![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() ![]() Minulla oli yksi sarja joskus vähän aikaa Jeep Cherokeen alla (lähes uudet renkaat), ja oli märällä asvaltillakin sellaiset luistimet ettei mitään rajaa. Samoin oli tuollaiset aikanaan Malesiassa faijalla samanlaisen XJ:n alla joskus 90- luvulla (uudet renkaat auton vakiokoossa), ei niillä todellakaan tehnyt sielläkään yhtään mitään. Käsittämättömän huono rengas jos minulta kysytään. Ei siis pitäisi olla vaikeaa parantaa sitä ![]() Jos haluat AT- kuvoisen renkaan ja kohtalaista talvipitoa, osta Goodyear Wrangler Duratrackit.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tirerackin arvostelujen mukaan Kenraali Kourijalla hieman parempi talvipito kuin BF:llä, mutta Goodyearilla tosiaan vielä parempi.
Klickaa välilehti "Surveys". http://www.tirerack.com/tires/tires....rrain+T%2FA+KO http://www.tirerack.com/tires/tires....l=Grabber+AT+2 http://www.tirerack.com/tires/tires....ngler+DuraTrac |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Vanha AT:n malli sun linkissä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jos olen tämän palstan kokemukset oikein ymmärtänyt vanhan BFG AT mallin edut oli:
- kestää hyvin maantieajoa - monipuoliset kokovaihtoehdot - aika hiljainen Huonot puolet: - menee tukkoon mudasta - ei kestä varsinaista rankempaa maastoajoa - talvirenkaaksi huono Mä voisin hyvinkin ajatella kokeilla tota uudempaa versiota yleisrenkaana jos varsinaisille talvikeleille on oikeat talvirenkaat. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
http://www.tirerack.com/winter/tech/...jsp?techid=125
Jos tuosta mitään ymmärsin niin tuon huitale merkin omaavissa renkaissa on edes auttavasti pitoa. (ainakin standardin mukaisissa olosuhteissa packed snow) Saippaus on ainakin muuttunut vanhoihin nähden, muuten saattaa olla yhtä huonot kuin aikaisemmatkin. Ja vanhan all-terrainin mallisia saa kiinan kopionakin jos haluaa ekstriimiä autoonsa.
__________________
And under the light of the Sun I shall slay Giants. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
En ymmärrä miksi BFG AT on niin sysipaska. Jokusen viikon ollu alla nyt ja ajo ollut sekalaista arkiajelua pitkin pk-seutua noin 600km viikossa ja sen lisäksi on testailtu autoa metsäteillä, pelloilla ja mudassa enkä keksi mitään pahaa sanottavaa. Kertaakaan en ole jäänyt mutaan kiinni ja ovat tielläkin paljon paremmat ajaa mitä odotin (GV:n alla oli ostettaessa paskat BFG:n katurenkaat) Ajatuksena on edes kokeilla miten näillä pääsee ympärivuotisesti, jos menee liian riskipeliksi niin nastat löytyy kyllä. Olen kyllä tietoinen että BFG:ssä voi tulla kivikossa rengasrikkoja reunoihin ja ne ei ole parhaat mudassa mutta tälläseen 50/50 hauskuusajoon mitä mainioimmat ja jopa hiljaisemmatkin kun ex.katupaskat ja edes todella mutaisella pellolla ei renkaasta loppunut suorituskyky kesken kunhan vaan malttoi pitää tavallisen nelikon päällä, alennusvaihteella alkoi lyömään liikaa tyhjää..
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Varmaan vaikuttaa käyttöauton paino ja renkaan leveys myöskin, nyt on tulossa MT.n renkaat seuraavaksi testiin, B&F.n altsikkaa en enää ainakaan itse huoli. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
On siellä se uudempikin, mutta ei ole vielä arvosteluja.
http://www.tirerack.com/tires/tires....rain+T%2FA+KO2 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on ollut neljässä edellisessä nelikossa noi vanhan polven BFG AT:t ja yleisrenkaana ihan kelvolliset. Ihan kusiliukkailla menee kävelyksi mutta lumella ja muutenkin pärjää jos ei turhia spedeile. Ei mitään valitettavaa. Kattelin että kantavuus niissä riittää tohon kempsuunkin joten kai sitä sellaiset taas pitää joulupukilta pyytää.
Varmasti on parempiakin yleisrenkaita olemassa mutta itse oon ajamalla ne hyviksi todennut joten mitä sitä enempiä ihmettelemään.
__________________
BJ 45 -1981 Land Rover Series 3 -1976 Land Rover Defender TD5 2002 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
On ne paskat, nimensä veroiset. Tänään(kin) tuli niiden kanssa suoritettua tahatonta sladittelua märällä asfaltilla. Pikkasen reilummin kaasua että ehtii sekaan niin jo sutii molemmat renkaat takana. Painoa taka-akselilla kuitenkin se 1,5tonnia... pintaa niissä on noin 10mm joten ei pitäis olla siitäkään kiinni.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Eiks tässä topikissa ollut tarkoitus kehua UUTTA mallia... Tuskin ketään kiinnostaa enään tietää miten paska se vanha on.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään BFGOODRICH Mud-terrain T/A | tossu81 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 05.05.2014 19:42 |
Myydään BFGOODRICH MUD-TERRAIN | u8heto00 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 27.03.2014 09:59 |
Myyty bfgoodrich all-terrain | matson86 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 14 | 29.06.2013 07:49 |
BFGoodrich All-Terrain T/A renkaat.... | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 15.04.2003 20:59 |