Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.09.2014, 18:25
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Turbo ja välijäähdytin


Nyt olis rekisteriotteessa maininta turboahdin ja välijäähdytin.

Tehonmittauksessa tuli esille että 31x10,5 x15 renkailla näytti tehoksi 68kW. Ja alkuperäisillä 205R16 renkailla näytti 75kW...
Ahtopaine laitettiin minun oman mittarin mukaan.
Katsastuskonttorille teholapun kanssa ja täytin siellä itse sen vertailukaavakkeen oman auton ja sen 2,4 bensa mallin välillä.
Helppo täyttää kun katsoin netistä ja kaikissa samat varaosanumerot.

Ja kyllä se on niin että jos alkuperäiset tehot ylittyy vaikka vain hieman niin silloin aina verrataan siihen tehokkaimpaan saman tyypin autoon, ja siitä saa tehot ylittää sen 20%.

Nyt saa alkaa sitten säätään polttoainesyötön ja ahtopaineen oikeisiin arvoihin...

__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)

Viimeksi muokannut Guffaw : 10.09.2014 18:36
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.09.2014, 20:11
sahkojanis sahkojanis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.09.14
Sijainti: Lohja
Viestit: 10
Perusasetus

Vielä kerran kiitoksia avusta.

Mistä kannattaisi lähteä metsästämään kytkinpakettia ja lähinnä minkä valmistajan kilkkeitä kannattaa härveliin iskeä? Onko esim. motonetin vermeet toimivia?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.09.2014, 06:09
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sahkojanis Näytä viesti
Vielä kerran kiitoksia avusta.

Mistä kannattaisi lähteä metsästämään kytkinpakettia ja lähinnä minkä valmistajan kilkkeitä kannattaa härveliin iskeä? Onko esim. motonetin vermeet toimivia?
no se vähän riippuu jotkut hakee marmorilta kaiken ja toiset hakee motonetistä, itse ostin hiluxiin juuri tuon motonetin paketin kun sopivasti oli kulmalla ja ei vittinyt ajella ilman kytkintä kovin pitkälle. motonetista hakisin itse.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.09.2014, 06:11
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw Näytä viesti
Nyt olis rekisteriotteessa maininta turboahdin ja välijäähdytin.

Tehonmittauksessa tuli esille että 31x10,5 x15 renkailla näytti tehoksi 68kW. Ja alkuperäisillä 205R16 renkailla näytti 75kW...
Ahtopaine laitettiin minun oman mittarin mukaan.
Katsastuskonttorille teholapun kanssa ja täytin siellä itse sen vertailukaavakkeen oman auton ja sen 2,4 bensa mallin välillä.
Helppo täyttää kun katsoin netistä ja kaikissa samat varaosanumerot.

Ja kyllä se on niin että jos alkuperäiset tehot ylittyy vaikka vain hieman niin silloin aina verrataan siihen tehokkaimpaan saman tyypin autoon, ja siitä saa tehot ylittää sen 20%.

Nyt saa alkaa sitten säätään polttoainesyötön ja ahtopaineen oikeisiin arvoihin...
mimmoset paineet tuli otteeseen?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.09.2014, 07:39
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Ahtopaineet ja väännöt kiinnostaa täälläkin


Omassa dynottu setup:
TD25
TD04-11B, 0,3bar
Välijäähy, syöttöä rukattu, pakoputki mallia avarampi.

Koneen päästä MAX 78kW
Pyöriltä (31x10.5) - 14kW = n. 64kW
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.09.2014, 19:15
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

"Autossa turboahdin ja välijäähdytin. Ahtopaine 0,6 baria. Turbon tyyppi "Nissan" välijäähyn mitat tuli myös otteeseen.

Mulla on se alkuperäinen TD25 moottorin pumppu paikoillaan ja siinä testissä sano testaaja että ihan selvästi loppuu polttoaine kovilla kierroksilla.
Nyt lisäsin syöttöä noin kierroksen lisää. Ahtopaineen nostin 0,75-0,8 bar.
Ei savuta vieläkään, voisi lisätä vieläkin syöttöä.
Mutta jos tuntuu hyvältä niin jätän tuohon.
Ahtopaineen noston tein lyhentämällä säädöstä sitä vartta noin 2,5 kierrosta.
Mielenkiinnolla testata paljon kuluttaa nyt...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.09.2014, 06:43
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
Ahtopaineet ja väännöt kiinnostaa täälläkin


Omassa dynottu setup:
TD25
TD04-11B, 0,3bar
Välijäähy, syöttöä rukattu, pakoputki mallia avarampi.

Koneen päästä MAX 78kW
Pyöriltä (31x10.5) - 14kW = n. 64kW
Väännöt ja tehot alkaa nousta tuossa 1500 kierroksen jälkeen ja
n 2200-2400 kierrosta on jo melkein täysi vääntö ja teho käytössä. Teholappu piti liittää katsastuspapereihin.
Kun saan pikkuhiljaa säädöt kohdilleen niin käyn mittauttaan uudelleen nuo tehot.

Teitkö itse tuon pakosarja/ahdin liitännän?
Mulla on terranon pakosarja ja ahdin kaikki suoraa puttaamalla kiinni.
Pakoputki on uusittu kokonaan 2,5" putkella ja siinä on turbosaabin vaimennin kuskin kohdalla ja motonetin suora vaimennin ihan takana.
Tuo motonetin vaimennin pudottaa huomattavasti ääntä maatienopeuksilla.
Ilmanputsarina on Primera P10 kotelo.

Mulla on Saabin turbo (TH05) oottamassa hyllyssä kaikkine vehkeineen. Se on isompi kuin tuo Terranon ahdin. Netistä tutkin että siinä tuo ahtokäyrä olis parempi. Isompi ilmanottoaukko ym. Sillä ahtopaine nousis nopeammin ja alempaa. Tuossa on vain se juttu että se ahtimen liitos on hieman isompi kuin terranon pakosarjassa. Onko sulla kokemusta noista ahtimista kannattaako alkaa vaihtaan?
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.09.2014, 07:50
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Oma setup ei ole aivan noin hienostunut

Vakio pakosarjan jatkeena U-mallinen soviteputki turbolle, tein itse ja säästin. Pakoputki yhdellä mätänetin suoralla vaimentimella, ei voi moittia kovaääniseksi. Ilmanputsarina joku rottaa isommat esineet suodattava vapari.

Täysi vääntö 217Nm / 2200 rundia.
Turbo heräilee 1500 rpm paikkeilla, tuolloin 150 - 160 Nm.
Suurin teho (kW) saavutetaankin sitten vasta 4000 rpm paikkeilla

Voisihan tuosta käppyrän skannata...

En oo muuta ahdinta kokeillut, ja tämä oma rojekti oli tällainen enemmän "pidetään hauskaa ja kokeillaan" -tyylinen kuin vakavasti matematiikkaan ja tieteeseen perustuva
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.09.2014, 14:22
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
Oma setup ei ole aivan noin hienostunut

Vakio pakosarjan jatkeena U-mallinen soviteputki turbolle, tein itse ja säästin. Pakoputki yhdellä mätänetin suoralla vaimentimella, ei voi moittia kovaääniseksi. Ilmanputsarina joku rottaa isommat esineet suodattava vapari.

Täysi vääntö 217Nm / 2200 rundia.
Turbo heräilee 1500 rpm paikkeilla, tuolloin 150 - 160 Nm.
Suurin teho (kW) saavutetaankin sitten vasta 4000 rpm paikkeilla

Voisihan tuosta käppyrän skannata...

En oo muuta ahdinta kokeillut, ja tämä oma rojekti oli tällainen enemmän "pidetään hauskaa ja kokeillaan" -tyylinen kuin vakavasti matematiikkaan ja tieteeseen perustuva
Jep niin täälläkin oma homma muuten...
vain sattui tuo turbo ja pakosarja tarttuun mukaan ja kun oli niin helppo pultata paikoilleen...
Vääntö taisi olla 197...
Paljon tuota syöttöä voi lisätä kun nyt n 1,5 kierrosta lisää laittanut ja nostin ahtopainetta 0,6 --> 0,75.
ja ei savuta kyllä ollenkaan vielä?
Tyhjäkäynti nousee aika paljon ku ruuvailee syöttöä.
Luin jostain että niin paljon kuin alkaa savuttaa ja sitte puolikierrosta takas.
Kärsiikö ruuvata vain reilusti että alkaa savuttaa vaan miten?
Jos syöttöä on liikaa niin eikös savutus ala jo tyhjäkäynnillä vai miten tuota savutusta seuraa.
Ajaessa tai paikallaan en huomaa kyllä ollenkaan että savuttais...
Eka diesel joten kaikki hakusessa...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)

Viimeksi muokannut Guffaw : 12.09.2014 14:30
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.09.2014, 15:48
Weber Weber ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.01.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 18
Perusasetus

Pitäis saada tietää venttiilien välykset kun on rupennu kone vähän naputtamaan... Eli auto on vm.-88 king cappi bensakoneella.Moottori on tyyppiä Z24i eli siis ruisku kone.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.09.2014, 20:39
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw Näytä viesti
Paljon tuota syöttöä voi lisätä kun nyt n 1,5 kierrosta lisää laittanut ja nostin ahtopainetta 0,6 --> 0,75.
ja ei savuta kyllä ollenkaan vielä?
Tyhjäkäynti nousee aika paljon ku ruuvailee syöttöä.
"Syöttöä niin paljon kun irtoaa ja sitten ahtopainetta niin paljon että savuttaminen juuri katoaa"

Itse ruuvasin niin paljon kuin pystyi ilman että tyhjäkäynti on mahdoton. Tuohon tyhjäkäyntiin vaikutti ainakin itsellä kaasuvaijerin kireys. Ensin kaasupolkimelta & pumpulta vaijeri löyhäksi ja sit soppaa niin paljon kun saa ilman että tyhjäkäynti on liian kova.

Oma savuttaa 0,5...0,6 ahdoilla, nyt oon ajellut 0,8 ahdoilla.
Tuossa minun yksilössä oli joku edellinen omistaja roplaillut vaijeria yms. joten se ei tainnut palautua aivan pohjaan asti, eli soppaa saisi lisäillä pienellä hienosäädöllä...
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 21:56 (GMT +2).