Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.10.2014, 18:38
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Ei jaksa muistaa enää sen salamaraudan kytkentää, mutta jos ne on levossa rinnan, voip toinen noilla arvoilla olla hyvinkin tyhjä...

Koitapa tosiaan ladata täyteen, mieluummin irtikytkettynä

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.10.2014, 18:42
joovai:n Avatar
joovai joovai ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.12
Sijainti: Panelia
Viestit: 40
Perusasetus

Täytyy sitte varmaan taas latailla tai varastaa toinen akku jostai
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.10.2014, 18:56
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Nii, helpoin lienee napata toisesta akust kenkä irti, ja mitata ne jänniitteet erillään

Hoksasikko idean, 12 v järjestelmä, jossa kaks akkua rinnan, mutta startti 24 V jolloin akut kytketään hetkeks sarjaan siinä "salamaraudassa"

Laturi 12 V
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.10.2014, 19:17
joovai:n Avatar
joovai joovai ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.12
Sijainti: Panelia
Viestit: 40
Perusasetus

Kävin äsken viä hallilla mittaamas akut, otin kengät irti ja molemmissa oli 12.83v ja juu kyl se on tiadossa, ei oo eka ruiseri mulla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.10.2014, 19:22
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Sitten kaapelit seuraavaks tarkistukseen, hyväthän nuo jännitteet on
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.10.2014, 19:32
joovai:n Avatar
joovai joovai ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.12
Sijainti: Panelia
Viestit: 40
Perusasetus

Kaapelit pitäs olla ok kun pistää virrat päälle ja antaa suoraan akulta releelle 12v ni hyvin lähtee käymään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.10.2014, 19:46
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

johonki se matkalle jää, siis heräte piuhassa. mites helposti pääsee laittamaan virtalukon pohjasta irtojohdon sinne releelle, sillon näkis onko vika siinä välissä?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.10.2014, 20:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joovai Näytä viesti
Kävin äsken viä hallilla mittaamas akut, otin kengät irti ja molemmissa oli 12.83v ja juu kyl se on tiadossa, ei oo eka ruiseri mulla
Aika harvassa cruiserit, joissa vastaava järjestelmä kuin tuossa 1hd-t/hz koneen startissa?

Mutta asiaan: siellä kuskin puolella, jarrupääsylinterin vieressä on rele, jolla ohjataan startin herätevirtaa mm. salamaraudan boksin ohjaamana.
Alussa sanoit, että toisessa akussa (lepo?) jännite oli eri kuin toisessa; silloin joko salamarauta on rikki, akunkengissä/kaapeleissa vikaa/huono kosketus, taikka sulake palanut.
siis salamarauta pitää lepotilassa akut rinnan, ja startatessa kytkee akut sarjaan.

Ja jos starttaat johdoista siten, että salamarauta ei vedä, niin silloin starttaa 12v:lla, (joskus olen joutunut erästä toista merkkiä käynnistämään yhdellä akulla...) mutta silloin on riski, että polttaa sulakkeen. ja kone pyörii laiskasti, toki tuo hdj horähtää helposti käyntiin 12v:llakin, eikä tarvitse edes sahata plussakeleillä.

Minä tarkistaisin vielä kerran nuo akun johdot, ja sitten kytkisin salamaraudan ohjaukseen suoraa 12v, MAX 30 sekunttia!!! ja kokeilisin startata suoraa starttimoottorin solennoidin liittimestä startin päävirtakaapeliin...

p.s vika lienee konehuoneessa, ei sisällä.

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 05.10.2014 15:31 Perustelu: Se toinen rele sisälokasuojassa on hehkun rele
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.10.2014, 20:50
joovai:n Avatar
joovai joovai ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.12
Sijainti: Panelia
Viestit: 40
Perusasetus

rele tiedossa ja siihen kun antaa akulta 12v nii hienosti lähtee käymään elikkä se salamarauta on ehjä ja muutkin releet, ohjaus jännitteessä mun järjen mukaan jotain häikkää.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.10.2014, 22:14
esah esah ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.03.13
Sijainti: kokkola
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joovai Näytä viesti
rele tiedossa ja siihen kun antaa akulta 12v nii hienosti lähtee käymään elikkä se salamarauta on ehjä ja muutkin releet, ohjaus jännitteessä mun järjen mukaan jotain häikkää.
voisiko olla maadoitus vika oliko automaatti niissä virtalukon startin heräte kiertää laatikon kepin kautta joissakin manuaaleissakin johdot menee keskikonsunin alueelle ja manuaalissa liittin valmiina automaatille manuaalissa ohitus johto
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ATK-apua kaivataan Heguli Chit-Chat 147 22.01.2018 20:14
Apua kaivataan Kaustisella Lord of flies Chit-Chat 4 07.04.2013 22:26
Suzukin sähköt sekaisin... -JoNe- Tekniikka & Jutustelu 2 31.07.2011 17:58
Volvo B230F -koneesta, sähköt sekaisin kivinen Tekniikka & Jutustelu 3 07.11.2006 18:16
Nörteiltä apua kaivataan.... ¤Offi-Osku¤ Chit-Chat 18 11.10.2005 09:55


Sivu luotu: 17:15 (GMT +2).