![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hitsi kun ei ole kerennyt tälle tekemään mitään. koitan tänään ottaa noita kuvia joita tuossa ystvälliset auttajat pyysivät niin tehdään pätelmiä miten tuon saisi kuntoon. Onko tiedossa Jyväskylässä mitään hyvää ja kohtuuhintaista pajaa joka voisi tehdä mulle tuon kardaanin lyhyennyksen?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Näissä kuvissa on ilmeisti kerrotu tuo asemointi, ja cv-jointin tarpeellisuus.
onko nämä kuvat paikkansa pitäviä? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Juuri noinhan se menee. Tosin kardaanikulma voi olla jotain muutakin kuin 3* kardaanilla missä on yksi ristikko per pää, mutta tuo loivempi kulma toki toimii aina paremmin. Ihan vaaterissa kadaani taas ei saisi olla, ainakin joidenkin huhujen mukaan ristikoiden neulalaakerit syö itsensä loppuun jos pyörivät aivan suorassa..
Muistaakseni 7*-10* on maksimi mitä tavallinen yksittäinen ristikko kestää kardaanikulmaa, vähän autosta/ kardaanista riippuen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Alemmassa kuvassa kuvan mukaan jakolaatikon puoleinen nivel ei ole CV-joint vaan tuplaristikkonivel. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuplaristikko on yksi vakionopeusniveltyypeistä johtuen rakenteestaan - lähes äärettömän lyhyt kardaani kahden ristikon välillä, sekä niiden välissä oleva "keskitystappi-pallo" -> toimii vakionopeusnivelenä aivan yhtä hyvin kuin esim. Rzeppa- tyyppinenkin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Oh hoh, en olisi arvannut että tuo liitos olisi 8.8 heikko kohta! Itsellä menossa kavennusprojekti, melkoiset kevätjuhlaliikkeet sai tehdä että sen liitoksen sai purkenemaan: jyrsintä, kylmää, kuumaa, lekaa ja useampi tonni vetoa. Takaisin oli tarkoitus laittaa typen kanssa ja tietysti uudet tulppahitsit ja locktiteä akseliputken päähän tavallaan peräkotelon sisälle.
Kaikki pultit -94 mallin perässä on millisiä |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jep, heikoin paikka F8.8:ssa on akseliputkien ja banjon liitos. Ongelmana siis on akseliputkien pyörähdys banjon sisällä. Hitsaamalla putket kokonaan kiinni ja/tai rakentamalla trussin, on F8.8 esim. Detroit lockerin murikan kanssa vahvuudeltaan jossain D44:n ja D60:n välissä
![]() ..vielä jos laittaa c-clip eliminator- sarjan, niin poistuu se viimeinenkin heikko kohta verrattuna D44:ään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Bronco - <Full Size Suzuki?> + Blazer Pervolet | Mico | Maasturiprojektit | 101 | 22.06.2016 18:50 |
Myyty Ford Bronco (Full Size) vm. 1984 | knucklebone | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 21.09.2014 07:37 |
Ford explorer neliveto ei toimi (apua kaivataan) | tonipp | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.02.2013 13:33 |
Ford Bronco II-Kardaanin korjaus? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.05.2010 11:49 |
M: full size jeep | jonttu | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 25.06.2006 18:37 |