Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   LJ70 hidas neliveto (L4) ei mene päälle (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=128965)

Marso 25.10.2014 13:31

LJ70 hidas neliveto (L4) ei mene päälle
 
LJ70 -86

Eli ongelma alkoi laatikkorempan jälkeen (vaihdelaatikko vaihdettu, vanha jakis). Ennen neliveto kytkeytyi normaalisti, nopea puoli napista ja hidas kepistä. Nyt nopea toimii, mutta hidas ei :(

Hitaan keppi ei suostu menemään aivan taaimmaiseen asentoon, siten että L4 kytkeytyisi. Olen irrottanut kepin siitä jakolaatikon valitsin vivusta, tämä vipu liikkuu helposti H2:n ja N:n välillä, mutta sekään ei suostu menemään L4 asentoon. Ei korotettu koria, joten luulisi kepin pituuden riittävän (Arveltu jossain muussa tapauksessa täällä foorumilla).

Onko siellä laatikossa sisällä jokin saattanut mennä väärään asentoon asennuksen tai purun yhteydessä, onko kellään muulla käynyt vastavaa? Purin ja kokosin laatikon huolto-ohjeen mukaisesti.

Ihmetyttää vain, että nopea neliveto toimii normaalisti, luulisi, että jos siellä laatikossa jotain on väärässä asennossa niin porsisi jo kun H4:sta käyttää.

T: Ei kiinnostaisi laatikkoa taas purkaa vaan ajella. Kiitos!

ZwA 25.10.2014 14:35

Voi olla kuusikolon tai torxin alle se jousi ja kuula joka pidä vaihde päällä. Jos kuula vaikka on epätasainen kulunut tai jotain paska on mennyt siinä kohalle missä se kuula pitäis istua.



http://i227.photobucket.com/albums/d...l/DSCN7496.jpg


https://www.marlincrawler.com/docs/4...stallation.htm

Marso 25.10.2014 15:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ZwA (Viesti 1171456)
Voi olla kuusikolon tai torxin alle se jousi ja kuula joka pidä vaihde päällä. Jos kuula vaikka on epätasainen kulunut tai jotain paska on mennyt siinä kohalle missä se kuula pitäis istua.



http://i227.photobucket.com/albums/d...l/DSCN7496.jpg


https://www.marlincrawler.com/docs/4...stallation.htm

Kiitokset, täytyy katsoa tuo. Mulla taitaa olla eri jakis, mutta muistan, että noita kuulia ja jousia tuossakin oli jossain. :)

Marso 07.05.2015 19:44

Eli ei kauaa menny, että sain etsittyä kuulan ja katsottua alle :) eli kuula liikkuu ja toimii moitteetta ja on muutenkin ehjä. Katsoin kuulan toimintaa reiästä samalla kun, emäntä veteli jakiksen valinta vipua. Ei ollut tuo jakolaatikko mikä aiemmissa linkkien kuvissa. Vaihteisto on R150 tai 151.

Olisiko kellään räjäytyskuvaa tuosta LJ:n jakolaatikosta? Voisi katsoa, että mikä siellä voisi olla persiillään...

Elektroninen nopea nelikko ja ratasvetoinen jakis kyseessä. Auton vuosimalli -86.

Kiitos.

Marso 08.05.2015 17:53

Menee hieman yksinpuheluksi, mutta vika löytyi. Nelivedon tunnistinanturi estää siirtämisen lyhyelle puolelle. (Anturi, jonka päässä tappi, joka joustaa ja jonka olisi ilmeisesti joustettava sisään, kun neliveto kytketään vivusta.)

Lyhyt menee päälle, kun anturin ruuvaa auki. Ruuvatessa anturia takaisin kiinni, oli kaveri vetelemässä keppiä edestakas. Huomattiin, että kepin liike jäykistyi, kun anturia kiristettiin ja lopulta ei saanut enää lyhyttä päälle ollenkaan...

Kellään muulla vastaavia kokemuksia? Ja ratkaisuja?

Onko haittaa, jos anturin tilalle laittaa vain tulpan? Onko kyseinen anturi ainoastaan merkkivalolle?

jesse89 08.05.2015 23:15

Täytyykin tutkia itsellä menee päälle mutta meinaa tiputtaa pois päältä vähän väliä hidasta puolta meinaa jos ei kädellä hetken aikaa pidä niin pysyy mut pieni tössäys niin putoo päältä pois. varmaan sama asia reistailee mulla siis :)

revu 06.06.2015 09:38

Marso onko siinä anturin alla kupari rikka tiivisteenä? Jos se on kiristetty niin kasaan että anturista loppuu liike rata? Pistä vaan uus kupari rikka alle ja matka jatkuu??

Jessen ongelma kuulostaa sille että se kytkentä holkki ei mene nyt perille asti tai sit rattaan kytkentä "hampaat" on kulunu niin paljon ettei vaan pysy enää päällä. Tarkista kepin liike radat ja jos se on ok niin sit purkaisin minä jakiksen. Ei ole mitään raketti teknologiaa eikä vaadi cän väylää ja 4 vuoden it guru koulutusta :D Taitaa riittää kun ottaa sen taka kuoren irti jakiksesta niin näkee sen siirtäjän haarukan kunnon jne.

Marso 10.06.2015 21:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja revu (Viesti 1230370)
Marso onko siinä anturin alla kupari rikka tiivisteenä? Jos se on kiristetty niin kasaan että anturista loppuu liike rata? Pistä vaan uus kupari rikka alle ja matka jatkuu??

Kupariprikkaa en ole siinä koskaan nähnyt, mutta sain toimimaan laittamalla anturin alle n. 6mm verran tiivisteprikkoja :). Ei vastannut ongelmaan, että miksi näin on, mutta nyt toimii hidas 4-veto ja olen onnellinen.


Sivu luotu: 06:56 (GMT +2).