Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.09.2014, 12:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Kiinnoistas kyl tietää minkälainen pito jäällä ja lumella, ajatellu jos hommais jotkut at kuvioset yleisrenkaat kun enempi on kuitenkin asfalttia kuin maastoa. Koska noita suomesta mahdollisesti sais ?
Vanha ainakin oli aivan kamala.. BFG MT KM2:kin on lumella tai jäällä parempi - eikä tuo uusi näytä juuri sen paremmalta Jenkit tuota BFG AT:ta kovasti kehuu, varmaan siksi että on kivikovaa seosta ja sillä ajaa sen 100 000km ennenkuin kuluu loppuun ison lava-auton alla. Toisaalta samaisesta syystä pito melkeinpä millä vain muulla alustalla kuin hiekkadyyneillä ajaessa on melkoisen onneton

Minulla oli yksi sarja joskus vähän aikaa Jeep Cherokeen alla (lähes uudet renkaat), ja oli märällä asvaltillakin sellaiset luistimet ettei mitään rajaa. Samoin oli tuollaiset aikanaan Malesiassa faijalla samanlaisen XJ:n alla joskus 90- luvulla (uudet renkaat auton vakiokoossa), ei niillä todellakaan tehnyt sielläkään yhtään mitään. Käsittämättömän huono rengas jos minulta kysytään. Ei siis pitäisi olla vaikeaa parantaa sitä


Jos haluat AT- kuvoisen renkaan ja kohtalaista talvipitoa, osta Goodyear Wrangler Duratrackit.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.09.2014, 13:10
Rngd Rngd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.08.13
Sijainti: Turku, Suomi
Viestit: 312
Perusasetus

Tirerackin arvostelujen mukaan Kenraali Kourijalla hieman parempi talvipito kuin BF:llä, mutta Goodyearilla tosiaan vielä parempi.
Klickaa välilehti "Surveys".

http://www.tirerack.com/tires/tires....rrain+T%2FA+KO

http://www.tirerack.com/tires/tires....l=Grabber+AT+2

http://www.tirerack.com/tires/tires....ngler+DuraTrac
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.09.2014, 20:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rngd Näytä viesti
Tirerackin arvostelujen mukaan Kenraali Kourijalla hieman parempi talvipito kuin BF:llä
Vanha AT:n malli sun linkissä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.09.2014, 21:09
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Vanha AT:n malli sun linkissä.
Jos olen tämän palstan kokemukset oikein ymmärtänyt vanhan BFG AT mallin edut oli:
- kestää hyvin maantieajoa
- monipuoliset kokovaihtoehdot
- aika hiljainen

Huonot puolet:
- menee tukkoon mudasta
- ei kestä varsinaista rankempaa maastoajoa
- talvirenkaaksi huono

Mä voisin hyvinkin ajatella kokeilla tota uudempaa versiota yleisrenkaana jos varsinaisille talvikeleille on oikeat talvirenkaat.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.09.2014, 00:04
Shortie:n Avatar
Shortie Shortie ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Tervola
Viestit: 81
Perusasetus

http://www.tirerack.com/winter/tech/...jsp?techid=125
Jos tuosta mitään ymmärsin niin tuon huitale merkin omaavissa renkaissa on edes auttavasti pitoa. (ainakin standardin mukaisissa olosuhteissa packed snow)
Saippaus on ainakin muuttunut vanhoihin nähden, muuten saattaa olla yhtä huonot kuin aikaisemmatkin.
Ja vanhan all-terrainin mallisia saa kiinan kopionakin jos haluaa ekstriimiä autoonsa.
__________________
And under the light of the Sun I shall slay Giants.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.09.2014, 15:54
MarcusV MarcusV ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.08.14
Sijainti: Espoo
Viestit: 21
Perusasetus

En ymmärrä miksi BFG AT on niin sysipaska. Jokusen viikon ollu alla nyt ja ajo ollut sekalaista arkiajelua pitkin pk-seutua noin 600km viikossa ja sen lisäksi on testailtu autoa metsäteillä, pelloilla ja mudassa enkä keksi mitään pahaa sanottavaa. Kertaakaan en ole jäänyt mutaan kiinni ja ovat tielläkin paljon paremmat ajaa mitä odotin (GV:n alla oli ostettaessa paskat BFG:n katurenkaat) Ajatuksena on edes kokeilla miten näillä pääsee ympärivuotisesti, jos menee liian riskipeliksi niin nastat löytyy kyllä. Olen kyllä tietoinen että BFG:ssä voi tulla kivikossa rengasrikkoja reunoihin ja ne ei ole parhaat mudassa mutta tälläseen 50/50 hauskuusajoon mitä mainioimmat ja jopa hiljaisemmatkin kun ex.katupaskat ja edes todella mutaisella pellolla ei renkaasta loppunut suorituskyky kesken kunhan vaan malttoi pitää tavallisen nelikon päällä, alennusvaihteella alkoi lyömään liikaa tyhjää..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.09.2014, 16:01
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MarcusV Näytä viesti
En ymmärrä miksi BFG AT on niin sysipaska. Jokusen viikon ollu alla nyt ja ajo ollut sekalaista arkiajelua pitkin pk-seutua noin 600km viikossa ja sen lisäksi on testailtu autoa metsäteillä, pelloilla ja mudassa enkä keksi mitään pahaa sanottavaa. Kertaakaan en ole jäänyt mutaan kiinni ja ovat tielläkin paljon paremmat ajaa mitä odotin (GV:n alla oli ostettaessa paskat BFG:n katurenkaat) Ajatuksena on edes kokeilla miten näillä pääsee ympärivuotisesti, jos menee liian riskipeliksi niin nastat löytyy kyllä. Olen kyllä tietoinen että BFG:ssä voi tulla kivikossa rengasrikkoja reunoihin ja ne ei ole parhaat mudassa mutta tälläseen 50/50 hauskuusajoon mitä mainioimmat ja jopa hiljaisemmatkin kun ex.katupaskat ja edes todella mutaisella pellolla ei renkaasta loppunut suorituskyky kesken kunhan vaan malttoi pitää tavallisen nelikon päällä, alennusvaihteella alkoi lyömään liikaa tyhjää..
Niiltä odotetaan liikaa vaikka ovat yleisrenkaat, ei niistä ole vaikeaan maastoon ja mudassakin liian kapeat kuviot, menee tukkoon. Mutta kun ymmärtää mitä ovat niin niillä pärjää myös talvella. Itse olen kyseisellä kuviolla ajellut useamman 4x4 pelin kanssa ja hyvin pärjännyt, siis käyttöautossa HUOM !
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.09.2014, 20:02
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MarcusV Näytä viesti
En ymmärrä miksi BFG AT on niin sysipaska. Jokusen viikon ollu alla nyt ja ajo ollut sekalaista arkiajelua pitkin pk-seutua noin 600km viikossa ja sen lisäksi on testailtu autoa metsäteillä, pelloilla ja mudassa enkä keksi mitään pahaa sanottavaa. Kertaakaan en ole jäänyt mutaan kiinni ja ovat tielläkin paljon paremmat ajaa mitä odotin (GV:n alla oli ostettaessa paskat BFG:n katurenkaat) Ajatuksena on edes kokeilla miten näillä pääsee ympärivuotisesti, jos menee liian riskipeliksi niin nastat löytyy kyllä. Olen kyllä tietoinen että BFG:ssä voi tulla kivikossa rengasrikkoja reunoihin ja ne ei ole parhaat mudassa mutta tälläseen 50/50 hauskuusajoon mitä mainioimmat ja jopa hiljaisemmatkin kun ex.katupaskat ja edes todella mutaisella pellolla ei renkaasta loppunut suorituskyky kesken kunhan vaan malttoi pitää tavallisen nelikon päällä, alennusvaihteella alkoi lyömään liikaa tyhjää..
B&F altsikat olleet useammassakin autossa, talvipito on huono sekä tiellä että lumessa kun kuvio on tukossa. Sama ongelma syksyisin kun ajelee noissa pehmeämmissä paikoissa niin kuvio on oitis tukossa.
Varmaan vaikuttaa käyttöauton paino ja renkaan leveys myöskin, nyt on tulossa MT.n renkaat seuraavaksi testiin, B&F.n altsikkaa en enää ainakaan itse huoli.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.09.2014, 09:24
Rngd Rngd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.08.13
Sijainti: Turku, Suomi
Viestit: 312
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Vanha AT:n malli sun linkissä.
On siellä se uudempikin, mutta ei ole vielä arvosteluja.
http://www.tirerack.com/tires/tires....rain+T%2FA+KO2
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.09.2014, 20:12
MakeG:n Avatar
MakeG MakeG ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.09
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 140
Perusasetus

Mulla on ollut neljässä edellisessä nelikossa noi vanhan polven BFG AT:t ja yleisrenkaana ihan kelvolliset. Ihan kusiliukkailla menee kävelyksi mutta lumella ja muutenkin pärjää jos ei turhia spedeile. Ei mitään valitettavaa. Kattelin että kantavuus niissä riittää tohon kempsuunkin joten kai sitä sellaiset taas pitää joulupukilta pyytää.
Varmasti on parempiakin yleisrenkaita olemassa mutta itse oon ajamalla ne hyviksi todennut joten mitä sitä enempiä ihmettelemään.
__________________
BJ 45 -1981
Land Rover Series 3 -1976
Land Rover Defender TD5 2002
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.09.2014, 21:35
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

On ne paskat, nimensä veroiset. Tänään(kin) tuli niiden kanssa suoritettua tahatonta sladittelua märällä asfaltilla. Pikkasen reilummin kaasua että ehtii sekaan niin jo sutii molemmat renkaat takana. Painoa taka-akselilla kuitenkin se 1,5tonnia... pintaa niissä on noin 10mm joten ei pitäis olla siitäkään kiinni.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.09.2014, 21:44
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Eiks tässä topikissa ollut tarkoitus kehua UUTTA mallia... Tuskin ketään kiinnostaa enään tietää miten paska se vanha on.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.09.2014, 06:54
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
On ne paskat, nimensä veroiset. Tänään(kin) tuli niiden kanssa suoritettua tahatonta sladittelua märällä asfaltilla. Pikkasen reilummin kaasua että ehtii sekaan niin jo sutii molemmat renkaat takana. Painoa taka-akselilla kuitenkin se 1,5tonnia... pintaa niissä on noin 10mm joten ei pitäis olla siitäkään kiinni.
Mikähän rengas pitää märällä asfaltilla niin että sitä tahatonta sudittelua ei tulisi, jos koneessa vähänkään vääntöä ja takaveto. ?
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään BFGOODRICH Mud-terrain T/A tossu81 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 05.05.2014 19:42
Myydään BFGOODRICH MUD-TERRAIN u8heto00 O/M/V Renkaat ja vanteet 3 27.03.2014 09:59
Myyty bfgoodrich all-terrain matson86 O/M/V Renkaat ja vanteet 14 29.06.2013 07:49
BFGoodrich All-Terrain T/A renkaat.... Tekniikka & Jutustelu 0 15.04.2003 20:59


Sivu luotu: 00:01 (GMT +2).