![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
mutta tuotuo hehkujen vaihto ei kerro sitä miksi huohottimessa paine muuttuu kierroksilla alipaineeksi.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#2
|
|||
|
|||
![]()
En ole tuollaista viestiä huomannut, venttiilivika luulisi ilmenevän jo käyntiäänessäkin?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja SunFire Red
![]() Turbon akselissa välystä ehkä vajaa milli. Se mikä on myös outoa, kun otat ilman putsarille tulevan huohotin letkun irti niin puhaltaa siitä reijästä turbolta päin ilmaa. Sitten kun laittaa vähän kaasua niin muuttuu imuksi.(ymmärsiköhän kukaan?) Oisko myös venttiileissä jotain häikkää vai tuleeko turbon pakopuolelta läpi? (Peukalo kateissa,ei ollu edes keskellä kämmentä. tuossahan lukee että muuttuu imuksi.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Turbon huoltoa kyselty ja arvio noin 650€, jos vielä löytyy kaikki tarvittavat osat. Konetta tehty kahdella eri turbolla, CT20 ja CT12. CT20 saa tehdaskunnistettuna 860€ ja itsellä CT12 jota ei saa kunnostettuna ja varaosia enää vähän maailmalla. Turbot on vielä tehty siten että ei käy suoraan ristiin. Minkälaista turboa nyt kannattaisi katsella tilalle jos unohtaisi tuon oman ja rakentelisi tuohon jonkun muun turbon? Auto on jokapäiväisenä käyttöautona joten himoviritykset voidaan unohtaa. Ja autohan oli hilux LN170 vm2000.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Turbon jos vaihdat niin katsatusmies ei saa huomata, muuten on VTT.n mittaus edessä. Ei mene läpi edes orkkisturbolla ja maksaa 1700 eur + alv... Itsellä on enemmän ajettu CT12 ja vieläkin ehjä, pieni päittäisvälys siinä akselissa onkin. Turbon jos vaihdat niin sellainen mikä sopii pakosarjan laippaan, ainoat vaihtoehdot on CT, Kiinan turboja ovat laitelleet jotkut, lienee uusi siinä 300 eur paikkeilla. Itsellä on joku kkk.n ahdin nyt eikä se ahtimella mikään vitys onnistu yksistään, vaatii muutakin... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Löytyykö muiden LN65 keppien ympäriltä joku muovikehys tosta?
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2014/kepin+ymp%C3%A4rys.jpg http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2014/kep...%C3%A4rys2.jpg Näyttäis että kiinnitys paikat ois ainakin.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() -> siis kansankielellä;perinteisesti laakeroiduissa -80/-90 luvun turboissa klapia saa olla "reilusti", mutta pesään ei saa koskea. Ja myös uudemmissa liukulaakeroituissa ahtimissa on humattavan paljon "klapia" säteen suuntaan. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Joo näinhän sen kuuluukin, mutta kun tyhjäkäynnillä puhaltaa siitä reijästä ulospäin.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
katoha perkele siivutin tuon turbolta osion pois, kun eikös venttiilikoneiston huohotinkin mene putsariin myös.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |