Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.10.2014, 17:13
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Runko olis tuupattu ulos tallista ja se menee ens viikolla hiekkakylpyyn ja maalaukseen. Ei näin äkkiseltään näy kuin pintaruostetta rungossa
joten paikkoja ei pitäs tarvia hitsailla. Maalataan nyt kokonaan vaikka joitain juttuja pitää runkoon hitsaillakkin, paikkamaalaa sitten mitä tarttee.

Tänään tuli tekastua tuollanen ei-niin-nätti teline moottorille ja laatikoille, tuommosen virityksen ajatus oli että voi vapaasti purkaa kaikki erillään
ja niputtaa sitten kuitenkin kaikki takas nippuun samaan settiin lopuks.

Click image for larger version

Name:	WP_20141010_12_58_03_Pro.jpg
Views:	432
Size:	54,6 Kt
ID:	53246Click image for larger version

Name:	WP_20141010_12_57_45_Pro.jpg
Views:	407
Size:	61,8 Kt
ID:	53247Click image for larger version

Name:	WP_20141010_12_57_54_Pro.jpg
Views:	435
Size:	64,6 Kt
ID:	53248

Jos sitä pikku hiljaa sitten rupiaa tuota purkamaan, ekana jos mittais puristukset kaikista pytyistä ja päättäs sen perusteella kannattaako kantta ruveta
availeen, voi olla että ei ihan kaikki pultit lähe katkeamatta irti jos siihen joutuu. Muuten tulee varmaan availtua kaikki ja kateltua mitä tarttee kunnostaa/vaihtaa.
Lopuks vain sitten maalia pintaan ja katotaan kauanko tuo kestää käytössä

Laatikoista käytän vain kopat auki ja jos ei mitään ihmeellistä näy ne menee takas nippuun ja putsaus + maalaus riittänee.

Pittää kattoa joskos tuohon vielä heftais rullat alle niin olis helppo liikutella tallissa

Vielä jos hytälle sais jonkun vastaavan telineen tehtyä renkailla niin sais senkin talliin ja työn alle...

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.10.2014, 18:14
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Apulaitteet ym tavaraa aamusta purettu pois koneen ympäriltä ja sieltähän löytyi lättäpää kone kaiken sen keskeltä
On se vaan kätevän näköinen systeemi

Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_19_48_Pro.jpg
Views:	503
Size:	63,5 Kt
ID:	53277Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_19_56_Pro.jpg
Views:	487
Size:	58,0 Kt
ID:	53278Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_20_03_Pro.jpg
Views:	484
Size:	62,6 Kt
ID:	53279Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_19_36_Pro.jpg
Views:	465
Size:	62,2 Kt
ID:	53280

Ennen purkua käytin tulpat pois ja startilla pyöritellen mittasin bilteman mittarilla puristukset joka pytystä, tulokset:

1 - 127 psi
2 - 137 psi
3 - 127 psi
4 - 126 psi
5 - 110 psi
6 - 120 psi

Tulokset noin tuloksia. Mitenkähän nyt on, tartteeko tuosta kantta lähtä käyttämään irti?

Löyty tällanen hieno ameriikan systeemi pakosarjan ja imusarjan väliltä, läppä pakosarjassa joka ohjaa pakokaasuja imuilman lämmitykseen eli imusarjan pohjaan
kun kone on kylmä ja käy tyhjäkäyntiä

Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_05_41_Pro.jpg
Views:	573
Size:	62,0 Kt
ID:	53281Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_05_54_Pro.jpg
Views:	552
Size:	54,7 Kt
ID:	53282

Joku oli tuon rautalangalla köyttänyt pysyvästi kiinni, pitää kattoa mitä tuolle tekee...

Oli hieman pehmenny esim paisuntasäiliön iso letku, meni sormet läpi kun aloin irrottamaan
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.10.2014, 20:56
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Aikani kun googlettelin jenkkifoorumeita ym. niin tulin siihen lopputulokseen että antaa kannen olla paikoillaan ja ajaa tuohon Forte tai vastaavan pesun
sitten kun on takas nipussa. Ei nuo puristukset pahasti heitä tehtaan arvoista ymmärtääkseni, isoin ero on aika iso mutta ottaen huomioon että tuota
konetta ei ole hirveesti minun tietääkseni viime vuosina käytetty niin katotaan mihin nuo muuttuu kun kone puhistuu ja pääsee käymään kunnolla pitkästä aikaa...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.10.2014, 07:20
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Eiköhän tuo läppä ole pakokaasujarru?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.10.2014, 08:00
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 Näytä viesti
Eiköhän tuo läppä ole pakokaasujarru?
Jaa, no sitten ne on ollu pihalla jo tehtaalla Service manuaalista:

Click image for larger version

Name:	manifold.jpg
Views:	388
Size:	44,8 Kt
ID:	53289

Mielenkiintoinen viritelmä...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.10.2014, 09:25
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Se läppä on kyllä tosiaan imusarjan lämmitykseen, kylmänä pakokaasut lämmittää ja kun pii-metallijousi lämpiää, se kääntää läpän niin että pakokaasut menee suoraan pakoputkeen... Ollut käytössä periaatteessa -90 asti 4.2 kuutosissa ja tais ollla kaseissa kanssa -91 asti. Ruiskutekniikkaan ei noita enää laitettu, niissä kun ei ole sitä kaasarin jäätämisongelmaa...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.10.2014, 19:40
esah esah ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.03.13
Sijainti: kokkola
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Se läppä on kyllä tosiaan imusarjan lämmitykseen, kylmänä pakokaasut lämmittää ja kun pii-metallijousi lämpiää, se kääntää läpän niin että pakokaasut menee suoraan pakoputkeen... Ollut käytössä periaatteessa -90 asti 4.2 kuutosissa ja tais ollla kaseissa kanssa -91 asti. Ruiskutekniikkaan ei noita enää laitettu, niissä kun ei ole sitä kaasarin jäätämisongelmaa...
ooppelissa vielä 70 luvun alussa samanlainen lämmitys en muista oliko läppää mutta imusarja muistutti pohjastaan tippukiviluolaa ...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.10.2014, 19:02
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti

Tulokset noin tuloksia. Mitenkähän nyt on, tartteeko tuosta kantta lähtä käyttämään irti?
Suht ok lukemat, Moottoriin oli jo vuosia sitten kaadettu löpöä pyttyihin että säilyisi.
Itse en silloin pyörittänyt sitä ollenkaan, Vaihdoin öljyt ennenkuin aloin yrittämään sitä käyntiin.
Muutama venttiili oli jumiutunut käyttämättömyyden takia, Ne sai aika helpolla elvytettyä liikkeelle kun L-mallisella tangolla napautti ne tulpanreiän kautta alas
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.10.2014, 19:25
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Suht ok lukemat, Moottoriin oli jo vuosia sitten kaadettu löpöä pyttyihin että säilyisi.
Itse en silloin pyörittänyt sitä ollenkaan, Vaihdoin öljyt ennenkuin aloin yrittämään sitä käyntiin.
Muutama venttiili oli jumiutunut käyttämättömyyden takia, Ne sai aika helpolla elvytettyä liikkeelle kun L-mallisella tangolla napautti ne tulpanreiän kautta alas
Juu, noilla mennään. Oli aika raskaasti karstottunu paikat kun 'venttiilikopan' aukasin, katotaan miten sisäpesu nuo putsaa.

Aamusta rullailin tuota runkoa tuossa pihalla ja huomasin että etuakselin jarrut ahistaa ni pitihän se niitäkin pikasesti vilkasta.
Kuskin puoli hölläs säätämällä mutta vänkärin ei niin purin koko navan ja nappasin kengät pois ahistamasta. Positiivinen yllätys oli
että jarrujen hilppeet oli niin uudet että osissa oli tehtaan maalitkin vielä jäljellä ja pintaa yllin kyllin eli joku aiempi omistaja
on ollu reippaana ja uusinu jarruhilut

Click image for larger version

Name:	WP_20141012_10_25_21_Pro.jpg
Views:	290
Size:	78,6 Kt
ID:	53350
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 Jeeper O/M/V Ajoneuvot 2 07.09.2014 09:55
1961 Willys FC-170 Jeeper Maasturiprojektit 25 24.01.2014 15:05
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 Bajarider O/M/V Renkaat ja vanteet 5 13.01.2013 23:16
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori Jeeper O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 24.01.2012 15:52
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti Jeep-Antti Maasturiprojektit 8 29.10.2009 12:40


Sivu luotu: 00:57 (GMT +2).