![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
Turbo ja välijäähdytinNyt olis rekisteriotteessa maininta turboahdin ja välijäähdytin. Tehonmittauksessa tuli esille että 31x10,5 x15 renkailla näytti tehoksi 68kW. Ja alkuperäisillä 205R16 renkailla näytti 75kW... Ahtopaine laitettiin minun oman mittarin mukaan. Katsastuskonttorille teholapun kanssa ja täytin siellä itse sen vertailukaavakkeen oman auton ja sen 2,4 bensa mallin välillä. Helppo täyttää kun katsoin netistä ja kaikissa samat varaosanumerot. Ja kyllä se on niin että jos alkuperäiset tehot ylittyy vaikka vain hieman niin silloin aina verrataan siihen tehokkaimpaan saman tyypin autoon, ja siitä saa tehot ylittää sen 20%. Nyt saa alkaa sitten säätään polttoainesyötön ja ahtopaineen oikeisiin arvoihin...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Viimeksi muokannut Guffaw : 10.09.2014 18:36 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Vielä kerran kiitoksia avusta.
Mistä kannattaisi lähteä metsästämään kytkinpakettia ja lähinnä minkä valmistajan kilkkeitä kannattaa härveliin iskeä? Onko esim. motonetin vermeet toimivia? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
no se vähän riippuu jotkut hakee marmorilta kaiken ja toiset hakee motonetistä, itse ostin hiluxiin juuri tuon motonetin paketin kun sopivasti oli kulmalla ja ei vittinyt ajella ilman kytkintä kovin pitkälle. motonetista hakisin itse.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ahtopaineet ja väännöt kiinnostaa täälläkin
![]() Omassa dynottu setup: TD25 TD04-11B, 0,3bar Välijäähy, syöttöä rukattu, pakoputki mallia avarampi. Koneen päästä MAX 78kW Pyöriltä (31x10.5) - 14kW = n. 64kW |
|
#6
|
||||
|
||||
|
"Autossa turboahdin ja välijäähdytin. Ahtopaine 0,6 baria. Turbon tyyppi "Nissan" välijäähyn mitat tuli myös otteeseen.
Mulla on se alkuperäinen TD25 moottorin pumppu paikoillaan ja siinä testissä sano testaaja että ihan selvästi loppuu polttoaine kovilla kierroksilla. Nyt lisäsin syöttöä noin kierroksen lisää. Ahtopaineen nostin 0,75-0,8 bar. Ei savuta vieläkään, voisi lisätä vieläkin syöttöä. Mutta jos tuntuu hyvältä niin jätän tuohon. Ahtopaineen noston tein lyhentämällä säädöstä sitä vartta noin 2,5 kierrosta. Mielenkiinnolla testata paljon kuluttaa nyt...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
n 2200-2400 kierrosta on jo melkein täysi vääntö ja teho käytössä. Teholappu piti liittää katsastuspapereihin. Kun saan pikkuhiljaa säädöt kohdilleen niin käyn mittauttaan uudelleen nuo tehot. Teitkö itse tuon pakosarja/ahdin liitännän? Mulla on terranon pakosarja ja ahdin kaikki suoraa puttaamalla kiinni. Pakoputki on uusittu kokonaan 2,5" putkella ja siinä on turbosaabin vaimennin kuskin kohdalla ja motonetin suora vaimennin ihan takana. Tuo motonetin vaimennin pudottaa huomattavasti ääntä maatienopeuksilla. Ilmanputsarina on Primera P10 kotelo. Mulla on Saabin turbo (TH05) oottamassa hyllyssä kaikkine vehkeineen. Se on isompi kuin tuo Terranon ahdin. Netistä tutkin että siinä tuo ahtokäyrä olis parempi. Isompi ilmanottoaukko ym. Sillä ahtopaine nousis nopeammin ja alempaa. Tuossa on vain se juttu että se ahtimen liitos on hieman isompi kuin terranon pakosarjassa. Onko sulla kokemusta noista ahtimista kannattaako alkaa vaihtaan?
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Oma setup ei ole aivan noin hienostunut
![]() Vakio pakosarjan jatkeena U-mallinen soviteputki turbolle, tein itse ja säästin. Pakoputki yhdellä mätänetin suoralla vaimentimella, ei voi moittia kovaääniseksi. Ilmanputsarina joku rottaa isommat esineet suodattava vapari. Täysi vääntö 217Nm / 2200 rundia. Turbo heräilee 1500 rpm paikkeilla, tuolloin 150 - 160 Nm. Suurin teho (kW) saavutetaankin sitten vasta 4000 rpm paikkeilla ![]() Voisihan tuosta käppyrän skannata... En oo muuta ahdinta kokeillut, ja tämä oma rojekti oli tällainen enemmän "pidetään hauskaa ja kokeillaan" -tyylinen kuin vakavasti matematiikkaan ja tieteeseen perustuva
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
vain sattui tuo turbo ja pakosarja tarttuun mukaan ja kun oli niin helppo pultata paikoilleen... Vääntö taisi olla 197... Paljon tuota syöttöä voi lisätä kun nyt n 1,5 kierrosta lisää laittanut ja nostin ahtopainetta 0,6 --> 0,75. ja ei savuta kyllä ollenkaan vielä? Tyhjäkäynti nousee aika paljon ku ruuvailee syöttöä. Luin jostain että niin paljon kuin alkaa savuttaa ja sitte puolikierrosta takas. Kärsiikö ruuvata vain reilusti että alkaa savuttaa vaan miten? Jos syöttöä on liikaa niin eikös savutus ala jo tyhjäkäynnillä vai miten tuota savutusta seuraa. Ajaessa tai paikallaan en huomaa kyllä ollenkaan että savuttais... Eka diesel joten kaikki hakusessa...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Viimeksi muokannut Guffaw : 12.09.2014 14:30 |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Pitäis saada tietää venttiilien välykset kun on rupennu kone vähän naputtamaan... Eli auto on vm.-88 king cappi bensakoneella.Moottori on tyyppiä Z24i eli siis ruisku kone.
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() Itse ruuvasin niin paljon kuin pystyi ilman että tyhjäkäynti on mahdoton. Tuohon tyhjäkäyntiin vaikutti ainakin itsellä kaasuvaijerin kireys. Ensin kaasupolkimelta & pumpulta vaijeri löyhäksi ja sit soppaa niin paljon kun saa ilman että tyhjäkäynti on liian kova. Oma savuttaa 0,5...0,6 ahdoilla, nyt oon ajellut 0,8 ahdoilla. Tuossa minun yksilössä oli joku edellinen omistaja roplaillut vaijeria yms. joten se ei tainnut palautua aivan pohjaan asti, eli soppaa saisi lisäillä pienellä hienosäädöllä... |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
| Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
| Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
| M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
| M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |