Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.09.2014, 15:42
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nivani Näytä viesti
Entä onks 61:sen pumpussa keskipakosäädin vai onks se jakopään rattaas? Eiks kuullostas vähän silt? Pumpun vaihto vähän arvokasta arpomista. Onks siel pumpus mitään venttiilii tjn.. mikä vaikuttas tyhjäkäyntiin? Joku jos osais neuvoo miten vois tarkastaa on keskipakosäätimen, niin ois taas yks arvaus vähemmän.
Ei taia ainakaa ihan tuol pumpun sisällä olla keskipakosäädintä?
http://japan-parts.eu/toyota/eu/1987...tion-pump-body

Tuol on kyl sit kaikkee jännää niinku mechanical governor ja automatic timer
http://japan-parts.eu/toyota/eu/1987...ol-engine-fuel

Mutta ootko varma, ettei tyhjäkäynnin säätö oo vaan liian matalalla? Siihen oli kaiketi säätö kaasuvivuston päässä? Kuitenki aika hämärää jos kierroksilla on vetoja normaalisti eikä mitää erikoista savutusta?

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.09.2014, 13:02
mikkoska mikkoska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.10
Sijainti: Onkamo
Viestit: 70
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Ei taia ainakaa ihan tuol pumpun sisällä olla keskipakosäädintä?
http://japan-parts.eu/toyota/eu/1987...tion-pump-body

Tuol on kyl sit kaikkee jännää niinku mechanical governor ja automatic timer
http://japan-parts.eu/toyota/eu/1987...ol-engine-fuel

Mutta ootko varma, ettei tyhjäkäynnin säätö oo vaan liian matalalla? Siihen oli kaiketi säätö kaasuvivuston päässä? Kuitenki aika hämärää jos kierroksilla on vetoja normaalisti eikä mitää erikoista savutusta?
Ominaisuus on ollut kyseisessä tuotteessa siitä asti kun miulle tuli kesällä. Autossa hieman laakeampi tankki ja sieltä "piti" vian löytyä tyhjäkäyntiongelmiin... Sain kuulla että tuo tyhjäkäynti ongelma on ollut koneremontista asti jo vuoden päivät.. "Amati" jokkisseppä kasannu tuon koneen toiseen lohkoon kun entinen kone meni poks. Tosiaan syöttöpumpun rataskin heitti kolmella muttei vaikuttanu tuohon tyhjäkäyntiin. Nyt tullu puöriteltyä pumpun säädöt mitä vaan löytyy eikä vaikutusta tyhjäkäyntiin. Tulossa toinen vakiopumppu testattavaksi tuohon, saap nähdä.

Tähän mennessä kokeilutua ilman vaikutusta tyhjäkäyntiin:
-polttoaine lisäpumppu - polttoaine suoraan pöntöstä - pa-suodin ja linjasto puhdistettu - venttiilit säädetty(nekin heitti ihan kunnolla) - syöttöpumpun merkit kohdallaan -ennakon säätöä kokeiltu - Alipaine letkut käyty läpi/vaihdeltu - imuvuotoja etsitty -sammutin toimii normal -pumpusta ruuvailtu joka perhanan ruuvia eikä vaikutusta.

Seuraavaksi pitää aukasta jakopää näkyviin ja vaihtaa kampiakselin etu stefa mikäli semmon varaosaputkasta löytyy. Samalla tarkistan tuon "automatic timer" härvelin ja onko lie merkit jakopäässä kohdallaan? Ymmärtääkö ken tuon toimintaperiaatteen en oo ihe vielä kattonu tuonne jakopäähän? Vaikuttaako se mutikka ennakon säätöön "keskipakoissäätimen" tavoin? Omituisinta on miten auto käy tyhjäkäyntiä nätisti kun on 1000rpm, mutta kun laskee kaasua sen alle sammuu kun seinään.
Oppiipahan tämänkin romun kun muitten virityksiä korjaa..
__________________
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.09.2014, 13:36
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Käykö se tälleen?

http://www.youtube.com/watch?v=Mw8u63UOKVM
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.09.2014, 13:40
mikkoska mikkoska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.10
Sijainti: Onkamo
Viestit: 70
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen Näytä viesti
Kerkesit eka.. joo aika samanlainen rynkytys tosin vielä hittaamin hakkovvaa
__________________
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.09.2014, 14:20
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

kuulostaa iha pullinki raktorilta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.09.2014, 14:45
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Veikkaanpa että tyhjäkäynnin säätö on vain pielessä. Se säädetään HJ:ssa kahdesta paikasta koska siinä on vähän samanlainen tyhjäkäynnin "korjauspiiri" kuin mersunkin 6-syl rivipumpuissa.
Mulla tekee samaa kun lasken tyhjäkäynnin siitä helpoimmasta säätöruuvista liian alas ja se säädin alkaa sitä aina korjaamaan liian alhaalta takaisin ylös. Sitten se rumpsuttaa tuolleen kuin videossa, tosin vähän hitaammin.

http://www.slck.net/viewtopic.php?t=5144
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.10.2014, 14:30
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 350
Perusasetus

Nyt toimii, vika oli tosiaan polttimossa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.10.2014, 15:57
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoska Näytä viesti
Kerkesit eka.. joo aika samanlainen rynkytys tosin vielä hittaamin hakkovvaa
Joko se käy?
Oletko kysynyt myyjältä jos se tietäisi mitä on tapahtunut?
Sama se kuka teki mitä mutta voisi auttaa vian selvityksessä.

Muuten myyt pelin jenkkeihin, siellä tuollainen loopkäynti on parasta herkkua
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.11.2014, 20:39
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Alkoi HJ:n vitosvaihde pitämään semmoista ei säännöllistä roklatusta. Muilla vaihteilla ei ääntä kuulu, joten epäilen että sieltä on laakerit mennyt. Noin 480000 mittarissa ja nyt mennään ilman vitosta. Vitonen kuitenkin pysyy päällä myös moottorijarrutuksissa.

Hetken ajan meinasin vaihteistopaketin ostaa käytettynä, mutta irrallaan olevien laatikoiden ostaminen voi osoittautua hankalaksi. Koeajo pitäisi päästä suorittamaan, eikä tämänkään jälkeen ole tietoa milloin alkaa ääntämään "uusi" laatikko.

Päätin että remontoin nykyisen laatikon. Samalla kun laatikkoa levittelee pitkin tallin lattiaa ja pihamaita niin voisi uusia kaikki laakerit mitä päävaihteistosta löytyy. Uudet tiivisteet ja stefat samalla. Jakovaihteistoon on remonttia tehty muutama vuosi takaperin välityksien vaihdon yhteydessä. Samalla kun laatikot ovat irti voisi niiden huohotukset rakentaa uusiksi.

Löytyykö jostakin ohjeistusta laakereiden irrotukseen ja muuhun laatikkoremonttiin liittyen? Jostain muistan lukeneeni joidenkin laakereiden olevan hankalampia irrottaa, ja ehkä jotain spesiaaleja ulosvetäjiä tarvitaan? Mitenkä sitten kasauspuoli. Meneekö uudet paikalleen hellällä lämmittelyllä ja kevyellä koputtelulla? Kannattaako uusia vielä laakereiden ja tiivisteiden lisäksi muuta vaihdelaatikosta? Kytkinremonttihan olisi hyvä päivätä samaan syssyyn tietysti
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.11.2014, 22:26
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.952
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aparaatti Näytä viesti
Löytyykö jostakin ohjeistusta laakereiden irrotukseen ja muuhun laatikkoremonttiin liittyen? Jostain muistan lukeneeni joidenkin laakereiden olevan hankalampia irrottaa, ja ehkä jotain spesiaaleja ulosvetäjiä tarvitaan? Mitenkä sitten kasauspuoli. Meneekö uudet paikalleen hellällä lämmittelyllä ja kevyellä koputtelulla? Kannattaako uusia vielä laakereiden ja tiivisteiden lisäksi muuta vaihdelaatikosta? Kytkinremonttihan olisi hyvä päivätä samaan syssyyn tietysti
Lataa alkuperäinen manuaali, niin siellä on kerrottu kaikki oleellinen. Sen takimmaisen ylemmän laakerin irrotus oli ainakin mulla aivan mahotonta, joten piti vingulla kaivaa kolo josta kuulat ulos ja sitten koolit erikseen pois. Kasatessa kannattaa uusia lukkorenkaat kun niitä on eri paksusia ja niillä säädetään päittäisvälykset. Siinä manuaalissa on kerrottu nekin asiat ja eri paksuudet mitä saatavilla.

Tuolla neljällä eri sivulla manuaaleja: http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?dcid=17&p=1
vaihteistomanuaali: H41/H42/H50/H55F Transmission Repair Manual - PN: 36237E
tai sitten koko iso manuska: Land Cruiser Chassis & Body Manual - PN: 36262E
Torrentin lataat eka koneellesi, jotta noita voi ladata esim. http://www.bittorrent.com/
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.09.2014, 13:38
mikkoska mikkoska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.10
Sijainti: Onkamo
Viestit: 70
Perusasetus

http://youtu.be/hfA2Yfy_M8s
Tuossa samanlainen rynkyttävä tyhjäkäynti mille sen saa hetkeksi käymään ennekun sammuu, ei anna luonto priks pitkään antaa tuon hkata kun tuntuu että rytisee kampura lohkosta pihalle.. Tosin mulla tuo kone rynkyttää olipa kuuma tahi kylmä kone.
__________________
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 00:10 (GMT +2).