Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.09.2014, 07:48
POHTO:n Avatar
POHTO POHTO ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.08.03
Sijainti: mäntsälä
Viestit: 777
Thumbs down

Näin.


Käykää nyt kaikki kaasuttelijat hakemassa pytty täyteen biokaasua huomenna Mäntsälästä.
Sieltä kun ei saa kun kalliimpaa biokaasua.

http://www.mantsalanuutiset.fi/artik...rvaa-maakaasun

Hämmentää miksi toimiva systeemi maakaasun jakelusta lopetetaan ?
Eli kaikki maksaa taas enemmän ja sitä oikeen juhlitaan.

Tais mun haaveilu kaasulla ajamisesta mennä ohi.

__________________
Mä olen mystinen hopeinen Disco mies...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.09.2014, 17:38
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja POHTO Näytä viesti
Käykää nyt kaikki kaasuttelijat hakemassa pytty täyteen biokaasua huomenna Mäntsälästä.
Kiitti vinkistä, sehän kannattaa ajaa tuota kautta kotio vaikka matkaa tuleekin n. 30 km lisää.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja POHTO Näytä viesti
Hämmentää miksi toimiva systeemi maakaasun jakelusta lopetetaan ?
Eli kaikki maksaa taas enemmän ja sitä oikeen juhlitaan.
Sanoppa muuta, mitä juhlimista siinä on että hinta nousee 10 senttiä/kilo? Samat päästöthän sitä molemmista tulee (tai siis on tulematta), toinen on vaan uusiutuvasta kamasta tehty, toista pumpataan maan alta.

Samalla ihmetyttää miks Gasumi tekee samalle kylälle useita paikkoja lähekkäin (Helsinki, Lohja, Tampere) ja sitten on kymmeniä ja toista sataakin kilsaa näitten välillä ilman asemaa. Kerava-Järvenpää-Klaukkala -linjalle olis helppo vetää putki, mutta eipä oo näkyny. Ja meneehän se tuosta meitinki kylän läpi, mutta ei ou tankkia.

Pärnussa on muuten ehkä Euroopan edullisinta kaasua, 77.9 senttiä/kilo. Uusi ja fiksu asema, käy luottokortit ja pukkaa hyvällä paineella (240 bar tuli kesäkuun lopussa).
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.09.2014, 14:42
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Samat päästöthän sitä molemmista tulee (tai siis on tulematta), toinen on vaan uusiutuvasta kamasta tehty, toista pumpataan maan alta
Eikös toi maakaasu tule Putinilta ja biokaasu Suomesta? Sillä on mielestäni hiukan eroa, jos ei tänään niin ehkä huomenna?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.09.2014, 16:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Eikös toi maakaasu tule Putinilta ja biokaasu Suomesta? Sillä on mielestäni hiukan eroa, jos ei tänään niin ehkä huomenna?
Se on sama kun tuulisähköö ostasit, samaa kamaa tulee letkusta.

Eipä kannata enää ajella kauempaa Mäntsälään tankille, paineet pudonnu alle puoleen. Eli ei saa ku alle puoli tankillista. Sentin litra.

Edit: Mulle ihan sama jos kerran maan sisässä on kaasua niin polttaa se pois kuleksimasta, mut hyvä että voidaan hyödyntää mädättämiskaasutkin. Maksakoot kuka jaksaa siitä sitten.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 05.09.2014 16:33
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.11.2014, 22:13
Panu Panu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.03
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 94
Question

Onkos kenelläkään kokemusta vastaavanlaisesta oireilusta kaasulaitteiden kanssa; kuormituksessa, eli ylämäessä tai reippaammassa kiihdytyksessä heittää kaasulta bensalle yhtäkkiä. Ei piippaa kaasun loppumisesta tai mitään. Hetken vilkuttee taas valoa että odottelee oikeaa lämpötilaa ja kytkee sitten takaisin kaasulle. Ei väliä onko kone lämmin tai ei. Ei anna mitään vikakoodia, kytkentälämpötila-asetukset ja muut tsekattu eikä äkkiseltään näy maallikon silmiin mitään ihmeellistä.

Kyseessä on Lovato Easy Fast-jälkiasennussetti V70 Volvossa. Tässä systeemissä kuulemma on lämpötila-antureitten kanssa ollut jonkun verran ongelmia, joten ajattelin josko sen koittaisi alkuunsa vaihtaa kun ei maksa kuin kympin verran. Vaikka oireisto kai viittaisikin mieluummin siihen että jotenkin aineen saannin kanssa ahdistaisi. Oireilu alkoi kuitenkin ilmojen hieman viilennyttyä..

Panu
__________________
--
SLCK #30
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.11.2014, 20:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Panu Näytä viesti
Onkos kenelläkään kokemusta vastaavanlaisesta oireilusta kaasulaitteiden kanssa; kuormituksessa, eli ylämäessä tai reippaammassa kiihdytyksessä heittää kaasulta bensalle yhtäkkiä. Ei piippaa kaasun loppumisesta tai mitään. Hetken vilkuttee taas valoa että odottelee oikeaa lämpötilaa ja kytkee sitten takaisin kaasulle. Ei väliä onko kone lämmin tai ei. Ei anna mitään vikakoodia, kytkentälämpötila-asetukset ja muut tsekattu eikä äkkiseltään näy maallikon silmiin mitään ihmeellistä.

Kyseessä on Lovato Easy Fast-jälkiasennussetti V70 Volvossa. Tässä systeemissä kuulemma on lämpötila-antureitten kanssa ollut jonkun verran ongelmia, joten ajattelin josko sen koittaisi alkuunsa vaihtaa kun ei maksa kuin kympin verran. Vaikka oireisto kai viittaisikin mieluummin siihen että jotenkin aineen saannin kanssa ahdistaisi. Oireilu alkoi kuitenkin ilmojen hieman viilennyttyä..

Panu
Mulla tehny samainen Lovaton setti samaa pari kertaa tänä syksynä (ei koskaan aiemmin), mut molemmilla kerroilla tosin rääkässy et kaasu loppu, vaikka ei oo ollu. Eli vetässy kai paineenalentimen jäähän kun kerran painemittarikin tippunu nollille. Hetken päästä taas sulanu ja kaikki pelaa. Lämpötila-anturista tullut samalla herja vikamuistiin. Lienekkö yhteyttä toisiinsa sitten...

Oliskohan sulla (ja mullakin) paineensäätimen lämmityskierrossa jotain puutetta? Ite huomasin että Webastokin sammuili pariin otteeseen kun sisäkierto lähti päälle, eli oliskohan kesän mittaan vetänyt ilmoja jostain saumasta. Mulla on paineensäädin ja Webastokin vähän ylempänä mitä syylärin yläpinta, joten ilma jää sinne jos ei saa kierrätettyä pois.

Onko sulla softa mistä seurata/säätää kaasupuolta? Siitähän näkee kaasunlämmötkin, joten äkkiä selvitetty katkaiseeko kaasun tai paineenalentimen lämpötilan vuoksi. Rajojahan voi säätää aika vapaasti.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.12.2014, 19:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Panu Näytä viesti
kun ei maksa kuin kympin verran.
Mistä oot Panu Lovaton osia katellu/kyselly?

Sattuisko jollain oleen tietoo paljonko tuo Lovaton RMJ-3 paineenalennin voi virrata kilowatteina? Vähän ristiriitaista tietoa löytyy, toises paikkaa ilmoitetaan 6-pyttyiselle EasyFast sarjalle max. 250 kW, toisalla ton paineensäätimen kohdalla 140 kW.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 01.12.2014 19:49
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.12.2014, 12:00
Panu Panu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.03
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 94
Perusasetus

Dodii, lämpötilatunnistin vaihdettu, ei auttanut mitään. Käytiin ajelemassa diagnostiikkasofta kiinni, mitää vikaa ei herjaa missään kohtaa. Ainoa havainto oli että kaasun paine laskee siinä ennenkuin räppäsee pois, liekkö siihen liittyy. Ehkä se paineensäädin saattaisi olla seuraava potilas. Lämpökierto siinä on kyllä ihan kunnossa ainakin letkuista päätellen, lämpiää sekä tuleva että menevä.

Varaosia olen hankkinut Ultralinkiltä Tuusulasta, niillä on Lovaton palikoita hyvin. Matti Hyvärinen niillä tuntee tätä puolta.
__________________
--
SLCK #30
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.01.2015, 21:36
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Panu Näytä viesti
Dodii, lämpötilatunnistin vaihdettu, ei auttanut mitään.
Alkoi tuossa omassa oikeesti oireileen toi lämpötila-anturi. Pätkäs kaasulla ajellessa pelin poikki, valot vilkkuu nappulassa ja summeri jää piippailemaan. Eli sen huomaa kyllä. Vikakoodi tais olla S107. Alkoi tulla herja joka päivä pariin kertaan niin vaihdoin uuteen. Näytti vilisevän lukemat muutaman kymmenen pakkaselle yhtäkkiä, miten lie hajookaan tollanen...?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Sattuisko jollain oleen tietoo paljonko tuo Lovaton RMJ-3 paineenalennin voi virrata kilowatteina? Vähän ristiriitaista tietoa löytyy, toises paikkaa ilmoitetaan 6-pyttyiselle EasyFast sarjalle max. 250 kW, toisalla ton paineensäätimen kohdalla 140 kW.
Katotaas huomenna mitenkä riittää paukut paineensäätimessä ku pääsee penkkiin urmuuttamaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Jutustelua Xenoneista ärjyy70 Tekniikka & Jutustelu 178 11.03.2016 14:05
Jutustelua Elmo Jokes 0 21.08.2006 12:33
Pieniä huomioita ( jutustelua) Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 2 11.09.2004 18:06
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) IironSika Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2004 20:00


Sivu luotu: 02:51 (GMT +2).