![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Edelleen lähtisin vikaa hakemaan alipainepuolelta, koska noissa tuntuu olevan aikalailla sitä vikaa. Voihan tietysti olla et automaattinavat on jumissa eikä pääse kytkemään vetoa päälle. Itse perän sisällä ei ole mitään mikä vaikuttaisi nelivedon toimintaan.
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
#2
|
||||
|
||||
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tunkkasin eilen perän ilmaan, napista neliveto "päälle", hiaspuoli päälle ja vaihe silmään. Auto pysy paikallaan joten kurkaus auton alle. Etukardaani pyöri yhtä nopiaa takakardaanin kanssa. Kumpikaan etuvetareista ei pyöriny. Kuulemma jos jompikumpi vetari olisi pyöriny, ois siellä ollu napalukko sökönä. En kyllä tajua että mikä tässä on vaivana
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei mitään käsitystä millainen järjestelmä tuossa on nelivedon kytkemiseksi enkä löytänyt pikaisella haulla googlen kuvahaullakaan räjäytyskuvaa etuakselista...
Mutta kuitenkin, meneekö sinne etuakseliin jotain alipaineletkuja tai sähköjohtoja? Eli kytkeytyykö neliveto jakiksesta vai pitäisikö akselilla tapahtua jotain napalukkojen lisäksi? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Etuakselissa on joku mötikkä kuskinpuolen vetarin ja etuperän välissä joho tuli letkuja ja oisko peräti joku johtoki menny. Ja ite akseliinki joku letku menee.
Neliveto kytketään napista, hias ja nopia puoli kepistä. Napista kun painaa niin jakolaatikko kytkee kardaanit yhteen, mittaristossa vilkkuu nelikon merkki valo jonka pitäisi jäädä palamaan kun veto on kaikilla pyörillä. Ja näinhän ei tapahu, eli voima välittyy ainaki etuperään asti. Ja oireilu alko tosiaan niin että päälle kytkeytymisessä oli viivettä ja paikallaan ollessa ei tainu mennä päälle ollenkaan. Vauhtia kun oli 70km/h niin meni parhaiten päälle. Ja nyt ollaan kokonaan vajaavetosena.. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eli se alipaineella toimiva kuskin puolen vetoakselin katkaisuhärdelli ei toimi. Hantin puolen vetari ei pyöri koska tasauspyörästön lukkoa ei ole ja se kuskinpuoleinen vetarinstumppi pyörii tuplavauhtia siihen kytkentäholkille asti. Mutta kun ei kytkeydy niin ei. Tutkihan ne alipaineletkut sinne asti ja muutenkin kuin silmämääräisesti.
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 19.10.2014 10:25 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eli jakolaatikossa ei kytketä mitään vaan kardaani pyörii kokoajan ja vetaria katkomalla/yhdistämällä kytketään veto eteen?
Eli sieltä se vika löytyy ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nelivedon kytkentä pois? | Hilluksi | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.04.2014 13:18 |
Nelivedon hankinta | MLempinen | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.03.2012 22:16 |
LJ:n nelivedon kytkeytymis ongelma | Land Cruiser | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 31.01.2010 16:53 |
nelivedon toimivuuden kokeilu. | Eissä | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 15.10.2007 20:07 |
sj410 nelivedon keppi !!? | Suikkajäbä | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.07.2007 15:25 |