Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.09.2014, 09:37
bronc0 bronc0 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 47
Perusasetus

Hitsi kun ei ole kerennyt tälle tekemään mitään. koitan tänään ottaa noita kuvia joita tuossa ystvälliset auttajat pyysivät niin tehdään pätelmiä miten tuon saisi kuntoon.

Onko tiedossa Jyväskylässä mitään hyvää ja kohtuuhintaista pajaa joka voisi tehdä mulle tuon kardaanin lyhyennyksen?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.09.2014, 09:47
bronc0 bronc0 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 47
Perusasetus

Näissä kuvissa on ilmeisti kerrotu tuo asemointi, ja cv-jointin tarpeellisuus.

onko nämä kuvat paikkansa pitäviä?



Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.09.2014, 10:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Juuri noinhan se menee. Tosin kardaanikulma voi olla jotain muutakin kuin 3* kardaanilla missä on yksi ristikko per pää, mutta tuo loivempi kulma toki toimii aina paremmin. Ihan vaaterissa kadaani taas ei saisi olla, ainakin joidenkin huhujen mukaan ristikoiden neulalaakerit syö itsensä loppuun jos pyörivät aivan suorassa..

Muistaakseni 7*-10* on maksimi mitä tavallinen yksittäinen ristikko kestää kardaanikulmaa, vähän autosta/ kardaanista riippuen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.09.2014, 11:02
oziolli oziolli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.02.12
Sijainti: Canberra, Australia
Viestit: 128
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bronc0 Näytä viesti
Näissä kuvissa on ilmeisti kerrotu tuo asemointi, ja cv-jointin tarpeellisuus.

onko nämä kuvat paikkansa pitäviä?



Nayttaa silta, etta tassa kirjoittelussa sekoitetaan CV-joint (Constant-velocity joint), vakionopeusnivel ja tuplaristikkonivel (Double Cardan joint).

Alemmassa kuvassa kuvan mukaan jakolaatikon puoleinen nivel ei ole CV-joint vaan tuplaristikkonivel.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.09.2014, 12:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oziolli Näytä viesti
Nayttaa silta, etta tassa kirjoittelussa sekoitetaan CV-joint (Constant-velocity joint), vakionopeusnivel ja tuplaristikkonivel (Double Cardan joint).

Alemmassa kuvassa kuvan mukaan jakolaatikon puoleinen nivel ei ole CV-joint vaan tuplaristikkonivel.

Tuplaristikko on yksi vakionopeusniveltyypeistä johtuen rakenteestaan - lähes äärettömän lyhyt kardaani kahden ristikon välillä, sekä niiden välissä oleva "keskitystappi-pallo" -> toimii vakionopeusnivelenä aivan yhtä hyvin kuin esim. Rzeppa- tyyppinenkin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.09.2014, 18:30
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Oh hoh, en olisi arvannut että tuo liitos olisi 8.8 heikko kohta! Itsellä menossa kavennusprojekti, melkoiset kevätjuhlaliikkeet sai tehdä että sen liitoksen sai purkenemaan: jyrsintä, kylmää, kuumaa, lekaa ja useampi tonni vetoa. Takaisin oli tarkoitus laittaa typen kanssa ja tietysti uudet tulppahitsit ja locktiteä akseliputken päähän tavallaan peräkotelon sisälle.

Kaikki pultit -94 mallin perässä on millisiä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.09.2014, 20:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jep, heikoin paikka F8.8:ssa on akseliputkien ja banjon liitos. Ongelmana siis on akseliputkien pyörähdys banjon sisällä. Hitsaamalla putket kokonaan kiinni ja/tai rakentamalla trussin, on F8.8 esim. Detroit lockerin murikan kanssa vahvuudeltaan jossain D44:n ja D60:n välissä

..vielä jos laittaa c-clip eliminator- sarjan, niin poistuu se viimeinenkin heikko kohta verrattuna D44:ään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ford Bronco - <Full Size Suzuki?> + Blazer Pervolet Mico Maasturiprojektit 101 22.06.2016 18:50
Myyty Ford Bronco (Full Size) vm. 1984 knucklebone O/M/V Ajoneuvot 3 21.09.2014 07:37
Ford explorer neliveto ei toimi (apua kaivataan) tonipp Tekniikka & Jutustelu 5 17.02.2013 13:33
Ford Bronco II-Kardaanin korjaus? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 18.05.2010 11:49
M: full size jeep jonttu O/M/V Ajoneuvot 5 25.06.2006 18:37


Sivu luotu: 01:53 (GMT +2).