2014, 15:09
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZwA Näytä viesti
Voi olla kuusikolon tai torxin alle se jousi ja kuula joka pidä vaihde päällä. Jos kuula vaikka on epätasainen kulunut tai jotain paska on mennyt siinä kohalle missä se kuula pitäis istua.



http://i227.photobucket.com/albums/d...l/DSCN7496.jpg


https://www.marlincrawler.com/docs/4...stallation.htm
Kiitokset, täytyy katsoa tuo. Mulla taitaa olla eri jakis, mutta muistan, että noita kuulia ja jousia tuossakin oli jossain.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.05.2015, 19:44
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Eli ei kauaa menny, että sain etsittyä kuulan ja katsottua alle eli kuula liikkuu ja toimii moitteetta ja on muutenkin ehjä. Katsoin kuulan toimintaa reiästä samalla kun, emäntä veteli jakiksen valinta vipua. Ei ollut tuo jakolaatikko mikä aiemmissa linkkien kuvissa. Vaihteisto on R150 tai 151.

Olisiko kellään räjäytyskuvaa tuosta LJ:n jakolaatikosta? Voisi katsoa, että mikä siellä voisi olla persiillään...

Elektroninen nopea nelikko ja ratasvetoinen jakis kyseessä. Auton vuosimalli -86.

Kiitos.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.05.2015, 17:53
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Menee hieman yksinpuheluksi, mutta vika löytyi. Nelivedon tunnistinanturi estää siirtämisen lyhyelle puolelle. (Anturi, jonka päässä tappi, joka joustaa ja jonka olisi ilmeisesti joustettava sisään, kun neliveto kytketään vivusta.)

Lyhyt menee päälle, kun anturin ruuvaa auki. Ruuvatessa anturia takaisin kiinni, oli kaveri vetelemässä keppiä edestakas. Huomattiin, että kepin liike jäykistyi, kun anturia kiristettiin ja lopulta ei saanut enää lyhyttä päälle ollenkaan...

Kellään muulla vastaavia kokemuksia? Ja ratkaisuja?

Onko haittaa, jos anturin tilalle laittaa vain tulpan? Onko kyseinen anturi ainoastaan merkkivalolle?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.05.2015, 23:15
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Täytyykin tutkia itsellä menee päälle mutta meinaa tiputtaa pois päältä vähän väliä hidasta puolta meinaa jos ei kädellä hetken aikaa pidä niin pysyy mut pieni tössäys niin putoo päältä pois. varmaan sama asia reistailee mulla siis
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.06.2015, 09:38
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Marso onko siinä anturin alla kupari rikka tiivisteenä? Jos se on kiristetty niin kasaan että anturista loppuu liike rata? Pistä vaan uus kupari rikka alle ja matka jatkuu??

Jessen ongelma kuulostaa sille että se kytkentä holkki ei mene nyt perille asti tai sit rattaan kytkentä "hampaat" on kulunu niin paljon ettei vaan pysy enää päällä. Tarkista kepin liike radat ja jos se on ok niin sit purkaisin minä jakiksen. Ei ole mitään raketti teknologiaa eikä vaadi cän väylää ja 4 vuoden it guru koulutusta Taitaa riittää kun ottaa sen taka kuoren irti jakiksesta niin näkee sen siirtäjän haarukan kunnon jne.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.06.2015, 21:54
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
Marso onko siinä anturin alla kupari rikka tiivisteenä? Jos se on kiristetty niin kasaan että anturista loppuu liike rata? Pistä vaan uus kupari rikka alle ja matka jatkuu??
Kupariprikkaa en ole siinä koskaan nähnyt, mutta sain toimimaan laittamalla anturin alle n. 6mm verran tiivisteprikkoja . Ei vastannut ongelmaan, että miksi näin on, mutta nyt toimii hidas 4-veto ja olen onnellinen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Discovery keskilukko ei mene päälle Discovery Tekniikka & Jutustelu 8 28.11.2012 07:11
BJ takaveto ei mene päälle _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 3 24.06.2011 13:08
HJ61 tasauspyörästön lukot ei mene päälle JR78 Tekniikka & Jutustelu 5 14.12.2009 13:46
Ykkösvaihde ei mene päälle Firebird Vuosimallit 1984-1996 3 21.05.2004 11:57
Mersun tasauspyörästön lukot ei mene päälle?? vputila Tekniikka & Jutustelu 0 09.06.2003 07:54


Sivu luotu: 00:53 (GMT +2).