Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.10.2014, 06:34
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Eli syynä on VIRHE sääntökirjassa....aiheuttaa vaan tuollaiset virheet tällaista kivaa keskustelua.

Eilen illalla lueskelin vielä 2007 sääntökirjaa, kun sellaisen löysin, niin siellä kyllä sallittiin oviputkien kiinnitykset oikeastaan kaikilla mahdollisilla kirjassa olleilla kiinnityksillä. Meidänkin yhdessä autossa on aikoinaan tehty tuollaiset 253-37 kuvan mukaiset kiinnitykset, joista ei kauheen isoja kiinnikelappuja jää kiusaamaan kaariin, kun oviputket irroittaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.10.2014, 07:24
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

ja minä taas takerruin kohtaan jossa lukee, että oviputket on pakollisia, mutta viimeinen lausehan sanoo, että ne saa olla irroitettavia. mutta tosiaan kun sitä taas lukee lisää, niin sehän periaatteessa kumotaan, tai siis jätetään mainitsematta.
__________________
M.O.C
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.10.2014, 07:47
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Kurkkasin vielä eurotrialin säännöt, siellä M, PM & P -luokissa kaikki pakolliset putket pitää hitsata kiinni. Oviputket on pakolliset vain PM & P -luokissa, eli Modissa kelpaa pultattava liitos eurotrialin puolellakin
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.10.2014, 17:10
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Kävimpähän vaihteeksi taas kattomassa Rokkirallin kaarisäännöt niin on hiukka helpommin ymmärrettävät ja toteutettavat kuin nuo AKK versiot, tosin rokkirallissa ilmeisesti kuolee ihmisiä jatkuvasti ?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2014, 21:22
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

yks mistä en halua tinkiä on turvallisuus varusteet, monesti aikoinaan tuli luettua tuota akk raamattua ja muutaman kunnon kaadon jälkeen olen ollut tyytyväinen, että kaaret on kestänyt, esim ahvenistolla kontin päältä kaatuminen oli kaarille kunnon testi josta selvittiin, mutta ilman niitä kaikkia putkia kaarissa olisi lopputulos voinut olla jotain ihan muuta. ja nuo oviputket ainakin meillä on monesti ollut hyödyksi pienissäkin kellahduksissa estämässä kivien ja kantojen tulemisen sisään.
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.10.2014, 11:05
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

muutama kysymys:
tuplavaihteisto,onko sallittu? esim mulla omegan takapotkuloota + fj:n vaihteisto ja jakolaatikko.?

mites ulkopuoleiset suunnistuskaaret, onko mahdollista saada edes laillista.. oviputkien teko noihin on hankalaa jos meinaa oven toimivan..
sit vielä pääkaari tuplana, eli suzukiin olis tarkoitus laittaa taaksekin ihan puskurin päälle periaatteessa toinen pääkaari, sen diakonaali hieman hankala toteuttaa kun vinssiapinan olis tarkoitus takaa sisään kulkea.

entäs toi kohta kun lukee että kaarien pitäsi siaita jousitusen välissä? mulla on putkikehikko tulossa etupuskurista taakse asti?

jotain ton suuntasta tallissa valmistumassa ja oishan se kivaa jos sillä vois muutakin ajaa kuin omilla mailla hupia..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.10.2014, 16:54
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
muutama kysymys:
tuplavaihteisto,onko sallittu? esim mulla omegan takapotkuloota + fj:n vaihteisto ja jakolaatikko.?

mites ulkopuoleiset suunnistuskaaret, onko mahdollista saada edes laillista.. oviputkien teko noihin on hankalaa jos meinaa oven toimivan..
sit vielä pääkaari tuplana, eli suzukiin olis tarkoitus laittaa taaksekin ihan puskurin päälle periaatteessa toinen pääkaari, sen diakonaali hieman hankala toteuttaa kun vinssiapinan olis tarkoitus takaa sisään kulkea.

entäs toi kohta kun lukee että kaarien pitäsi siaita jousitusen välissä? mulla on putkikehikko tulossa etupuskurista taakse asti?

jotain ton suuntasta tallissa valmistumassa ja oishan se kivaa jos sillä vois muutakin ajaa kuin omilla mailla hupia..
Näihinkin löytyy vastaus, mutta ainakaan minä en niitä sääntökirjasta kaiva ennenkuin Calmarin keskustelut on siirretty pois tästä trialin uutta luokkaa koskevasta topicista. Tässä ei ole tarkoitus selittää mitä trial on, tai verrata sitä muihin maastoautoilun kilpailumuotoihin.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.10.2014, 16:40
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Kävimpähän vaihteeksi taas kattomassa Rokkirallin kaarisäännöt niin on hiukka helpommin ymmärrettävät ja toteutettavat kuin nuo AKK versiot, tosin rokkirallissa ilmeisesti kuolee ihmisiä jatkuvasti ?
Jos nyt jätetään rokkirallit tämän keskustelun ulkopuolelle, kiitos.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.10.2014, 17:09
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sirP Näytä viesti
Jos nyt jätetään rokkirallit tämän keskustelun ulkopuolelle, kiitos.
No mites kun tuossa itärajan takana saa ajella kisoja ihan muutenkin kuin kitymaastureilla hiukka keveämmillä säännöillä, eikä vissiin virolaistenkaan säännöt kelpaa tai edes eurotrialin säännöt ilman paikallisia poikkeuksia, tosin jos kotimaan meininki ahistaa niin voipi mennä noihin edellämainittuihin paikkoihin ajelemaan mutta kun valitetaan osanottaja katoa niin tuossa voisi olla yksi syy ? Kai näissä joku vastuukysymys aiheuttaa että kuski edes yksinään ei saa tappaa itteään puolikuntoisella autolla ?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.10.2014, 17:37
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Meinasitko Calmari tulevaisuudessa osallistua trial kisoihin,vai miksi tämä "sivustahuutelu"?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
euro4 ja euro5 luokka pakuissa toyota4x4 Tekniikka & Jutustelu 5 28.03.2012 16:06
Bussikyytiä Ahveniston Trialiin Tampereelta Racingrabbit Tapahtumat 1 15.10.2009 08:04
M: Voittaja auto trialiin Jare O/M/V Muut 0 01.03.2005 07:30
Mikä kilpailu luokka? bj75 Chit-Chat 6 16.02.2005 20:03


Sivu luotu: 22:22 (GMT +2).