![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Runko olis tuupattu ulos tallista ja se menee ens viikolla hiekkakylpyyn ja maalaukseen. Ei näin äkkiseltään näy kuin pintaruostetta rungossa joten paikkoja ei pitäs tarvia hitsailla. Maalataan nyt kokonaan vaikka joitain juttuja pitää runkoon hitsaillakkin, paikkamaalaa sitten mitä tarttee. Tänään tuli tekastua tuollanen ei-niin-nätti teline moottorille ja laatikoille, tuommosen virityksen ajatus oli että voi vapaasti purkaa kaikki erillään ja niputtaa sitten kuitenkin kaikki takas nippuun samaan settiin lopuks. Jos sitä pikku hiljaa sitten rupiaa tuota purkamaan, ekana jos mittais puristukset kaikista pytyistä ja päättäs sen perusteella kannattaako kantta ruveta availeen, voi olla että ei ihan kaikki pultit lähe katkeamatta irti jos siihen joutuu. Muuten tulee varmaan availtua kaikki ja kateltua mitä tarttee kunnostaa/vaihtaa. Lopuks vain sitten maalia pintaan ja katotaan kauanko tuo kestää käytössä ![]() Laatikoista käytän vain kopat auki ja jos ei mitään ihmeellistä näy ne menee takas nippuun ja putsaus + maalaus riittänee. Pittää kattoa joskos tuohon vielä heftais rullat alle niin olis helppo liikutella tallissa ![]() Vielä jos hytälle sais jonkun vastaavan telineen tehtyä renkailla niin sais senkin talliin ja työn alle...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Apulaitteet ym tavaraa aamusta purettu pois koneen ympäriltä ja sieltähän löytyi lättäpää kone kaiken sen keskeltä
![]() On se vaan kätevän näköinen systeemi ![]() Ennen purkua käytin tulpat pois ja startilla pyöritellen mittasin bilteman mittarilla puristukset joka pytystä, tulokset: 1 - 127 psi 2 - 137 psi 3 - 127 psi 4 - 126 psi 5 - 110 psi 6 - 120 psi Tulokset noin tuloksia. Mitenkähän nyt on, tartteeko tuosta kantta lähtä käyttämään irti? Löyty tällanen hieno ameriikan systeemi pakosarjan ja imusarjan väliltä, läppä pakosarjassa joka ohjaa pakokaasuja imuilman lämmitykseen eli imusarjan pohjaan kun kone on kylmä ja käy tyhjäkäyntiä ![]() Joku oli tuon rautalangalla köyttänyt pysyvästi kiinni, pitää kattoa mitä tuolle tekee... Oli hieman pehmenny esim paisuntasäiliön iso letku, meni sormet läpi kun aloin irrottamaan ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Aikani kun googlettelin jenkkifoorumeita ym. niin tulin siihen lopputulokseen että antaa kannen olla paikoillaan ja ajaa tuohon Forte tai vastaavan pesun
sitten kun on takas nipussa. Ei nuo puristukset pahasti heitä tehtaan arvoista ymmärtääkseni, isoin ero on aika iso mutta ottaen huomioon että tuota konetta ei ole hirveesti minun tietääkseni viime vuosina käytetty niin katotaan mihin nuo muuttuu kun kone puhistuu ja pääsee käymään kunnolla pitkästä aikaa... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän tuo läppä ole pakokaasujarru?
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Se läppä on kyllä tosiaan imusarjan lämmitykseen, kylmänä pakokaasut lämmittää ja kun pii-metallijousi lämpiää, se kääntää läpän niin että pakokaasut menee suoraan pakoputkeen... Ollut käytössä periaatteessa -90 asti 4.2 kuutosissa ja tais ollla kaseissa kanssa -91 asti. Ruiskutekniikkaan ei noita enää laitettu, niissä kun ei ole sitä kaasarin jäätämisongelmaa...
__________________
Killing time is not murder |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse en silloin pyörittänyt sitä ollenkaan, Vaihdoin öljyt ennenkuin aloin yrittämään sitä käyntiin. Muutama venttiili oli jumiutunut käyttämättömyyden takia, Ne sai aika helpolla elvytettyä liikkeelle kun L-mallisella tangolla napautti ne tulpanreiän kautta alas ![]()
__________________
www.classicjeepparts.com |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aamusta rullailin tuota runkoa tuossa pihalla ja huomasin että etuakselin jarrut ahistaa ni pitihän se niitäkin pikasesti vilkasta. Kuskin puoli hölläs säätämällä mutta vänkärin ei niin purin koko navan ja nappasin kengät pois ahistamasta. Positiivinen yllätys oli että jarrujen hilppeet oli niin uudet että osissa oli tehtaan maalitkin vielä jäljellä ja pintaa yllin kyllin eli joku aiempi omistaja on ollu reippaana ja uusinu jarruhilut ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.09.2014 09:55 |
1961 Willys FC-170 | Jeeper | Maasturiprojektit | 25 | 24.01.2014 15:05 |
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 | Bajarider | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 13.01.2013 23:16 |
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.01.2012 15:52 |
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti | Jeep-Antti | Maasturiprojektit | 8 | 29.10.2009 12:40 |